Durf te vragen

Is gepofte rijst. Misschien kun je dat wel bij de toko halen

Je kan het ook heel makkelijk zelf maken met marsmellows en rice krispies

Ik heb echt een beetje een domme vraag, maar ik snap het niet.

Ik heb twee posters gekocht, ze zijn 35 bij 50 centimeter en ik wil ze graag inlijsten en ophangen. Dat is blijkbaar geen standaardmaat, maar ik zag op bol dat je daar wel een lijst in precies die maat kan bestellen.
Maar dan staat er bij dat je er rekening mee moet houden dat de lijst zelf altijd een beetje over de afbeelding heen zal vallen. En dat als je dat wilt voorkomen je deze lijst moet bestellen in combinatie met een passe partout. Maar hoe werkt dat dan? Ik wil inderdaad niet dat de lijst over de rand van de poster valt, maar moet ik dan een grotere lijst gaan bestellen en hoe groot dan? En zie je dan een hele lege rand rondom de poster?

Ja die! Heel graag!

1 like

Je zou dan inderdaad een grotere lijst moeten kopen in combinatie met een passepartout.
Die passepartout een soort (witte) papieren rand die je dan in de lijst om de poster kan leggen.
Dat vult dan de ongebruike ruimte tussen de lijst en de poster.

Hier is de passepartout dus het witte stuk. Het is dus wel belangrijk dat de passepartout om de poster past, anders kan hij de poster overlappen als hij te klein is.

1 like

Ik heb een paar, die zitten gewoon goed qua maat. Kwaliteit lijkt me ook goed, maar ik heb ze wel niet super vaak gedragen.

Zijn er hier toevallig (arbeids)juristes (in spé) die even mijn snelle beklag willen aanhoren? en dan mogelijk kunnen aangeven of het inwinnen van juridisch advies verstandig is. :innocent:

Ik ben geen expert, maar ik heb alles onder die grens van volgens mij 414eu af laten kopen. December is al duur zat, ik ga per 1 januari naar maandelijks salaris ipv wekelijks dus heb een gat te vullen. Heb er nu vast meer plezier van dan over 40 jaar.

Voordat ik me eraan ga wagen: kan iemand inschatten of dit érg zuur/citroenachtig uitvalt? Ik wil niet dat dat een dominante smaak wordt… of heeft iemand tips? (Ik heb nog nooit zoiets gemaakt)

Waar kun je dat af laten kopen?

Je moet op mijnpensioenoverzicht.nl kijken wat je allemaal hebt opgebouwd en bij wie. Dan moet je dat pensioenbedrijf benaderen met ey ik wil mn geld!

Dat hoeft niet bij ieder pensioenfonds zo te zijn (ik werk namelijk bij een pensioenfonds). Bij ons kan je het pas afkopen vanaf de AOW leeftijd.

Vooral bij pensioenfondsen van uitzendbureau’s (bv STIPP) kan je het na 2 jaar nadat de laatste storing is geweest afkopen. Maar die sturen je dan vaak ook al een bericht om je te informeren.

Ik zou juist proberen zo veel mogelijk samen te voegen. Maar dat is natuurlijk mijn mening (ald iemand die juist veel met pensioen bezig is) :joy:

Mijn vriendin en ik maken voor school een spel, we vonden een puzzel printen vrij prijzig dus hebben we een oude puzzel gekocht en wilde we dus onze kaart op de oude puzzel plakken om obze eigen puzzel te maken. We zitten echter met het probleem dat het net iets te klein is geprint waardoor we een kader hebben, wat geen probleem is maar we hebben geen idee hoe we het knippen en plakken moeten aanpakken, iemand enig idee?
Erop plakken en met een mesje de stukjes uitsnijden lukt niet bij de bochten

(Ps nee niet zo netjes geknipt van mij :flushed:)

Per puzzelstuk? Dus puzzelstuk erop leggen, vorm overtrekken en dan knippen?
Ik denk dat hij dan niet perfect wordt, maar als je niet kan plakken en dan snijden weet ik niet zo snel een andere oplossing dan deze.

1 like

Ik weet niet wat je budget is, maar ik heb onlangs een Bosch wasmachine gekocht voor net geen 400 euro (maar bij een Belgische winkel dus daar heb je denk ik niet veel aan). Ik heb toen wel wat research gedaan en Zanussi is nog net iets goedkoper, maar zou ook wel een goed merk moeten zijn. Bosch en Siemens staan daar net boven qua kwaliteit volgens mij. Ik had de Haier wasmachine van de vorige bewoner van mijn appartement overgekocht maar deze was dus na 5 jaar al stuk.

1 like

Lijkt mij niet. Lemoncurd is best wel zoet, smaakt wel citroenig maar niet perse zuur, en dat meng je dan ook nog met mascarpone waardoor het een veel zachtere smaak zal krijgen. De verse citroen is volgens mij alleen voor de garnering, dus zuur zal het niet worden denk ik :slight_smile:

1 like

Marktplaats!! Ik heb mijn droger er gekocht voor €20 en vaatwasser voor €45 en ze zijn echt in super goede staat.

1 like

Ohhh haha, kom ik daar aan met mijn tip van 400 euro, dan is jouw optie wel betaalbaarder ja :joy:

1 like

Weet iemand van jullie waar ik een donkergrijze cardigan met glitterdraad (= donkergrijs metallic) kan vinden? Het is voor een bruiloft komend jaar maar ik acht mijn kansen hoger rondom de feestdagen! Ik vind alleen maar zwarte vestjes of totaal andere kledingstukken in deze kleur.

Ahhh, thanks! Precies wat ik zocht. Ik heb het vestje meteen besteld :blush:

2 likes