Ja was wel de bedoeling, maar ik vind de sfeer op het forum veeeeeeel beter dan een periode terug, dus als je er geen problemen mee hebt stel ik dat nog even uit
Ik heb 3 brokken speculaas gekocht maar ik was even vergeten dat ik geen koektrommel heb. Hoe hou ik de 2 overige brokken speculaas “vers” en zorg ik ervoor dat ze niet bol worden?
Folie er overheen doen?
Een diepvrieszakje werkt bij mij net zo goed als een koektrommel.
Thanks voor de tips. Ik heb nu alu folie eromheen gedaan en een pedaalemmerzak er omheen geknoopt
Nu de zoektocht naar de perfecte koektrommel
In een handdoek rollen en dan wringen. Door de handdoek blijft de spanning op de wol laag dus kan geen kwaad.
Heb je ruimte om ze plat te laten drogen op je wasrek? Dat doe ik met wollen truien.
Liggend laten drogen, dus op het rek leggen. Neemt wel veel plaats in beslag…
ik leg ze op een handdoek te drogen en fohn ze een beetje
Ik heb ook een wollen trui die ik alleen op de hand mag wassen, maar ik doe hem daarna gewoon in de centrifuge (mijn wasmachine heeft een programma ‘Centrifugeren’) op 1600 toeren en dat gaat prima! Je kan eventueel ook een lager toerental kiezen als je dat een veiliger idee vindt.
Edit: ik hang hem overigens dubbel op het wasrek, ik doe de knijpers dan ‘onder de oksels’ en dan blijft hij ook prima in vorm!
Mijn zus heeft een nieuwe lover .
Deze vriend is verslaafd en is al weken bezig met een traject om voor langere tijd naar het buitenland te gaan om af te kicken.
Het was de bedoeling dat hij 10 jan zou vertrekken maar hij is hier nog steeds.
Nu hoorde ik van mn moeder dat hij niet meer gaat omdat zijn behandelaar vind dat het goed gaat.
Dit zou kunnen alleen mijn zus is niet betrouwbaar dus ja vind het een vreemd verhaal.
Komt het vaker voor dat ze mensen last minute toch niet naar het buitenland sturen?
Welnee joh! Dat zou wat zijn ook ja. Maar zou iig niet naar die ortho gaan waar ze je dit zeiden en zo onsympathiek deden
Het gaat om een groot centrum in Amsterdam, waar ik wel echt graag heen zou willen vanwege hun expertise Toch maar de moed verzamelen om nog eens te bellen, in de hoop dat ik iemand anders aan de lijn krijg.
@Aloha Ik heb het verder niet heel erg uitgezocht want heb geen geld voor een eventuele beugel nu (en het is ook hier een stuk vandaan dus ben er ook niet zo happig om om even terug te gaan), maar toen ik aan de tandarts er wat over vroeg is mij ook verteld dat ik terug moet gaan naar mijn oude orthodontist omdat hij die beugel heeft geplaatst destijds. Heb het dus verder niet uitgezocht, maar het zou kunnen dat die vrouw gelijk had. Ik vind het wel raar, want gegevens zouden toch gewoon over te dragen moeten zijn.
Maar woon jij nog steeds op dezelfde plek?
Ik snap wel dat ze zeggen, uit praktische overwegingen, dat je beter terug kan gaan naar je vorige behandelaar. Maar in mijn geval is dat ook niet echt een optie? Dat heb ik aangegeven. Heb ook gevraagd of het wel zou kunnen als mijn oude behandelaar gegevens op zou sturen, maar daar heeft ze ook niet echt op geantwoord bedenk ik me nu, ze heeft vooral zitten sneren
Nee! Vergeten erbij te zetten. Ik ben ook verhuisd, mijn tandarts heb ik tegenwoordig ook in mijn nieuwe woonplaats zitten. Een grote stad ook, dus vind het ook wel gek dat ik dan terug zou moeten naar een dorpsortho.
Ik bedenk me wel; het zou wel kunnen dat jouw orthodontist een bepaalde techniek/draad heeft gebruikt waar andere orthodontisten niet mee gewerkt hebben, dan wordt het voor een nieuwe lastig om daar mee uit de voeten te kunnen. Dat was geloof ik bij mij het geval.
Maar ze hebben mijn gebit nog nooit gezien, dus dat kunnen ze niet echt weten? Het is een simpel ijzerdraadje vastgeplakt met lijm, dus lijkt me ook niet dat daar heel veel variatie in zit? Maar goed, mocht dat wel moeilijk voor ze zijn: ik heb ook voorgesteld dat m’n oude ortho die er dan uit zou halen, maar daar kreeg ik ook geen reactie op tijdens het gesprek.
Wel bedankt voor het meedenken!
Het blijkt dus dat mijn ortho een draad heeft gebruikt die anderen niet vaak gebruiken, wist ik ook niet tot mijn nieuwe tandarts dit zei! Hm ik zou het inderdaad nog eens proberen.
Ik neem aan dat je ook een tandarts hebt waar je nu woont? Anders even met hem overleggen, misschien kan hij ook wel een soort van doorverwijzing maken?
Klopt niet, ik ben ook een keer voor een behandeling naar een totaal andere ortho gegaan. Toen was ik alleen wel doorverwezen door een parodontoloog, maar als ik zelf gebeld had dan zou ik ook zijn toegelaten.