Durf te vragen

Dit dus. Jouw hond was aangelijnd, de andere hond liep los en viel aan. Jij (of jouw hond) hebt nergens schuld aan.

2 likes

Ja zoals hierboven al wordt gezegd moet de eigenaar van de andere hond, of zijn of haar verzekering meebetalen.

Een aantal jaar geleden is mijn hond bijna doodgebeten door een andere hond die ontsnapt was. Die eigenaren hebben toen alle kosten betaald en dat was echt een heel hoog bedrag gezien de behandelingen en nacontroles die eerst zelfs om de dag plaatsvonden.

Heb je wel gegevens uitgewisseld?

1 like

Ik heb een gewone Macbook, geen Air, maar die bevalt super. Is wel iets kleiner (12" ipv 13.3", maar ook dunner en lichter) dan een Air, ik vind hem niet te klein (maar ik doe bijna geen spannende Photoshop/Indesign/Premiere-dingen meer, dat was wel duidelijk makkelijker op een iMac). Ik werk niet met een muis, maar ik lig er ook meestal mee op de bank, als je altijd aan een bureau zit zou ik wel overwegen een magic mouse erbij te kopen. Ik heb 1 USB-C voor opladen en al het andere, ik vind dat niet vervelend, ik heb er zo’n koppelstukje naar reguliere USB bij, maar die komt bijna nooit uit m’n tas, 99% van alles wat ik doe gaat draadloos/via clouds.

1 like

Heb jij zo’n Magic Mouse gehad? Want als ik het goed heb begrepen connect die via bluetooth met je laptop toch? Dus dan zou ik daar geen poort aan kwijt zijn. Die nieuwe Air heeft 2 USB-C poorten, dat lijkt mij eigenlijk ook wel voldoende, dan haal ik er inderdaad nog een koppelstukje voor reguliere USB bij.
Ik doe verder ook geen ‘‘zware’’ dingen op mijn laptop. Voornamelijk internetten, Netflix en af en toe wat foto’s bewerken, maar ook niet veel.

@kika en @Foucher

Bedankt voor jullie reacties. Het contact verloopt op z’n zachtst gezegd niet zo soepel. Het gebeurde in een natuurgebied (waar een losloopverbod geldt) en ze waren naar hun auto gerend, wij wonen daar dus heeft mijn man de auto gehaald en kon hij hun auto blokkeren. Niet zo netjes misschien, maarja anders waren ze weggeweest. Gegevens wilden ze eigenlijk niet geven. Ik heb toen foto’s van die mensen, hun auto en de honden gemaakt en toen kreeg ik uiteindelijk wel een telefoonnummer. Adres wat ze gaven klopte niet maar inmiddels ben ik er wel achter waar ze wél wonen, dus ik ben van plan om van de week even langs te gaan. Een excuus oid kon er ook niet vanaf…


Is uiteindelijk alles goed gekomen met je hond?

5 likes

Oh echt… :roll_eyes: Dat wegrennen ook.

3 likes

Ik had bij m’n iMac een magic mouse, die is met bluetooth inderdaad!

1 like

wellicht een nutteloze aanvulling, maar bij sommige gemeenten kan je door dit soort praktijken een aanlijngebod krijgen als baas van de aanvallende hond. Mochten ze echt niet mee willen werken dan kan je de gemeente dus misschien nog inschakelen?

1 like

Oh wat rot voor je! Hoe gaat het verder met je hond los dat ze last heeft van haar knie?

Volgens mij is dat gewoon strafbaar als ze wegrennen enz. Ook een vals adres opgeven enz. Ik weet niet of dat kan maar als ze zo moeilijk doen dan zou ik aangifte doen? Zij moeten dit gewoon vergoeden omdat hun hond los was.

3 likes

Ja klopt. Helaas schuift de gemeente het weer door naar de boswachter en die kan niet genoeg controleren waardoor er dus geen actie ondernomen wordt.

Het gaat verder wel goed met dr. De eerste paar dagen was ze echt een beetje van slag, en vooral heel teleurgesteld dat ze niet mee mocht wandelen :joy: maar nu is ze weer een vrolijke hond.

