Durf te vragen

Vaak is zo’n gemiddelde zelfs gebaseerd op een huishouden van 3 personen! Het systeem dat het bedrag berekend, ziet natuurlijk niet hoeveel mensen er in jouw huis wonen en wat voor type huis je hebt (zover ik weet in ieder geval).
Volgens het CBS ligt de gemiddelde energierekening op €2074 per jaar voor een gemiddeld huishouden en dan kom je inderdaad uit op ongeveer 170 euro per maand, dus denk dat het dan daarop is gebaseerd! (https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2019/07/energierekening-334-euro-hoger)

En die grafiekjes kloppen vaak voor geen meter als je voor het eerst klant bent bij een nieuwe leverancier, zelfs als je al langer in een huis woont. Heb bij een klantenservice gewerkt en kreeg daar zoveel vragen over haha en nu ik zelf een nieuwe leverancier heb, heb ik precies hetzelfde. Pas eigenlijk als je langer dan een jaar klant bent, kloppen die grafieken met geschat verbruik etc.

1 like

Als Adam en Eva twee zoons kregen hoe bestaat de rest van de mensheid dan volgens de Bijbel?

2 likes

Ik ging even snel googlen, maar blijkbaar zijn er dus meer zonen en dochters maar wordt er niet genoemd hoeveel en hoe ze heten. Heb ik toch iets gemist in al die jaren christelijk onderwijs. :sweat_smile::joy:

1 like

En Eva is ook nog eens een genetisch gemanipuleerde kloon van Adam door die hele rib-actie…

4 likes

Een grote incest bende dus. Hoe dan.

Zo is Volendam ontstaan.

23 likes

Dankje voor je antwoord!
Ik ben niet christelijk opgevoed en kende inderdaad alleen die twee zoons.

Ik ging het even nakijken, wij betalen inderdaad iets minder dan ik in m’n hoofd had (€110/maand), en daarvan kreeg ik vorig jaar €300 terug.
Ik vind €70/maand wel echt knap, zeker als je daarvan nog terugkrijgt. Wij hebben 90m2, energielabel A en door wisselende roosters is er wel vaak ten minste 1 iemand in huis, dus de verwarming staat misschien wat vaker aan dan bij een ander, maar volgens Greenchoice zitten wij net boven ‘zuinig’ qua gasverbruik en ruim onder gemiddeld qua elektriciteit.

1 like

Nog een, waarschijnlijk stomme, vraag: wat moet je invullen bij ID number? BSN of document nummer? (@littlenumbers)

Samenvatting

Zoals ik het lees is het bij het bovenste vak je documentnummer en bij het onderste je BSN.

Je hoeft overigens maar 1 van de 2 in te vullen.

2 likes

Wat is de tip tegen aften?

Ik heb het een paar keer gelezen op het forum maar kan het niet terugvinden via de zoekfunctie helaas.

Pyralvex wordt vaak getipt. Ik vind het afschuwelijk en het helpt bij mij niks :grimacing:
Maar hopelijk heb jij meer geluk!

Ah dan ga ik dat morgen meteen halen! Ik heb er al 3 dagen vette last van want het schuurt tegen m’n tandvlees aan. Hopelijk helpt het!

1 like

Ik smeer er altijd Dynexan (verdovende gel) op voor het eten/tanden poetsen etc, dat geneest niks, maar verzacht wel de pijn.

Dankje! dan koop ik daarna ook meteen haha

ok ik heb nu sinds december een superchille auto (Volvo c30 @Pantalones nog steeds bedankt voor de tip haha) maar ik twijfel nu of diesel toch wel voordeliger is?

Ik rijd voor werk jaarlijks ongeveer 25.000, nu heb ik daarop een berekening gemaakt tussen mijn auto en een degelijke benzine auto. Dan ben ik met de diesel net iets goedkoper uit, in de praktijk zal ik denk ik wel 30 per jaar rijden, dus dan wordt dat verschil alleen net iets groter.

Heeft iemand ervaring in onderhoud tussen een diesel en benzine auto? M’n vader zegt dat diesels vaak sterkere motoren hebben. Deze heeft iig 15k geleden een nieuwe distributieriem gehad en pas 170.000 gereden, dus die kan nog qua afstand zeker 200.000 mee hahaha.

Denk dat ik er nu misschien nog een leuk bedrag voor kan krijgen, maar over een jaar of meer dan moet ik 'm ik sowieso oprijden.

Ik weet oprecht niet wat nu wijsheid is, ook met dat hele klimaatgedoe en alles… Woon erg ver van Amsterdam dus als ik Amsterdam niet meer in mag met de auto: I don’t care XD

Geen tip, maar mijne zit er nu al sinds maart op en af :sob: Dus als je een wondermiddel hebt gevonden houd ik me aanbevolen!

ik rij ook zeker 30.000 op jaarbasis maar rijd nog benzine, ford Ka. Nog steeds heel blij mee maar echt niet geschikt voor die afstanden. Ik heb ook aan diesel gedacht maar dat willen ze er uit gooien toch ? en daarnaast betaal je wel meer qua wegenbelasting e.d. dacht ik?

Iemand een goede tip voor een app waarin je dagelijks je stemming kan bijhouden (en bijv. bij kunt vermeld dat je ongesteld bent)?

1 like

Ja betaal wel meer belasting, maar tank goedkoper en het verbruik is beter. Dus bij een benzine in dezelfde gewichtsklasse (vind ik wel minimaal noodzakelijk want een aygo/up oid wordt het niet voor mij) ben ik ongeveer 200/300 goedkoper uit per jaar als ik uit ga van 25.000 km. Puur o.b.v. tanken en wegenbelasting. Dus dan zou het verdere verschil in onderhoud zitten.

Diesel willen ze er idd uitgooien, maar het is maar afwachten hoe snel het gaat. Het lijkt mij totaal onrealistisch om te verwachten dat we over 10 jaar al allemaal elektrisch moeten rijden. Wil mss vanuit mijn werk ook ooit wel de buitendienst in en dan krijg ik een lease, maar dat is echt een 10 jaren plan hahaha