Als je nu op de toeslagensite je verwachte jaarinkomen aanpast naar wat je denkt te gaan verdienen in heel 2018 samen, dan rolt daar toch vanzelf uit of je nog iets krijgt of niet? Als je het echt helemaal stopzet gaan ze ook niet automatisch achteraf kijken of je misschien nog wat krijgt (als je jaarinkomen bekend is nav je aangifte), dan moet je daar volgend jaar na je aangifte inkomstenbelasting zelf weer aan denken.
Je moet sowieso de wijziging in je loon doorgeven bij de toeslagendienst, dan wordt er automatisch voor je berekend of en waar je nog recht op hebt.
Ook als je nog onder de grens zit van er recht op hebben kan je toeslag minder worden door je loonsverhoging.
Ik dacht dus dat het heel zwart wit was; wel of geen toeslag en bij wel dan het volle bedrag. Maar dat is niet zo, daardoor heb ik ook ineens 800 euro terug moeten betalen omdat ik meer verdiende dan ze dachten!
Ze kijken naar je jaarinkomen van 2017, je kunt het vanaf januari stopzetten.
Haha dit doet me denken aan die aflevering van Friends waarin Joey ontdekt dat je kleermaker niet aan je geslachtsdelen hoeft te zitten om je maten op te nemen.
Heb je al bij delen -> geavanceerd gekeken of je daar iets kan doen om het document weer in ‘privé’ te veranderen?
Ah oké dan heb ik dus straks een maand toeslag gehad waarin ik al geld verdiende. Zal het stopzetten als ik dit weekend thuiskom.
Denk dat het op jaarbasis niets uitmaakt in mijn geval want heb alleen stage vergoedingen gehad dit afgelopen jaar behalve deze 2 laatste maanden dan haha. Waarin 1 maand dus nog met toeslag
Ik snap nog steeds niet helemaal waarom je het gaat stopzetten. Tenzij je in de laatste twee maanden van 2018 €20.000 netto verdiend hebt ga je niet over de inkomensgrens heen en dan houd je er gewoon recht op. Als je wel zoveel verdiend hebt wil ik graag weten waar je werkt en waar mijn open sollicitatie naar toe mag
Haha nee niet zo veel
Oké maar stoppen vanaf januari dan toch?
Zoals ik eigenlijk dan in eerste instantie dacht hierboven
Ik raakte door de war omdat ik ook las dat er een kans is dat je wel iets moet terugbetalen
Je kan op toeslagen.nl toch doorgeven wat je verwachte jaarinkomen voor 2018 is, en dan ook wat je verwachte jaarinkomen voor 2019 is? Dan bepaalt de belastingdienst of je een voorschot krijgt, en kijken ze achteraf (na je aangifte inkomstenbelasting) ook of dat klopte en of er nog iets verrekend moet worden. Als je een beetje een ruime schatting aanhoudt is de kans dat je veel moet terugbetalen erg klein.
Helemaal stoppen betekent dat ze dus ook niet meer achteraf controleren of je er recht op had gehad, en dan loop je misschien weer dingen mis, das ook zonde.
een slinger als ketting doen?
Nouja wat dus wel belangrijk is, ook als je niet over de grens heen gaat, heb je niet altijd recht op de volle pond.
Hoe meer je gaat verdienen, hoe minder je krijgt. En dat is dus niet bij iedereen bekend. Nu zal 2 maanden niet zo veel doen, maar als je loon veranderd kun je dit het beste zo snel mogelijk doorgeven.
Mijn vriend wil graag naar de sauna. Mij lijkt dat ook wel fijn, maar wel beetje spannend. Nu wil ik hem verrassen door zelf voor te stellen ergens heen te gaan, maar waar zit een fijne/goede sauna? Liefste in het zuiden (omgeving Eindhoven).
In Geldrop heb je een fijne/mooie waar vaak korting is! Hij heet SpaSense en is echt een aanrader, was ook onze eerste
Wanneer past je biologische klok zich een beetje aan? Na 5 jaar dagelijks om 06:00 op te staan hoeft dat vanaf vorige week niet meer, maar zet dus ook geen wekker meer. Gevolg: 5 x per nacht wakker uit nervositeit met het gevoel ‘je wekker staat niet aan’ en alsnog om 06:00 uur wakker.
In Oirschot is een privé sauna! Spa2be heet ie volgens mij uit mijn hoofd.
Wasverzachter?
Hebben wij dezelfde vader? Ik kan een hele poppenfabriek kleden met al mijn kleren die hij ooit heeft laten krimpen in de was.
Ik schat de kans klein, maar omdat ik van nul ziekenhuizen antwoord krijg stel ik mijn vraag hier ook maar.
Is er iemand van jullie werkzaam waar gebruik gemaakt wordt van lachgas bij kinderen. Zo ja, zou je mij jullie protocol kunnen toesturen over het toedienen van lachgas?
Ik ben sinds het kouder is steeds verkouden en voel me niet optimaal en gewoon moe.
Zou probiotica helpen om mijn weerstand te verbeteren? En zo ja welk product?