Ik denk dat het gewoon een soort prikkers zijn om de dadels mee te eten.
Volgens mij idd om die pitten mee te verwijderen (zie https://www.wikihow.com/Pit-Dates methode 2 haha)
Vriendinnetje van me woont in Amsterdam via Change. Volgens mij betaalt ze iets meer dan 700 voor 28 of 30 vierkante meter. Weet niet of die organisatie ook in andere steden zit.
Ja wil ik ook weten!
En @Duif en @Evi-lena, volgens mij had Stichting Brein via het EGF boetes/waarschuwingen uitgedeeld voor het verspreiden van E-boeken. Ik denk dat jullie je posts beter kunnen verwijderen!
Als je het wilt voor een weekje vakantie of ziekte zou je ook een proefmaand koboplus kunnen nemen, of 1 maand kobo, is per maand op te zeggen.
Nee joh, een vraag stellen geeft nog niks aan toch? Ik ben daar niet zo bang voor hoor, die industrie van gratis e-books is zo groot
Sorry ook even de verplichte moraalridder-post: of gewoon beter niet downloaden @Duif en @Evi-lena? Die schrijvers willen ook geld verdienen en dat gebeurt niet als je niet voor het boek betaalt.
Ongetwijfeld, maar ik voel me niet geroepen om hen rijk te maken.
Noem het rijk maken, noem het diefstal.
Het is ook wel een lastig iets, omdat we zo gewend zijn om te vinden dat we ‘dingen die toch al bestaan’ (zoals films, series, boeken) gewoon moeten kunnen bekijken/lezen. Maar ik vind het jammer dat mensen er zo makkelijk over doen.
Nou dan eerder heling. Ik maak gebruik van een dienst, ik jat zelf niks
Ook niet om ze minstens rond te laten komen zeker? Verrassend…
Dat kan in dit geval ook niet want iemand moet dat e-book ooit gekocht hebben. Dus die vergelijking gaat niet helemaal op. Maar ja hoe je het dan wel moet noemen…
O edit: piraterij natuurlijk.
Dat is als zeggen dat je ook spullen koopt maar te dure dingen altijd jat – moeten ze maar niet zoveel geld vragen.
Maar goed het is wel duidelijk dat we er gewoon heel anders over denken. Ben blij dat je ook boeken koopt. ^^ En leest! Want dat gebeurt ook te weinig imo.
Huh wat betekent dit?
Ik vind boeken ook echt duur! Een boek van Dan Brown ofzo kan zomaar €20 kosten. Ik lees veel en kan zo’n boek wel in 1 week uitlezen. Ik ga toch niet €80 per maand uitgeven aan boeken, dat is echt mega duur
Misschien is een bibliotheekabonnement nog iets voor je? Die hebben tegenwoordig ook veel e-books die je via internet kunt lenen. Dat is vele malen goedkoper, maar wel legaal, als een soort tussenweg?
Je hoeft mij niet te overtuigen, ik ga zo’n abonnement niet aanschaffen. Ik krijg bijna elkeweek een mail viavia met daarin ebooks, dus ik zit niet snel zonder alleen kan ik daarmee niet selectief zijn. Ik weet nooit wat ik krijg
Weet iemand hier toevallig waarom ebooks zo extreem duur zijn? Ik bedoel, het bestand bestaat in principe toch al, want daar is het boek van gedrukt, dus het is niet alsof daar heel veel geld en tijd ingestoken hoeft te worden. Natuurlijk moet er iets van geld aan verdiend worden, maar aan een fysiek boek verdient de auteur ook bar weinig, dus meer dan een euro of 2-3 hoeft het toch niet te kosten? 10-15 euro voor een PDF-bestand is echt absurd…
Huh iemand kamzijn mening toch bijstellen / zijn leven beteren?