Durf te vragen

Oh wat balen. Sterkte ermee! Hoop dat de pijn nu wegblijft. Inderdaad met warmte, of na een dag lopen zijn ze stukken donkerder en lijken ze hoger te liggen, maar ik heb nog geen bobbels. Ik ga even beter uitzoeken hoe en wat, dankjewel!

Ik vraag me af hoe het kan dat mensen die niet nederlands zijn of uit een ander deel van Nederland komen een accent overnemen. Ik zag net bijvoorbeeld een filmpje van een syrisch jongentje die met een brabants accent sprak. Neem je dat dan zo over omdat je het veel hoort of hoe werkt dat

Ik denk het wel. Ik heb een jaar in Limburg gewerkt en na ongeveer een half jaar merkte vrienden op dat ik af en toe wat Limburgse woorden of accenten door mijn Brabants heen gooide. Maar ik hoorde toen meer Limburgs dan Brabants dus nam dat onbewust over.

Een vriendin van mij komt uit Overijssel en woont nu 5 jaar in Brabant en spreekt ook voortaan half met een zachte g als ze bij ons is.

1 like

Mijn beste vriendinnetje op de basisschool woonde net in NL, vanuit Suriname, en ik was vaker bij haar en haar familie dan thuis. Binnen de kortste keren sprak 8 jarige ik met een zwaar surinaams accent.
Was een drama om dat er weer uit te krijgen volgens mijn ouders

17 likes

Hahah vet leuk, ik vind een Surinaams accent een van de leukste.

5 likes

Mijn vriend zei gister: hoe heet de binnenkant van je elleboog?

De binnenkant van je schouder heet oksel, heet de binnenkant van je arm dan elleboog- oksel.

Ik ging stuk, maar mijn vraag is nu: hoe heet dit?

Ik noem het dus zoals je vriend het vroeg ‘binnenkant van je elleboog’.

1 like

Elleboogplooi?

Ik draag nooit jurken naar het werk( werk in de zorg) niet handig. Maar morgen heb ik een scholing, dan kan ik dit wel aan toch ? Alleen omdat het zo warm word morgen.

11 likes

Ik zou ook zeggen elleboogplooi.


Heeft iemand aanraders voor goed verduisterende, betaalbare gordijnen?

Kan prima hoor!

Thanks!

Ik heb ze van de Ikea en verduitsteren goed.

1 like

Okay hele rare vraag maar sinds kort zie ik op tv heel vaak reclame voor borotalco, de “nummer 1 deodorant in italie”. Ik vind dat een interessant statement want a) die claims zijn zelden waar en b) we zijn in nederland? Wat maakt de nummer 1 van italie nou uit? Maar toen vroeg ik me ook af of het echt de nummer 1 deodorant van italie is, misschien dat ze het wel heel slecht doen in italie en het nu maar in een ander land proberen. Of misschien dat ze in italie borotalco de nummer 1 deodorant van nederland noemen?

Ik denk hier te veel over na.

@anon24802271 verlos me van mijn borotalco vragen, is dit echt de nummer 1 van italie

2 likes

De action heeft ook gordijnen. Die zijn gewoon prima.

Welke sneakers lopen super fijn en blijven lang mooi? Ik heb goede sneakers nodig voor een actieve baan. Mijn budget is tot max. 100.

Ik heb de puma muse satin in rood en daar loop ik bijna dagelijks op. Vind ze heel fijn en zien er nog steeds zo uit als toen ik ze kocht. Ik ben er ook een paar keer meer gaan wandelen door modder, heb ze schoon gemaakt, en je ziet er nu niets meer van. Overigens nu 63eu op de puma site

Hahaha ik weet niet of het de nummer 1 is, maar het is wel een heel erg populair deodorantmerk! Ook mijn favo, maar ik heb wel het idee dat Nederlanders en Italianen andere deodorantvoorkeuren hebben (Nederlanders gebruiken veel meer spuitbusdeo’s, Italianen sprays of roll-ons), dus ben best benieuwd of het aanslaat. Ik had geen idee dat het ook in het buitenland bestond!

1 like

Haha dankje voor je antwoord! Misschien dat ik m ook maar eens uit ga proberen, beetje true italie in mn leven

Waar komt het bloed vandaan dat op een verwijderde spiraal zit?

Ik heb meerdere spiralen laten verwijderen en die kwamen helder rood bloederig eruit. Is dat uit je baarmoeder? Is je baarmoeder dan altijd bloederig van binnen? Is het rest van een menstruatie?

Witte thee bevat ook geen theïne dacht ik!

1 like