Durf te vragen

Ik heb een Macbook Air uit 2014. Laatst is hij helemaal vast gelopen en sindsdien “doet” mijn laptop het niet meer. Ook bij een force restart loopt hij na 3 minuten helemaal vast ongeacht of ik me al heb ingelogd of niet. Ik krijg dan alleen maar dat regenboogcirkeltje. Ik kan niet meer bij de Genius Bar terecht for some reason. Heeft iemand ENIG idee?

Ik heb al een tijdje geen in-ears gekocht maar je kunt online heel veel informatie vinden als je zoekt op ‘best cheap earphones’. Dan zijn er allerlei experts die er wat van af weten!

Ik zoek twee nieuwe hoofdkussens, ik zag in een ander topic Silvana kussens als aanrader maar die zijn 100 euro per stuk, best prijzig. Heeft iemand een tip voor goedkopere kussens die ook top zijn voor een zijslaper en een buikslaper?

Heb je een backup van de data? Misschien kun je hem eens clean herinstalleren?

Heb ik niet :weary:.

Cinderella! Ik ben een buikslaper, m’n vriend een zijslaper en we hebben allebei de ‘soft’ van het merk Cinderella. Echt heerlijk. Kostte 60 euro ongeveer.

heeft iemand een goed recept voor ijskoffie? ik heb een heel goed espressomachine (met melkopschuimer en zo’n piston) maar ik weet niet of dat ook ideaal is voor ijskoffie

Kan iemand een fijne elektrische piano aanraden? Ik heb bij mijn ouders thuis altijd een piano gehad maar nu ik al een aantal jaar alleen woon mis ik het toch wel om af en toe wat te kunnen spelen. Hoeft dus niet de meest professionele kwaliteit ofzo te zijn.

Ik heb in een koffiebar gewerkt en daar was ijskoffie gewoon espresso + ijsklontjes. Zou gewoon uitproberen wat je zelf lekker vindt :slight_smile:

IJskoffie wordt vaak met espresso gemaakt, dus dat moet echt prima zijn. Ook als je echt koffie met roomijs bedoelt, maar ik neem aan gewoon iced latte/cappuccino? Volgens mij schuimen ze dan niet eens het melk op, is gewoon melk met ijsklontjes.
Wat ik zelf lekker vind om als ijsklontjes te gebruiken is koffie met melk of alleen koffie, ik vind dat het anders zo waterig wordt. Dus dat kun je dan een dag van tevoren maken.

Iemand tips voor een fijne kapper in of vlakbij Utrecht? Ik zou vooral graag goed advies willen, want ik wil wel eens wat anders (ook qua kleur), maar ik weet niet zo goed wat.

@Matilda en @daytona zo doe ik het ook altijd, maar dan zit ik met zo’n lauwe waterige zooi. terwijl je in koffiezaken ijskoude maar toch romige ijskoffie’s krijgt.

die ijsblokjestip is wel slim @Matilda!

in de koffiebar waar ik werkte werd alles (koffie + ijsblokken + smaakmakers) in een cocktailmixer geschud, en dat werd wel romig. maar ik ben dus het exacte recept kwijt.
volgens mij doen ze het ook overal anders.

Beichies! Is echt de eerste kapper waar ik me ooit echt op m’n gemak en serieus genomen heb gevoeld. Ze zitten vaak wel al voor een paar weken vol, dus op tijd een afspraak maken is aan te raden (iets van 4 weken van tevoren denk ik?)

https://www.bol.com/nl/p/cinderella-orthoflex-hoofdkussen-soft-50-x-60-cm/9200000011132740/?suggestionType=browse&bltgh=viT-bRafBPqPHnR18etGng.1.18.ProductTitle

Heb je deze? Ik lees dat de nekondersteuning te hard is als je op je buik slaapt, maar daar heb jij dus geen last van?

Ja die! Als ik op mn buik lig draai ik hem ondersteboven (dus met die inham richting mn lijf) ander is die neksteun inderdaad iets te hard. Maar die is dan wel weer heel fijn voor als je op je zij wil slapen, dan vult het die ruimte tussen je bed en nek goed op.

Bij de baristabar waar ik werkte mixten we een dubbele espresso met twee bolletjes vanilleijs in de blender. Dat schonk je in een glas, je deed er nog een handje crushed ijs in en we maakten hem af met een toefje slagroom en 3 chocolade koffieboontjes.
Ik had ook wel collega’s die er nog een scheutje monin koffiesiroop (koffiesmaak) in deden, daar wordt het weer iets zoeter van. Dit verkochten wij onder de noemer frappé!

Wat was dat parfum van die nieuwe HEMA collectie die hier wel eens werd genoemd/aangeraden?

Weet iemand wanneer de H&M winkel hun voorraad weer aanvult online? Ik heb een leuke broek gezien maar die is alleen online te bestellen

dit klinkt ook wel lekker, maar ik bedoelde inderdaad echt recepten voor iced latte/cappuccino

Was dat niet B.A.E. eau de toilette orange blossom and rose? Die wil ik namelijk ook nog proberen.