Durf te vragen

Wat was ook alweer de goede manier om die vieze chemische geur uit de nieuwe broeken van Primark te halen? Wassen helpt niet. Ik las hier een keer een tip die wel zou werken om de geur eruit te halen, maar ik ben vergeten wat het precies was. Was het iets in de trant van weken in azijn?

Klopt!
Ik laat ze een nacht weken in een azijn watermengsel 1-1. Daarna in de wasmachine, en geen last meer van die aparte geur.

Bedankt voor de uitleg, ik ga het maar meteen uitproberen! Ik snap niet hoe de Primark het voor elkaar krijgt om die broeken zo te laten stinken pfoe

Ik gebruik meestal zo’n reishanddoek om 'm schoon te maken!

1 like

Misschien heb je wat aan dit artikel: https://decorrespondent.nl/5983/neem-jij-vandaag-een-wachtwoordmanager-om-je-beter-te-beschermen-privacyweek/291354151-49f28961

3 likes

Ik wil binnenkort een nachtje weg als verrassing voor m’n vriend. Het idee is dat ik een dag vrij regel op z’n werk, en we dan vrijdag tot zaterdag weggaan. Weet iemand een leuke plek om naartoe te gaan voor twee dagen? Een van de dagen wil ik ook iets leuks doen, zoals pretpark/kerstmarkt/dierentuin of whatever. Ik heb zo weinig inspiratie :dizzy_face:

Dankje!

Is je bril wel goed afgesteld? Ik heb ook een tijdje gehad dat mijn wimpers telkens tegen mijn glazen aan kwamen en dan werden ze zo snel vies. Verder gebruik ik zo’n standaard poetsdoekje.

Met een beetje handzeep of afwasmiddel zonder citroenzuur en lauwwarm water schoonmaken. En dan droogpoetsen met een schone theedoek of een hydrofiele luier :blush:

1 like

Antwerpen?

1 like

Heb je wel de goede tijgerbalsem? Geen idee of je er resistent voor kan zijn, maar als ik hem te dik aanbreng dan voelt het alsof mijn huid wegbrand. En als ik hem normaal aanbreng word het een beetje warm en merk ik dat mijn spieren wat soepeler worden.

1 like

Ja volgens mij heb ik precies dezelfde haha. Euhm ja misschien werkt het dan gewoon voor jou niet? Misschien ook afhankelijk van je huidtype?

1 like

Ik gebruik dit ook weleens en soms gebeurd er wel wat (dan wordt het heel warm) en soms ook weer totaal niet. Terwijl het vaak wel dezelfde plek is waar ik het gebruik. Dus ik snap er ook weinig van soms :roll_eyes:

Oh wat gek haha. Ik voel altijd dat het warm word en als ik teveel smeer dan moet ik het echt weghalen, want dat doet gewoon pijn.

Ik heb hetzelfde denk ik. Kan dat hele potje smeren en dan voel ik nog niets, ook niet met vergelijkbare producten. Ik vraag me ook al heel lang af of het bij mij gewoon niet werkt

1 like

Ja! Het is meer dat ik soms een shirt van de verkeerde stof aan heb en dan poets zodat alles 1 grote blur is haha. Ik ga wel van die officiële doekjes kopen

Bij sommige opticiens geven ze die zelfs gratis weg #tattatip

(Althans bij die van mij als ik er om vraag 8282 x per jaar omdat ik ze altijd kwijt raak).

Love tattatips

Sowieso niet je bril zomaar poetsen met je shirt! De vezels in bepaalde stoffen kunnen je ontspiegellaag aantasten en dan heb je permanent ‘vieze’ glazen.

Ook die ‘natte’ brillendoekjes kunnen je ontspiegellaag aantasten.

Iemand een tip voor een dekentje van een ‘gladde’ soort stof? Geen idee hoe ik het moet omschrijven, maar in ieder geval geen wol, geen kriebelende stoffen, geen fleece. Iets dat aangenaam aanvoelt om met blote benen onder te zitten!