Durf te vragen

Heeft iemand wel eens een reservering gedaan bij een restaurant via The fork(voorheen Iens)? Hoe gaat dat in zijn werk? Je reserveert via hun app, gaat naar het restaurant en moet je dan nog wat doen?

Ja, is heel simpel! Via de app reserveren en in het restaurant loopt het hetzelfde als andere reserveringen. Gewoon aangeven dat je gereserveerd hebt en onder welke naam, je hoeft niet specifiek te noemen dat je via The Fork hebt gereserveerd.

En kan ik dan ook kiezen uit het gehele menu?
En dan staat er op de bon vanzelf de korting verrekend dus?

Als er geen specifieke voorwaarden staan op de site van The Fork, ga ik ervan uit dat je gewoon het hele menu kan bestellen. De korting staat op de bon vanzelf verrekend (check het natuurlijk wel even voor de zekerheid, maar bij mij is dat altijd automatisch goed gegaan!).

Oke bedankt voor je antwoorden!

1 like

Ik heb ook Greenchoice, maar mijn termijnbedrag bij hen is ongeveer gelijk aan mijn vorige energieleverancier. Ben je overgestapt of is dit een nieuw huis? €170 per maand voor een heel huis klinkt mij niet als zo heel hoog in de oren, ik betaal €135 voor een appartement (vrij nieuw en goed geïsoleerd).

Dan is het wel veel ja, ik zou even bellen dan!

Wij hebben een nieuwbouw appartement van 120m2 en betalen 80 euro per maand met zijn 2en (en hebben relatief veel elektronische apparaten) Dus lijkt me best veel.

Ik zou even naar ze bellen morgen, lijkt me dat het voor hun niet uitmaakt wat het termijn bedrag is(tot een bepaald bedrag), als je uiteindelijk je verbruik maar betaald. Ze baseren dat misschien op je vorige gebruik of misschien het gebruik van de vorige bewoners van dat pand (als die er zijn).
Ff bellen, dan weet je het meteen.

Ik heb ook via independer trouwens, eerste jaar in dit nieuwbouwappartement betaalden wij ook teveel en kregen wij 300 euro terug ofzo. Daarna is het bijgesteld.

Dan kijken ze naar wat er bekend is van jouw adres, energielabel, inhoud zoals bekend bij het kadaster, etc; en dan schatten ze het vaak lekker ruim in, want het is veel makkelijker voor hen om jou een paar honderd euro terug te geven aan het eind van het jaar, dan via allerlei incassotrajecten te proberen een paar honderd euro van jou te krijgen.

Energieleveranciers kijken normaal gesproken inderdaad naar het gemiddelde verbruik over de laatste 3-5 jaar en omdat er van jouw huis nog geen verbruik bekend is, wordt vaak het gemiddelde van een Nederlands huishouden genomen waardoor het zo enorm hoog kan zijn. Gewoon bellen met uitleg en dan kunnen ze het binnen een minuut voor je regelen!
Kan trouwens wel al zo zijn dat de incasso al bij de bank staat en dat er 170 euro wordt afgeschreven. Je kan dat zo laten (wat je niet verbruikt krijg je immers weer terug), maar met stevig aandringen kunnen ze dat wel voor je aanpassen (maar kost veel tijd en moeite dus doen ze vaak liever niet haha).

Vaak is zo’n gemiddelde zelfs gebaseerd op een huishouden van 3 personen! Het systeem dat het bedrag berekend, ziet natuurlijk niet hoeveel mensen er in jouw huis wonen en wat voor type huis je hebt (zover ik weet in ieder geval).
Volgens het CBS ligt de gemiddelde energierekening op €2074 per jaar voor een gemiddeld huishouden en dan kom je inderdaad uit op ongeveer 170 euro per maand, dus denk dat het dan daarop is gebaseerd! (https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2019/07/energierekening-334-euro-hoger)

En die grafiekjes kloppen vaak voor geen meter als je voor het eerst klant bent bij een nieuwe leverancier, zelfs als je al langer in een huis woont. Heb bij een klantenservice gewerkt en kreeg daar zoveel vragen over haha en nu ik zelf een nieuwe leverancier heb, heb ik precies hetzelfde. Pas eigenlijk als je langer dan een jaar klant bent, kloppen die grafieken met geschat verbruik etc.

1 like

Als Adam en Eva twee zoons kregen hoe bestaat de rest van de mensheid dan volgens de Bijbel?

2 likes

Ik ging even snel googlen, maar blijkbaar zijn er dus meer zonen en dochters maar wordt er niet genoemd hoeveel en hoe ze heten. Heb ik toch iets gemist in al die jaren christelijk onderwijs. :sweat_smile::joy:

1 like

En Eva is ook nog eens een genetisch gemanipuleerde kloon van Adam door die hele rib-actie…

4 likes

Een grote incest bende dus. Hoe dan.

Zo is Volendam ontstaan.

23 likes

Dankje voor je antwoord!
Ik ben niet christelijk opgevoed en kende inderdaad alleen die twee zoons.

Ik ging het even nakijken, wij betalen inderdaad iets minder dan ik in m’n hoofd had (€110/maand), en daarvan kreeg ik vorig jaar €300 terug.
Ik vind €70/maand wel echt knap, zeker als je daarvan nog terugkrijgt. Wij hebben 90m2, energielabel A en door wisselende roosters is er wel vaak ten minste 1 iemand in huis, dus de verwarming staat misschien wat vaker aan dan bij een ander, maar volgens Greenchoice zitten wij net boven ‘zuinig’ qua gasverbruik en ruim onder gemiddeld qua elektriciteit.

1 like

Nog een, waarschijnlijk stomme, vraag: wat moet je invullen bij ID number? BSN of document nummer? (@littlenumbers)

Samenvatting