Durf te vragen

Ik ben geen expert, maar ik heb alles onder die grens van volgens mij 414eu af laten kopen. December is al duur zat, ik ga per 1 januari naar maandelijks salaris ipv wekelijks dus heb een gat te vullen. Heb er nu vast meer plezier van dan over 40 jaar.

Voordat ik me eraan ga wagen: kan iemand inschatten of dit érg zuur/citroenachtig uitvalt? Ik wil niet dat dat een dominante smaak wordt… of heeft iemand tips? (Ik heb nog nooit zoiets gemaakt)

Waar kun je dat af laten kopen?

Je moet op mijnpensioenoverzicht.nl kijken wat je allemaal hebt opgebouwd en bij wie. Dan moet je dat pensioenbedrijf benaderen met ey ik wil mn geld!

Dat hoeft niet bij ieder pensioenfonds zo te zijn (ik werk namelijk bij een pensioenfonds). Bij ons kan je het pas afkopen vanaf de AOW leeftijd.

Vooral bij pensioenfondsen van uitzendbureau’s (bv STIPP) kan je het na 2 jaar nadat de laatste storing is geweest afkopen. Maar die sturen je dan vaak ook al een bericht om je te informeren.

Ik zou juist proberen zo veel mogelijk samen te voegen. Maar dat is natuurlijk mijn mening (ald iemand die juist veel met pensioen bezig is) :joy:

Mijn vriendin en ik maken voor school een spel, we vonden een puzzel printen vrij prijzig dus hebben we een oude puzzel gekocht en wilde we dus onze kaart op de oude puzzel plakken om obze eigen puzzel te maken. We zitten echter met het probleem dat het net iets te klein is geprint waardoor we een kader hebben, wat geen probleem is maar we hebben geen idee hoe we het knippen en plakken moeten aanpakken, iemand enig idee?
Erop plakken en met een mesje de stukjes uitsnijden lukt niet bij de bochten

(Ps nee niet zo netjes geknipt van mij :flushed:)

Per puzzelstuk? Dus puzzelstuk erop leggen, vorm overtrekken en dan knippen?
Ik denk dat hij dan niet perfect wordt, maar als je niet kan plakken en dan snijden weet ik niet zo snel een andere oplossing dan deze.

1 like

Ik weet niet wat je budget is, maar ik heb onlangs een Bosch wasmachine gekocht voor net geen 400 euro (maar bij een Belgische winkel dus daar heb je denk ik niet veel aan). Ik heb toen wel wat research gedaan en Zanussi is nog net iets goedkoper, maar zou ook wel een goed merk moeten zijn. Bosch en Siemens staan daar net boven qua kwaliteit volgens mij. Ik had de Haier wasmachine van de vorige bewoner van mijn appartement overgekocht maar deze was dus na 5 jaar al stuk.

1 like

Lijkt mij niet. Lemoncurd is best wel zoet, smaakt wel citroenig maar niet perse zuur, en dat meng je dan ook nog met mascarpone waardoor het een veel zachtere smaak zal krijgen. De verse citroen is volgens mij alleen voor de garnering, dus zuur zal het niet worden denk ik :slight_smile:

1 like

Marktplaats!! Ik heb mijn droger er gekocht voor €20 en vaatwasser voor €45 en ze zijn echt in super goede staat.

1 like

Ohhh haha, kom ik daar aan met mijn tip van 400 euro, dan is jouw optie wel betaalbaarder ja :joy:

1 like

Weet iemand van jullie waar ik een donkergrijze cardigan met glitterdraad (= donkergrijs metallic) kan vinden? Het is voor een bruiloft komend jaar maar ik acht mijn kansen hoger rondom de feestdagen! Ik vind alleen maar zwarte vestjes of totaal andere kledingstukken in deze kleur.

Ahhh, thanks! Precies wat ik zocht. Ik heb het vestje meteen besteld :blush:

2 likes

Ik heb een lage weerstand en word om de haverklap ziek. Wat kan ik doen om mijn immuunsysteem te boosten, buiten dan uiteraard gezond eten, goed slapen, regelmatig bewegen, etc.? Zijn er bepaalde middeltjes, supplementen, o.i.d. die werken?

Je kan soms ook wasmachines leasen! Heb hier zelf geen ervaring mee maar weet dat er veel studentenhuizen zijn die dat doen en volgens mij is het niet zo duur.

Iemand tips voor een fijne agenda/planner? Had er altijd een met dit design:

image

Maar sinds ik geen student meer ben merk ik dat het niet echt meer nodig is dat de dagen zo uitgebreid van uur tot uur erin staan, aangezien ik tussen 08.30 en 17.00 toch op m’n werk ben en dat gedeelte dus vrijwel altijd blanco is. Wel zou ik graag meer ruimte willen voor To Do lijstjes, zowel per week als per dag. Verder zoek ik iets met een redelijk simpel/zakelijk design en wil ik niet iets waar nog veel zelf aan gestickerd en geknutseld moet worden. Ooh en graag niet te groot en zwaar, maar ook weer geen pocket agenda. Totaal niet veeleisend dus haha, maar iemand tips?

https://www.bol.com/nl/p/mascha-planner-business-edition-nieuwste-editie/9200000103315174/?suggestionType=suggestedsearch&bltgh=lGKk-EpFWspbQ-p5TQxK8w.1.3.ProductTitle

6 likes

Hahaha ja hier kon ik op wachten natuurlijk.

1 like

Weet iemand in omgeving Bollenstreek/zuid-holland iets waar je een kerstpakket kunt inleveren liefst in het weekend/'savonds. Of eventueel opsturen. Ik wil hem graag doneren ik gebruik het meeste toch niet. Ik heb de voedselbank in mijn woonplaats al geprobeerd maar die zijn alleen op donderdag 3 uurtjes overdag open. En dan ben ik aan het werk.

Ik weet niet of je zoiets makkelijk kunt vinden, maar hier in de buurt zit een bedrijf dat apparaten met een kleine beschadiging aan bijvoorbeeld de buitenkant tegen lage prijzen verkoopt

1 like