Durf te vragen

Vraag 1; ik wil van die versierde stroopwafels trakteren in de klas. Hoe kan ik het beste die chocolade smelten en ervoor zorgen dat t dus ook hard word? A l a van Wonderen stroopwafels zeg maar.

Vraag 2: mijn vader werkt in de bouw en ik neem zn gezicht soms onder handen aangezien die onder de mee eters zitten en etc. Heeft iemand een idee voor een scrub voor mannen (60+) zodat hij zelf zn gezicht een beetje kan bijhouden?

Misschien heeft Lush iets voor je vader? Die hebben ook producten voor mannen (weet niet of ze ook scrubs hebben, maar vast wel). Het heeft mijn ex in elk geval overgehaald om zijn huid goed te gaan verzorgen. Hij gebruikte zo’n soort houtskool om zijn gezicht te reinigen. Dat werkte volgens mij wel goed en er zat geen rotzooi in.

Zou zeker voor de Sakura gaan! Het is een poederige, zachte, iets wat zoetere geur. Deze lijn wordt het meeste verkocht! Dao lijn zou ook nog kunnen, maar die ruikt wat meer naar de natuur. Zit namelijk witte lotus en yiyi ren in. (een zoet graszaadje)

@CTFxC Rituals heeft een (vernieuwde) gezichtslijn voor mannen. Zit een houtskoolscrub bij voor het gezicht, dus het zuivert ook nog eens.

En nu houd ik weer op met Rituals. I’m so sorry. :joy:

Volgens mij niet. Want degene die na jou komt mag je overbieden.
Degene die het beest veilt kan wel vragen aan de hoogste bieder: wat is je laatste bod? En dan kan je nog een verhoogd bod geven.

Ik kan me eigenlijk niet echt een situatie voorstellen waarin je jezelf zou willen overbieden?

De vriendin van mijn broer heeft een 6-jarig kind en de vriendin van de vader wil terug naar de oorspronkelijke regeling van het ouderschapsplan. Nu hebben zij de regeling dat het kindje doordeweeks bij haar blijft en in het weekend bij zijn vader. Ook is er in het ouderschapsplan vastgelegd dat vakanties altijd bij de moeder zijn, tenzij anders overlegd met de vader. Ze hadden nu al vastgesteld dat het kindje in augustus bij zijn vader zal zijn, waardoor mijn broer en zijn vriendin al iets geboekt hebben, maar de vader heeft nu besloten om in augustus de hele maand zelf weg te gaan. Daarbij krijgt zij ook maar 25 euro alimentatie per maand. Het kindje is zwaar autistisch en heeft veel zorg nodig, waar zij nu veel geld voor leent omdat ze het zelf niet kan betalen. De alimentatie was vrij laag omdat de draagkracht toentertijd laag was vanwege werkloosheid. Nu heeft hij een dubbel inkomen en mijn broers vriendin wil het ouderschapsplan aanpassen, namelijk dat de vakanties en zorg 50/50 worden en dat hij anders meer alimentatie betaald. Hoe kan dit het beste aangepakt worden?

Sorry voor het ietwat warrige verhaal, dit is alle informatie die ik heb en ze zitten zelf een beetje met het handen in het haar waar ze moeten beginnen. Ze vroegen of ik iemand kende waarbij ik het kon polsen, dus ik ben hier terecht gekomen :redface:

Chocolade glazuur, verkopen ze in een zakje bij ah. Deze kun je makkelijk au bain marie laten smelten. Ik gebruik deze of fondue chocolade van lidl, deze kun je in een kommetje in de magnetron laten smelten. Alleen die van lidl is niet altijd in t assortiment.
Deze choco wordt sneller hard dan gewone repen, dus handiger met decoreren vind ik.

Als je het ‘goed’ wil doen moet je hem temperen: https://www.24kitchen.nl/populair/chocolade-tempereren-zo-doe-je-dat

maar de oplossing van @caramelletje klinkt makkelijker.

Zou naar het juridisch loket gaan. Waarschijnlijk moeten ze sowieso een advocaat in de arm nemen om de regelingen (zorgdragen en alimentatie) op papier aan te laten passen toch?

Als ze er onderling niet aan uit komen, moet het via de advocaat en rechtbank.

Heeft iemand wel eens Rocycle gedaan? En is het wat? Vriendinnetje van mij wil dat ik een keer mee ga, maar ik twijfel een beetje haha.

https://www.ah.nl/producten/product/wi382416/grand-italia-carbonara-saus

Is dit een beetje te eten als je zin hebt in een vet vies-lekker bord pasta carbonara?

Ik vind het vies-vies, eigenlijk gewoon roomsaus zonder uitgesproken smaak. Carbonara zelf maken is bijna net zo makkelijk als zo’n pot leegkwakken, maar wel 100x zo lekker.

Denk dat je beter gewoon een ei erdoorheen kan roeren en spekjes bakken. Kant en klaar carbonara is nooit een succes.

Ik vond altijd het lekkerst met een bekertje slagroom (ja heiligschennis I know), een ei, spekjes, peterselie en zwarte peper.

@Banananana Hmmm okee dan laat ik hem staan! Dan toch maar zelf aan de slag morgen

Bij de appie heb je ook verse carbonara, die vind ik nog wel prima. Staat in de koeling bij de verse pasta

Het is het waard! Zo lekker :yum:

@Ellegirltalk @Perzik dankjulliewel! Mijn vader heeft ze inmiddels wegwijs gemaakt, maar inderdaad wat jullie zeggen zei hij ook. Dankjewel voor de moeite!

Ja, ik (vanochtend nog)! En @GrumpyHarry doet het ook al een tijdje. In het Amsterdam topic staan wat posts erover. Wat wil je weten en waarom twijfel je?

Ik had ooit witte speakers… Maar door veel roken in een kleine kamer zijn ze beetje ranzig geworden. Iemand een idee hoe ik dat weer een beetje schoon krijg? Ze zijn te goed om weg te gooien.