Ik heb melding gedaan bij de politie, aangifte wilden ze niet opnemen (later las is dat ze dat wel verplicht zijn?) dus dat zou in het uiterste geval ook nog een optie zijn. Maar ik hoop dat we er gewoon zo uit kunnen komen.

1 like

Jeetje wat een mensen. Neem dan je verantwoordelijkheid ook. Zeker als het ook nog geeneens mag in dat gebied. Heb sowieso een hekel aan mensen die hun hond naar anderen laten gaan. Mijn hond is tot 3x toe gebeten door zulke lui. En telkens was het maar mijn hond doet niks en de jouwe ziet er zooo lief uit :roll_eyes:

Lang verhaal:

2 keer heb ik de hond er zelf afgetrokken. Vond de eigenaar niet leuk maar die deden niks en keken ernaar. Derde keer was mijn hond slim genoeg om een wei met schrikdraad in te rennen en klapte de andere hond tegen de draad. Toen had ie telkens kleine oppervlakkige wondjes. De laatste en dus vierde keer was de ontsnapte hond. Die mensen hebben wel later nog gebeld. Zouden hun hond in laten slapen want die had al heel vaak gebeten zeiden ze, hun zelf ook en ze hadden kleine kinderen. Paar weken erna heeft ie weer een andere gebeten dus niet bepaald consequent.
Maargoed die mensen waren wel gelukkig thuis. Toen hebben we mijn hond losgekregen (anders had ie hem gewoon dood gebeten). Heeft die vrouw me een handdoek gegeven waar ik mijn hond in kon draaien en me naar dierenarts gebracht met haar auto want ik was te voet. Dierenarts schrok enorm van de bijtwonden en het letsel, hond en ik zaten ook compleet onder het bloed. Hij stond er ook op dat die mensen betaalde en was ook gewoon boos. Na een jaar was mijn hond pas volledig genezen maar hij is nooit meer dezelfde geworden.

Misschien kun je met de dierenarts het bespreken en dat hij of zij dan de rekening naar die mensen stuurt? Weet niet of dat kan maar ze krijgen daar wel vaker zulke gevallen helaas. En eigenlijk inderdaad ook aangifte doen want in principe valt dit onder vluchten. Ik heb dat ook bij eentje gedaan die dom stond te lachen en honden losliepen waar het niet mocht. Waarschijnlijk doet politie er weinig mee mja. Opnemen moeten ze het inderdaad sowieso. Wilden ze hier eerst ook niet doen tot ik zei dat het de volgende keer misschien wel een kind was dat gebeten zou worden. Toen wilde hij het wel opnemen.

Hopelijk is je hond gauw weer de oude en is het niks ernstigs! :four_leaf_clover:

Ik moet echt beter leren lezen, ik las “tot twee keer toe heb ik m’n hond zelf afgetrokken” en dacht echt huh wat lees ik nu weer - misschien dat dat normaal is als je zelf puppy’s wil fokken (idk hahah don’t judge me) maar gelukkig stond dat er niet :joy:

8 likes

Woow nee haha dat gaat wel heel ver :joy:

Mac maakt gebruik van meerdere bureaubladen. Als je met 3 vingers over de touchpad omhoog veegt wat zie je dan?

@George
Ik heb de nieuwe air, had eerst een macbook pro uit 2012. Vind deze echt perfect, batterij is goed, scherm is prima en met koppelstukje kun je er alles mee! Heb wel een muis en toetsenbord van apple erbij als ik achter m’n bureau zit en laptop op standaard

1 like

Hmmm het tweede scherm opnieuw aansluiten heb je zeker al geprobeerd?

Kijk anders ook even naar de screen size, verder zou ik het ook niet weten helaas

1 like

Bedankt voor je reactie! Ik heb net ook even in de winkel gekeken en hij is wel heel mooi! Hoe bevalt de Apple muis?

1 like

Wie kent dit speelgoed van vroeger? Het was een soort beestje in een buisje met water. Met die knopjes kan je hem laten dansen.

Help mij en @Pepernoot met dit raadsel :pray:

23 likes

Wel dezelfde soort constructie maar dan zat er echt een beestje in! Het was roze met wit

1 like