Durf te vragen

Heeft iemand dé tip tegen het ‘openscheuren’ van oplaadkabeltjes? Of tips voor kabels waarbij dat niet gebeurt? Ik gebruik meestal Be.lkin kabels.

Is er iemand ooit in juni naar Kaapverdië geweest? Koelt het daar ‘s avonds erg af?
Vorig jaar was ik op een van de Canarische Eilanden in juni en daar koelde het erg af in de avond. Ik had daar niet op gerekend en moest ter plekken wat vestjes e.d. aanschaffen (niet heel erg natuurlijk haha :stuck_out_tongue:)

Je schijnt van dat soort kneedgom te hebben wat je eromheen kunt plakken. Ben even de naam kwijt. Heb dat eerder voorbij zien komen hier.
En anders zo’n ding:

2 likes

Ik heb daar geen last van bij de kabeltjes van de Hema! Ze zijn wel plat dus wellicht dat het daardoor komt
Het is ongeveer deze soort maar dan wel specifiek voor iPhone en zonder de luipaard haha https://www.hema.nl/vrije-tijd-kantoor/school-kantoor/elektronica/overige/laadkabel-micro-usb-39622214.html

1 like

Ik ben begin mei geweest, wel afkoelen, maar niet heel koud hoor. Blazertje soms wel handig.

Hier staat wat uitleg, kan te maken hebben met je bruto inkomen of met de heffingskorting. Maar zou het altijd even navragen bij de salarisadministratie.

1 like

Je vakantiegeld is minimaal 8% van je brutoloon. Het valt altijd onder het bijzonder tarief.
Je vakantiegeld komt bovenop je loon en valt daarom altijd in de hoogste schijf die voor jou geldt. Daarom betaal je hier in verhouding meer belasting over.

1 like

Het belastingtarief voor “bijzondere beloningen” staat in een standaard tabel en is afhankelijk van je jaarinkomen. Bij een jaarinkomen van 10.000€ is het bijvoorbeeld 8%, maar bij 15.000€ is het 36,65%. Dit heeft te maken met de belastingschijven en verloop van de hoogte van heffingskortingen. Uiteindelijk krijg je, als teveel wordt ingehouden, dit straks terug op je aangifte.

1 like

Er wordt voor het belastingtarief altijd gekeken naar het jaar voorafgaand. Kan het zijn dat je 2 jaar geleden niet aan een jaarsalaris van 10.000 euro kwam?

1 like

Dank je wel voor je reactie!
Ik ben nogal een koukleum dus gooi er wat vestjes in voor de zekerheid.

1 like

Zou ik doen! Veel plezier alvast!

Weet iemand of er winkels zijn in Den Haag of Haarlem waar ze Ganni kleding verkopen? Behalve de Bijenkorf?

heeft iemand dé oplossing om een oude vetvlek uit een synthetisch shirt te halen ?

Heb je al geprobeerd om het een beetje vochtig te maken, wasmiddel direct op de vlek te smeren en in te laten trekken? Daarna wasmachine :slight_smile: zou kunnen helpen.

Afwasmiddel en dan de wasmachine in!

Ossengalzeep werkt ook goed!

bedankt meiden! ik heb direct nadat de vlek ontstond er handzeep op gedaan omdat dat het enige was wat voorhanden was, later gewassen en na het wassen bleek de vlek er nog in te zitten. daarna nog een keer gewassen met shout. ik ga het zeker nog een keer met afwasmiddel en ossengal probere n🤞🏾

Echt weer een snuggere vraag dit, maar waar kopen jullie stofzuigerzakken? Kan het gewoon nergens vinden.

Action, Blokker, veel voorkomende soorten liggen ook bij de supermarkt wel.

1 like

Wat ís dit voor beest? Ik dacht eerst dat het een soort houten kraal was, dus ik had ‘m vastgepakt en in geknepen :sob: maar hij bewoog ineens als een soort wormpje met z’n achterkant.
Weet iemand wat voor beestje dit is? Hij heeft geen pootjes en ik kan niks vinden wat erop lijkt en nu ben ik bang dat ik hallucineerde toen ik ‘m zag bewegen :eyes:

1 like