Durf te vragen

Hahahaha @Dombo jouw autocorrect accepteert het woord overgeven echt niet😂

Verder weet ik het ook niet… ben inderdaad vaak misselijk bij migraine

1 like

Haha shit nu je het zegt… autocorrect wat doe je

1 like

Bij pijn gaat je lichaam in fight/flight-modus en onderdeel daarvan is dat je maagontlediging vertraagt. Voedsel verteren kost energie dus je kunt die maaltijd beter even in je maag bewaren tot er een relaxter moment is voor je darmen om aan de slag te gaan, maar een volle maag wekt misselijkheid op. Daarom lucht overgeven vaak ook zo op, want de rek is dan van je maag af. Veelgebruikte anti-misselijkheidsmedicijnen werken ook op die maagsluitspier zodat alles wel weer doorstroomt naar je darmen.

6 likes

Ik rij niet zoveel auto, en heb moeite met herkennen wanneer ik binnen en buiten de bebouwde kom zit. Op veel plekken zie ik geen duidelijke einde/begin bebouwde kom borden… met name als ik net van de snelweg af kom. Iemand trucjes hiervoor? Wil geen snelheidsboete!

1 like

Zodra je een plaatsnaambordje ziet/voorbij rijdt, zit je in de bebouwde kom. Als er geen snelheidsbord onder staat, is dit 50. Wanneer je dus een dorp/stad weer uit rijdt en voorbij het plaatsnaambordje bent, dan zit je weer buiten de bebouwde kom!

1 like

Yes, dit wist ik. Alleen soms zie ik echt geen einde plaatsnaambordje en lijkt het me dan heel sterk dat ik dan nog steeds in de bebouwde kom zit vanwege wegbelijning, omgeving, etc.

Oh dat is gek! Soms mis ik de borden en dan ga ik meestal wel af op de wegbelijning, of rijd ik vaag een beetje tussen wat snelheden in haha, 60 is dan vaak wel veilig :sweat_smile:

1 like

Installeer flitsmeister op je telefoon (en koop er een telefoonhoudertje bij), is gratis, die waarschuwt je voor flitsers, maar ook voor files en objecten op de weg en slecht wegdek en mist en weet ik het wat je nog meer voor onverwachts tegen kunt komen, en er staat onderin altijd wat de maximum snelheid is van de weg waar je op dat moment rijdt.

3 likes

@Merel @Keerbeer heel erg bedankt!

Let op die max snelheid klopt niet altijd (met name als het in tijdzones een andere snelheid is).

Goed op de borden letten blijft t meest belangrijk!

1 like

Flitsmeister laat inderdaad niet de op dat moment geldende dynamische maximumsnelheid zien, maar over het algemeen zijn wegen met dynamische maximumsnelheden overladen met bordjes/matrixborden, daar hoef je meestal niet lang over te twijfelen.

1 like

Ik heb de navigatie app Waze en deze geeft ook altijd aan hoe hard je mag. Deze navigatie app is super en ook gratis

3 likes

Ik weet nog een paar standaard regels van mijn rijlessen om aan de weg te zien hoe hard je ergens mag rijden! Als je ergens rijdt met verhoogde stoepranden ben je binnen de bebouwde kom, daar mag je dan 50 rijden. Zijn er links en rechts van jouw weg inritten (waarbij je een drempel over moet om op de weg te komen) dan mag jij op de ‘‘hoofdweg’’ 50 en bij die inritten 30. Bij die inritten staan ook altijd 30 borden.

Buiten de bebouwde kom (zonder verhoogde stoepranden) mag je altijd 80, tenzij anders aangegeven. Tevens horen borden bij ieder kruispunt te worden herhaald, omdat er dan andere weggebruikers bij kunnen komen. Dus als je twijfelt even doorrijden tot een kruising.

Verder zijn er ook wat regels over de belijning op de weg en hoe hard je dan mag rijden. Die kun je hier vinden: https://auto-en-vervoer.infonu.nl/verkeer/16551-verkeer-nederlandse-wegen-belijning-en-maximumsnelheid.html

7 likes

En een voorrangsbord (zo’n witte met oranje in het midden) staan in de bebouwde kom voor het kruispunt en buiten de bebouwde kom erna.

Verder weet ik niks, belijning op de weg zal vast ook iets betekenen maarja ik vertrouw op flitsmeister. :nerd_face:

4 likes

De borden buiten bebouwde kom zijn toch ook groter dan binnen? Dat heb ik 140 jaar geleden volgens mij geleerd.

1 like

Als je gebeld zou worden rond 12u, en je bent nog steeds niet gebeld. Zou je dan nu weer zelf bellen?

Ik vind Waze echt fantastisch. Gebruik hem altijd. Kwam er toevallig via via achter dat hij bestond. Echt zo blij mee, meer mensen moeten hem leren kennen :slight_smile:

2 likes

@AmazoneSlash ik heb Waze uiteindelijk gebruikt inderdaad! Heel handig dat je onderin ziet hoe snel je rijdt en wat de max is. Bedankt allemaal voor jullie reacties!! :kissing_heart:

3 likes

Heeft iemand ervaring met een TOEFL of IELTS of andere Engelse taattest test? Waarom heb je voor die gekozen?

Ik heb een paar weken geleden de TOEFL test gedaan!

Heb hiervoor gekozen omdat de universiteit waar ik me voor heb aangemeld het liefste TOEFL heeft. Weet verder ook niet waarom.

Vond het wel fijn en zou er in de toekomst ook opnieuw voor kiezen. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel!

1 like