Durf te vragen

Ik heb een elektrische melkopschuimer en met die melk wordt het dan echt super dik schuim!

Als je een gemachtigde stem hebt voor de verkiezingen, is het dan nodig een fysieke kopie van het paspoort mee te nemen? Of mag een digitale ook?

Ik zie zo veel mensen die zeggen dat je op een vrouw moet stemmen met de verkiezingen en het liefste dan ook een gekleurde vrouw.

Ik vraag me alleen af, wat maakt het nou uit of het een man, vrouw, gekleurd of niet is? Het gaat er toch om wat ze doen? Of zie ik dit verkeerd?

1 like

Om een betere afspiegeling te krijgen van de samenleving doen mensen dat en verandering gaat vaak niet vanzelf want een witte oude man heeft vaak de voorkeur voor een andere witte man en zo wordt de gevestigde orde in stand gehouden. :slight_smile:

10 likes

Mee eens! Op de website van stemopeenvrouw staat ook benadrukt dat je vooral moet stemmen op iemand waar je achter staat, ongeacht het een man of vrouw is :ok_hand:

3 likes

Bedankt voor de antwoorden! @anon42392789 en @Skadi

1 like

Van stemopeenvrouw.nl

"Het gaat toch om iemands kwaliteit, en niet om geslacht?
(https://stemopeenvrouw.com/ufaqs/het-gaat-toch-om-iemands-kwaliteit-en-niet-om-geslacht/)

Kwaliteit is absoluut belangrijk! Zoek dus vooral een vrouw die past bij jouw eisen. Want behalve kwaliteit zijn voor een goede volksvertegenwoordiging ook andere kenmerken van belang. Je achtergrond, bijvoorbeeld dat je vrouw bent, vormt mede je ervaringen en perspectief op de samenleving. Voor goede vertegenwoordiging van die ervaringen, is het is belangrijk dat dit perspectief in de politiek en een stem krijgt.

Daarbij hoort de politiek een weerspiegeling te zijn van de hele samenleving, en heeft het een voorbeeldfunctie. De zichtbaarheid van vrouwen in hoge, gerespecteerde posities draagt bij aan de emancipatie van vrouwen en meisjes. Wij hebben nog nooit een vrouwelijke premier gehad en vrijwel alle lijsttrekkers zijn mannen. Je ziet dit terug in bijvoorbeeld het bedrijfsleven.

Kortom: zowel omdat politiek plaats moet bieden voor alle perspectieven, als vanwege de voorbeeldfunctie van politiek, is het belangrijk dat we slim op vrouwen blijven stemmen."

4 likes

Ik ben een aantal keer stembureaulid geweest en toen was een foto van het paspoort ook goed! Zorg wel dat het goed leesbaar is.

Thanks! Kwam er alleen net achter dat ik niet mag stemmen omdat je de gevolmachtigde stem tegelijk met je eigen stem moet uitbrengen, en ik woon niet in dezelfde gemeente :woman_shrugging:t3:

Ai, ja daar zijn ze vrij streng op. Heeft er volgens mij mee te maken dat het anders moeilijk te controleren is dat iemand daadwerkelijk maar 1 keer namens zichzelf stemt.

1 like

Het gaat om representatie. Als mensen zeggen: ‘ik stem niet per se op een vrouw, ik stem op de beste’ dan denk ik altijd: ja leuk, maar hoe weet je ten eerste zeker wie het best is en ten tweede gaat politiek niet om ‘de beste’ maar om een samenwerking van mensen die een afspiegeling zijn van de maatschappij en ieder hun eigen kwaliteiten hebben.

6 likes

Zijn er hier meiden met de nieuwste Macbook Air (2018) en hoe bevalt deze? Ik twijfel om er een te kopen, mijn huidige laptop is echt aan vervanging toe. Deze kocht ik 4 jaar geleden voor een fors bedrag en hij is nu al niet meer te redden. Van veel vriendinnen hoor ik dat hun Macbooks allemaal al veel langer meegaan en nog steeds goed werken, dus vandaar de overstap naar Apple.

