Durf te vragen

Mijn 750ml Chilly’s fles!

2 likes

Kan deze in de vaatwasser? Hoe doe je dat met het tuitje?

Is er een manier om te ontdekken wat de sneak preview in de bioscoop zal zijn? Bijv. wanneer er een film vanaf maandag echt gaat spelen, is de kans dan groot dat dat op de zondag ervoor de sneak preview is?

Meestal weten de medewerkers het wel. Dus je zou het kunnen vragen. Of ze het gaan vertellen weet ik niet :speak_no_evil:

Ik huur via Jebber, die richt zich op starters :slight_smile:

1 like

Ik heb weleens een film gezien bij de sneak die daarna niet eens in de bios ging draaien…

Hoe kopen jullie allemaal een huis? ( ik heb een studieschuld, dan kom je toch niet in aanmerking?)

1 like

Jawel hoor.

Hoe? Euh geld sparen en een baan met vast contract​:rofl::rofl:

1 like

Niet :joy: want mega studieschuld, nog studerende man en baby on the way. Maar gelukkig zitten wij nu lekker goedkoop gehuurd. De wens is er (vooral bij mij) wel heel erg. Dus wij gaan nu die hard sparen zodat we zelf een deel kunnen inleggen.

1 like

Je studieschuld maakt het bedrag dat je mag lenen minder, maar niet 0, je budget wordt dus alleen anders.

1 like

Ik had geen studieschuld, maar ook geen vast contract.

Jaaropgaves van de afgelopen 3 jaar + een tijdelijk contract waren gelukkig ook goed bij mij. Door omstandigheden (drama) net een week bij een nieuwe werkgever aan de slag.

1 like

Nou je moet je nog iets meer oriënteren denk ik als je oprecht tips wil…?
Het is niet een kwestie van in aanmerking komen. Dat klinkt meer alsof je op een lijst staat en op een dag een brief krijgt met een hypotheekvoorstel ofzo…

3 likes

Klean Kanteen!

Dat ik nog moet oriënteren is helemaal waar. Echter is jouw reactie gebaseerd op mijn woordkeuze. Mijn vriend en ik hebben momenteel geen actieve wens om te kopen. Wanneer dat wel zo is zal ik me inlezen.

Ik ken met name mensen die een huis hebben gekocht door de schuld te verzwijgen of via ouders te doen. Vandaar mijn vraag.

1 like

Ik weet niet zo goed waar ik het anders moet vragen, dus dan maar hier. Ik wil graag een losse oven kopen. Ik heb nu namelijk een combimagnetron, maar die werkt voor geen fluit. Heeft iemand hier een losse oven en weet waar ik op moet letten? Want volgens mij kun je het zo gek maken als je wil, maar ik wil er eigenlijk ook niet al te veel geld aan kwijt zijn…

Waarvoor wil je hem gebruiken? Echt om taarten te bakken of meer pizza’s en ovenschotels en afbakbroodjes?

Weet iemand hoe het precies zit met sociale huur? Op internet krijg ik niet echt antwoord op mijn vragen:
-stel, ik ga nu ineens full time werken, en verdien daarmee meer dan het maximale salaris waarmee je nog in aanraking komt voor sociale huur, heb je dan meteen geen recht meer op sociale huur? Dus stel ik verdien vanaf nu 2500 per maand, maar daarvoor heel lang niks. Wordt er naar afgelopen 12 maanden gekeken? Naar 2018? Naar afgelopen maand x12?
-als je in een sociale huurwoning woont en je gaat dan ineens te veel verdienen, wordt je er dan uitgezet?

Ze kijken als het goed is naar het verzamelinkomen van je huishouden van het voorgaande jaar. Meestal willen ze dan een inkomensverklaring van de BD hebben van een bepaald jaar en die vraag je dan gratis op.

1 like

Ze kijken naar het jaar ervoor, daardoor zit ik nu ook in sociale huur. En ze mogen je er niet uit zetten, er schijnt wel een scheefhuur boete te zijn, daar weet ik niets van.
En ze mogen je huur ieder jaar met max 9% verhogen als je veel verdient (bij mij houden ze 2% aan).
Maar als je in 2018 dus 3000 verdient hebt dan kom je natuurlijk voor niets in aanmerking en dan moet je wel aantonen dat je dit jaar meer verdient.
Ze zijn daar in mijn ervaring best coulant mee

1 like

Broodjes afbakken etc kan ik in mijn huidige ook, maar ik wil hem dus echt gebruiken voor taarten en lasagna bijvoorbeeld!