Durf te vragen

Als je met intermittent fasten oefent hoeft ontbijt niet meer. Vind ik zo chill, ik had 's ochtends ook nooit echt ergens zin in maar wel honger. Nu kan ik gewoon rustig tot twaalf niks eten.

2 likes

Ik was ook mijn kwarkontbijt zat en eet nu de afgelopen dagen havermout met appel en kaneel (nootmuskaat) en wat honing erover. Krijg er echt een herfst/winter gevoel van :fallen_leaf::maple_leaf::mushroom:

2 likes

Frohe Weihnachten und einen guten Rutsch ins neue Jahr. Ich hatte eine Fantastische Zeit zusammen.

4 likes

Wat is intermittent fasten?

Ik vind guten Rutsch zo leuk hè? Lekker het nieuwe jaar in glijen :smile:

6 likes

2 boterhammen met hagelslag, zelfs in het buitenland nu hahaha

1 like

Haha met genoeg alcohol achter de kiezen glij je zeker lekker het nieuwe jaar in.

3 likes

ik heb een vraag waar ik snel antwoord op moet hebben

Pak een recente loonstrook erbij. Neem het bedrag aan loon voor de loonheffing over. In plaats daarvan staat er ook wel ‘fiscaal loon’, ‘loon loonbelasting (LB)/ volksverzekeringen’, ‘LH-loon’, of ‘heffingsloon’.

wat bedoelen ze hiermee? ik wil mijn toetsingsinkomen berekenen.
het bedrag aan loon voor de loonheffing, dus mijn bruto?

dus, inderdaad zoals ik dacht mijn bruto
zonder pensioen premie etc wat er afgaat

Ik werk er niet, maar laatste keer ook in gesprek met een assistente.
Ze denken januari. Het grootste probleem nu is dat het langer duurt dan verwacht omdat er een grote lading is afgekeurd. Hierdoor dus schaarste en omdat de fabriek liefst veel verdiend word de voorraad verkocht aan de landen die het meest betalen.
In Nederland is de pil het goedkoopst en dus valt er aan ons niets te verdienen

Ja ik red het ook net…
maar ook als tip om toch bij begin van je laatste strip al een herhaalrecept aanvragen. Er verschijnt nog wel eens wat. En dan vedelen ze de strips onder de aanvragen.

1 like

Ik heb recept met een lagere dosering gekregen. En ze hadden ineens weer een doosje. Maar bovenal heb ik de apotheek bij m’n ouders in het oosten gebeld en m’n moeder mocht daar ophalen. Dus dat werkte ook.

1 like

Sowieso wil ik graag van een apotheker(sassistent) weten of ze maar een max aantal klanten per dag mogen helpen of wat de reden is van hun traagheid. Ik zie ze vooral heen en weer lopen, laatjes open en dicht schuiven en stickers plakken…TERWIJL DE HELE RUIMTE VOL WACHTENDEN ZIT!

15 likes

Haha ja altijd ‘wil je erop wachten?’ NEE GEEF GEWOON.

2 likes

Bij de woningbouw waar ik werk moet je de gaatjes weer dicht maken wanneer je de woning verlaat.
Maar ik sprak laatst iemand die bij een andere woningbouw werkte en die zei dat zij dat juist niet willen, omdat mensen dan ook kauwgom en weet ik wat in de gaatjes proppen, dus zij deden het liever zelf. Ik denk dat er niet echt algemene regels voor zijn maar elke verhuurder zelf hun voorwaarden hierover bepaalt

Dit hoeft niet altijd je brutoloon te zijn. Sommige bedrijven/instellingen zijn hier héél onduidelijk in. Sommige begrippen zeggen het al: loon loonbelasting, LH-loon, heffingsloon. Het bedrag waar de loonheffing vanaf gaat dus. Dit betekent dat het het bedrag onder de aftrekposten (zoals pensioenpremies, andere verzekeringen) en eventuele bijtelling is! Ik weet niet waar je het precies voor nodig hebt, maar ik raad je anders aan om de instantie te bellen. Ik zie het wel eens fout gaan! Anders mag je me natuurlijk ook pb-en.

Ah wat lief
Ik heb het nodig om uit te rekenen of ik recht op toeslagen heb via mijntoeslagen. Een jaarinkomen moet ik invullen voor 2019

En op mijn loonstrook staat het indd niet zo duidelijk. Want ik heb een bedrag - loonheffing staan, maar ook een bedrag - loonheffing en pensioen premie etc dus daar zit mijn verwarring…

Krijgen leerkrachten uitbetaald in de vakanties?! Zomervakantie ook??

Ja, net zoals ‘wij’ vakantie nemen en uitbetaald krijgen, de dagen die zijn vrij nemen staan alleen vast.

1 like

Dan moet je gewoon het bruto inkomen nemen wat bovenaan staat, waar ook nog niets van afgetrokken wordt!

1 like