Durf te vragen

Mijn broertje heeft zoiets gedaan bij een instelling puur gericht op die periode in het buitenland (dus geen opnames of lange behandelingen in Nederland) en die instelling krijgt niet betaald als ze de behandeling (die in het buitenland plaatsvindt) niet uitvoeren, dus zij hebben er geen belang bij jou hier te houden. Je moet wel zelf een smak geld inleggen, als je dat niet bij elkaar krijgt gaat het niet door denk ik.

In dit geval wordt het wel vergoed.
Ik heb inmiddels die instelling zelf gebeld en gewoon een hypothetische vraag gesteld .
Over personen zelf mogen ze natuurlijk niks vertellen.
Dus heb gevraagd . Stel je voor ik kom bij jullie en we gaan een traject aan met als hoofddoel naar het buitenland gaan om af te kicken maar net voor mijn vertrek ben ik al enorm op de goede weg. Wat doen jullie dan? Zeggen jullie blijf maar hier of ga ik dan alsnog naar het buitenland .
Man heeft 3 mensen gevraagd daar en die zeggen allemaal; Als we het traject starten maken we het ook af. Als het doel is om daar clean te worden dan ga je gewoon.

Dus hij zal zelf wel gestopt zijn.

Misschien iets met een wachtlijst? Die bij mijn ortho was 1 jaar ongeveer

Ik weet niet waar ik dit moet vragen dus ik denk het beste hier. Ik wil als cadeautje whiskeystenen kopen. Wat is een goed merk? Of zijn ze allemaal hetzelfde en zullen die van 7 euro via Bol ook prima zijn? Ik heb hier totaal geen verstand van.

Ik ga aankomend weekend naar Hannover. Eén nachtje maar en voor zondag hebben we al veel plannen. Ik vroeg me af of iemand misschien tips heeft qua restaurants of iets leuks om 's avonds te doen :grin:

Ik heb heel erg last van irritatie in mijn keel, niet echt pijn maar mijn keel voelt als schuurpapier. Weet iemand wat hiertegen helpt? Keelsnoepjee en thee drinken helpt niet echt, ook niet tijdelijk. En ik word steeds misselijk omdat ik steeds het gevoel heb dat ik moet slikken

ik vind trachitol altijd top. kun je om de 2 uur gebruiken

Islamoos, de blauwe, overdag en Trachitol voor het slapen gaan. (Die laatste verdoofd de boel, als je dat fijn vindt overdag kan dat ook, maar risico is dat je je stem sneller gaat forceren omdat je minder voelt.)

Jongens waar kun je tegenwoordig nog programmas (illegaal, ja i know) downloaden? Piratebay idee maar dan nog werkend :sweat_smile:

1 like

Dan beschadigt het minder aan de buitenkant, machine kan zorgen voor haakjes. En volgens mij is het dus juist ook goed voor de kleur maar dat weet ik niet zeker.
Hoe je ze zwart houdt; niet te vaak wassen (ik vind een broek nooit zo vies worden), liever met handwas dan wasmachine en met andere zwarte kledingstukken wassen. En wasmiddel gebruiken voor zwarte was.

1 like

Ik had ze van de HEMA, waren prima, maar besef nu dat ik ze allemaal kwijt ben :thinking:

1 like

Waarom denk je dat het pijn doet? Het is best flexibel spul, en als je ongesteld bent glijdt het ook wat makkelijker allemaal - of je moet een beetje glijmiddel gebruiken in het begin als het niet lukt…

Ik vind tampons inbrengen vrij naar, maar heb (na een aantal keer oefenen) echt nul problemen met de cup. Kan natuurlijk niet voor jou spreken, maar ik raad cups echt iedereen aan!

Bij mij inbrengen niet, dan kun je hem kleiner opvouwen. Eruit halen daarentegen… dan kun je hem niet makkelijk kleiner maken als hij in je zit dus ik vind dat pijnlijk. Dan wordt het soort van door de opening getrokken… auw. Heb ook wel een erg gevoelige huid daar denk ik.

Tampons kunnen best uitdrogend zijn, dus een cup is in dat opzicht best een goed alternatief. Ik word zelf niet meer ongesteld (implanon) maar gebruikte hiervoor eigenlijk alleen maar mini’s omdat ik grotere tampons niet fijn vond.

Inbrengen doet geen pijn maar ik vind het eruit halen wel onprettig voor de laatste paar centimeter

Je moet eerst met je vinger de cup in duwen om het vacuum te verbreken en er zit een soort staartje aan waar je aan kan trekken.

Het ding is dan dus uitgeklapt en de bovenring kan dus onprettig voelen als je bij de opening bent.

Bedoeling is volgens mij dat je hem samenknijpt en dan met beleid uit je vagina krijgt, maar ik heb daar niet genoeg ruimte voor (cup en twee vingers tegelijkertijd door opening krijgen) dus moet hem er eigenlijk wel uittrekken (en dat voelt behoorlijk kut, pun intended ;-)) Weet ook niet of dat zo hoort en of anderen die ruimte wel hebben? Weet wel dat ik snel last van irritaties heb tijdens seks/tampons en misschien nauwer dan andere vrouwen? (volgens navraag aan m’n vriend klopt dit wel en heb het vaker gehoord zonder te vragen :p) dus vind het zelf niet heel verbazingwekkend dat het pijn doet, maar wel irritant

Ik las dus dat je eigenlijk niet aan de tuitje mag trekken, dat het daar niet voor bedoeld is.

Ja, maar ik heb hetzelfde als jij hebt, geen ruimte en erg nauw dus et is niet anders.

1 like