Durf te vragen

ik ben opzoek naar een mini/speelgoed trompetje. Heeft iemand dit toevallig in een winkel gezien? Online kom ik niet echt tegen wat ik in gedachten heb. prijsklasse onder de 5 ekkies

1 like

@Tubing

Het klopt wat hier gezegd wordt, een kalendermaand opzegtermijn dus je werkt altijd nog min 1 maand + restant huidige maand.

Bij opzeggen op 1 t/m 30 juni, werk je t/m 31 juli.

Let op: een werkgever is niet verplicht om vakantiedagen op te laten nemen, kan best zijn dat ze dit niet willen en dan kun je niks eisen. In laatste geval worden ze wel uitbetaald uiteraard.

hebben jullie united wardrobe
hoe kom je aan kopers ?:confused:
heb het idee dat mijn artikelen bijna niet bekeken worden

Kleding krijg ik bijna nooit verkocht. Dat post ik ook niet meer op die website. Alleen een leren jas of zo deed het nog redelijk. Met merkschoenen en tassen heb ik wel veel succes.

Edit: ik moet beter leren lezen. Maar misschien moet je poseren als een Kardashian of op de foto’s ook je huisdier zetten zoals sommige mensen deden.

1 like

wil van veel kleding af maar weet serieus geen betere optie
het schiet gewoon niet op…
marktplaats heb ik geen zin in hahaha

Als het geen merkkleding is dat nog in (bijna) nieuwstaat is, verkoopt het bijna nooit. Of het moet extreem trendy stuff zijn, aliexpresskwaliteit dat vooral middelbare scholieren aantrekt als mensen er full body ‘Instagram-like’ foto’s bij doen :’)

Ik heb wel eens mensen kledingruildagen zien organiseren met vriendinnen/communities etc. verder geen idee.

1 like

Ik heb laatst een zooi op facebook, UW en hier in het verkooptopic gezet en hier het meest (en makkelijkst) verkocht! Maar hier alles voor 5 eu gedaan, de rest wat hoger.

1 like

Verkooptopic van 't forum al geprobeerd?

1 like

Is echt lastig tenzij inderdaad spannende merkkleding of sportspul. Ik moet zeggen dat ik er zelf ook zelden kleren koop, wel tassen of bijv Victoria’s Secret leggings.

Kijk eens naar verkoopgroepen op facebook, hier hebben we bijvoorbeeld Amsterdam Yard Sale en dat is echt een gigantische groep met strenge regels die goed georganiseerd is ook. Werkt heel fijn!

1 like

Ik heb een elektrische melkopschuimer en met die melk wordt het dan echt super dik schuim!

Als je een gemachtigde stem hebt voor de verkiezingen, is het dan nodig een fysieke kopie van het paspoort mee te nemen? Of mag een digitale ook?

Ik zie zo veel mensen die zeggen dat je op een vrouw moet stemmen met de verkiezingen en het liefste dan ook een gekleurde vrouw.

Ik vraag me alleen af, wat maakt het nou uit of het een man, vrouw, gekleurd of niet is? Het gaat er toch om wat ze doen? Of zie ik dit verkeerd?

1 like

Om een betere afspiegeling te krijgen van de samenleving doen mensen dat en verandering gaat vaak niet vanzelf want een witte oude man heeft vaak de voorkeur voor een andere witte man en zo wordt de gevestigde orde in stand gehouden. :slight_smile:

10 likes

Mee eens! Op de website van stemopeenvrouw staat ook benadrukt dat je vooral moet stemmen op iemand waar je achter staat, ongeacht het een man of vrouw is :ok_hand:

3 likes

Bedankt voor de antwoorden! @anon42392789 en @Skadi

1 like

Van stemopeenvrouw.nl

"Het gaat toch om iemands kwaliteit, en niet om geslacht?
(https://stemopeenvrouw.com/ufaqs/het-gaat-toch-om-iemands-kwaliteit-en-niet-om-geslacht/)

Kwaliteit is absoluut belangrijk! Zoek dus vooral een vrouw die past bij jouw eisen. Want behalve kwaliteit zijn voor een goede volksvertegenwoordiging ook andere kenmerken van belang. Je achtergrond, bijvoorbeeld dat je vrouw bent, vormt mede je ervaringen en perspectief op de samenleving. Voor goede vertegenwoordiging van die ervaringen, is het is belangrijk dat dit perspectief in de politiek en een stem krijgt.

Daarbij hoort de politiek een weerspiegeling te zijn van de hele samenleving, en heeft het een voorbeeldfunctie. De zichtbaarheid van vrouwen in hoge, gerespecteerde posities draagt bij aan de emancipatie van vrouwen en meisjes. Wij hebben nog nooit een vrouwelijke premier gehad en vrijwel alle lijsttrekkers zijn mannen. Je ziet dit terug in bijvoorbeeld het bedrijfsleven.

Kortom: zowel omdat politiek plaats moet bieden voor alle perspectieven, als vanwege de voorbeeldfunctie van politiek, is het belangrijk dat we slim op vrouwen blijven stemmen."

4 likes

Ik ben een aantal keer stembureaulid geweest en toen was een foto van het paspoort ook goed! Zorg wel dat het goed leesbaar is.

Thanks! Kwam er alleen net achter dat ik niet mag stemmen omdat je de gevolmachtigde stem tegelijk met je eigen stem moet uitbrengen, en ik woon niet in dezelfde gemeente :woman_shrugging:t3:

Ai, ja daar zijn ze vrij streng op. Heeft er volgens mij mee te maken dat het anders moeilijk te controleren is dat iemand daadwerkelijk maar 1 keer namens zichzelf stemt.

1 like

Het gaat om representatie. Als mensen zeggen: ‘ik stem niet per se op een vrouw, ik stem op de beste’ dan denk ik altijd: ja leuk, maar hoe weet je ten eerste zeker wie het best is en ten tweede gaat politiek niet om ‘de beste’ maar om een samenwerking van mensen die een afspiegeling zijn van de maatschappij en ieder hun eigen kwaliteiten hebben.

6 likes