Ik ben toevallig vandaag terug gekomen van mijn interrailreis! Ik vond het reizen met de trein echt ideaal, zeker in deze periode wanneer het nog niet heel druk is. Daarnaast ben je vrij in hoe je wil gaan, je kunt alles van tevoren plannen (hadden wij gedaan) of alles op de dag zelf. Slecht weer? Oké we gaan verder reizen. Meer zekerheid? We plannen alles vooraf. Alles is daarbij mogelijk en de meeste treinen kun je gebruiken met je pas, echt ideaal! Zelf ben ik vanuit brabant naar Zürich, Zagreb, Wenen, Krakau en Berlijn geweest. In alle landen op Krakau na (veel regen ) hebben we qua temperatuur 18+ gehad, wat voor oké echt ideaal was! In wenen en Zagreb zelfs 25+.
Het voordeel van interrailen vind ik dat je alles zelf kan bepalen, je zit enkel vast aan de trein tijden. Maar veel treinen rijden wel een of meerdere keren per dag. Hierdoor ben je ook best flexibel met wat je wil. Daarnaast is het een relatief goedkope manier om veel te reizen, wij hadden voor een 7 dagen globaal pas. Hierbij konden wij 7 dagen in de periode van een maand op de reiswagen onbeperkt reizen. Ongeacht het aantal treinen/landen/overstappen etc. Zolang het maar op die dag valt.
Mocht je nog vragen hebben laat maar weten haha