Heb je er last van dat je enkel USB-C aansluitingen hebt? En werk je ook met een muis, of is de trackpad zelf al prettig? Ik ben benieuwd :smile:

Onze hond (aangelijnd) is vorige week aangevallen door een loslopende hond. Ze is een paar keer gebeten en later op de avond merkten we dat ze mank liep. Volgens de dierenarts voelde d’r knie niet helemaal goed en daar heeft ze pijnstillers voor gehad. Dat hielp goed want ze liep na 2 dagen weer gewoon. Echter zijn de pijnstillers nu op en loopt ze weer mank. Ik wil dit verder laten onderzoeken maar vind dat de eigenaar van die andere hond dat moet betalen, of in ieder geval aan mee moet betalen. Is dat reëel? Of moet ik de “gevolgschade” zelf betalen?

Het lijkt me dat de eigenaar van die andere hond alle dierenartskosten die door toedoen van zijn hond zijn opgetreden moet vergoeden. Dus ook een vervolgbezoek.

13 likes

Dit dus. Jouw hond was aangelijnd, de andere hond liep los en viel aan. Jij (of jouw hond) hebt nergens schuld aan.

2 likes

Ja zoals hierboven al wordt gezegd moet de eigenaar van de andere hond, of zijn of haar verzekering meebetalen.

Een aantal jaar geleden is mijn hond bijna doodgebeten door een andere hond die ontsnapt was. Die eigenaren hebben toen alle kosten betaald en dat was echt een heel hoog bedrag gezien de behandelingen en nacontroles die eerst zelfs om de dag plaatsvonden.

Heb je wel gegevens uitgewisseld?

1 like

Ik heb een gewone Macbook, geen Air, maar die bevalt super. Is wel iets kleiner (12" ipv 13.3", maar ook dunner en lichter) dan een Air, ik vind hem niet te klein (maar ik doe bijna geen spannende Photoshop/Indesign/Premiere-dingen meer, dat was wel duidelijk makkelijker op een iMac). Ik werk niet met een muis, maar ik lig er ook meestal mee op de bank, als je altijd aan een bureau zit zou ik wel overwegen een magic mouse erbij te kopen. Ik heb 1 USB-C voor opladen en al het andere, ik vind dat niet vervelend, ik heb er zo’n koppelstukje naar reguliere USB bij, maar die komt bijna nooit uit m’n tas, 99% van alles wat ik doe gaat draadloos/via clouds.

1 like

Heb jij zo’n Magic Mouse gehad? Want als ik het goed heb begrepen connect die via bluetooth met je laptop toch? Dus dan zou ik daar geen poort aan kwijt zijn. Die nieuwe Air heeft 2 USB-C poorten, dat lijkt mij eigenlijk ook wel voldoende, dan haal ik er inderdaad nog een koppelstukje voor reguliere USB bij.
Ik doe verder ook geen ‘‘zware’’ dingen op mijn laptop. Voornamelijk internetten, Netflix en af en toe wat foto’s bewerken, maar ook niet veel.

@kika en @Foucher

Bedankt voor jullie reacties. Het contact verloopt op z’n zachtst gezegd niet zo soepel. Het gebeurde in een natuurgebied (waar een losloopverbod geldt) en ze waren naar hun auto gerend, wij wonen daar dus heeft mijn man de auto gehaald en kon hij hun auto blokkeren. Niet zo netjes misschien, maarja anders waren ze weggeweest. Gegevens wilden ze eigenlijk niet geven. Ik heb toen foto’s van die mensen, hun auto en de honden gemaakt en toen kreeg ik uiteindelijk wel een telefoonnummer. Adres wat ze gaven klopte niet maar inmiddels ben ik er wel achter waar ze wél wonen, dus ik ben van plan om van de week even langs te gaan. Een excuus oid kon er ook niet vanaf…

Is uiteindelijk alles goed gekomen met je hond?

5 likes

Oh echt… :roll_eyes: Dat wegrennen ook.

3 likes