Jaa deze was het, dankje!
Heeft iemand een airforce-jas? Ik zie nu overal goede aanbiedingen, maar ik wil zonder bontkraag. Ik heb er een gevonden op de site van een winkel bij mij in de buurt, met korting. Er is alleen nog een L, terwijl ik normaal gesproken S/M draag. Nu heb ik van iemand gehoord dat ze klein vallen, maar wellicht meer ervaringen?
Ik vind ze niet heel klein vallen, heb een M terwijl ik normaal een S heb, maar juist wat ruimer genomen om een dikke trui aan te kunnen doen. Mijn vorige airforce was gewoon een s, dus verschilt per model.
Ik vind ze ook niet heel klein vallen, dus in jouw geval zou ik dan een M nemen om wat @Lovepink ook al zegt.
Ben zelf ook nog op zoek naar een nieuwe winterjas, want m’n oude airforce begint wel aan zijn einde te raken. Bij welke site heb jij ze met korting gezien?
Een vraag aan mensen die verstand hebben van huurcontracten voor bepaalde tijd…:
Mijn zus verhuurt haar huis met drie slaapkamers aan kennissen / vriendinnen van mij (alle drie beginnend-werkenden) sinds juli. Het huurcontract is getekend voor een bepaalde tijd met als einddatum 31 juni 2019.
Nu hebben mijn vriendinnen aangegeven dat zij het huis willen verlaten voor deze datum (elk i.v.m eigen redenen; relatie, werk, rust etc). Ze zeggen elk iets in de zin als: “ik weet niet wanneer ik weg wil, maar het zal zijn ergens tussen feb-mei.” Ze zoeken elk een nieuw huis los van elkaar. De kans dat ze elk op verschillende maanden willen vertrekken (aka; de huur niet meer betalen) is dus vrij groot. Ze hebben geloof ik een standaard opzegtermijn van 1 maand.Mijn zus wil nu tot een overeenkomst komen dat ze alle drie tegelijk om dezelfde maand vertrekken: laten we zeggen 1 mei - zodat mijn zus drie nieuwe huurders kan zoeken voor het huis.
In het contract staat opgenomen dat de huurders verboden zijn om onderhuurders / airbnb’ers in het huis te stoppen om de huur te dekken.
Kan mijn zus (als verhuur-partij) het juridisch gezien “maken” dat ze op 1 mei weg zijn? De kans dat de huurders tegensputteren bestaat zeker, omdat zij (wie weet) dan nog geen nieuw huis hebben. Ik zou het super vinden als iemand de moeite neemt om met mij mee te denken hierover! Ik voel me zelf semi-verantwoordelijk omdat ik deze huurders heb aangeleverd…
Ik denk eerder dat het aan de huurders is om ervoor te zorgen dat zij de huur gewoon blijven betalen dus dat ze dat zelf onderling goed moeten afstemmen
Ik zou denken OF huur betalen tot einddatum. Vrijwillig overeengekomen neem ik aan. OF het voorstel van je zus accepteren. Dus beetje hetzelfde als @Karl_Lagerfeld
Bij airforce zelf, en bij the stone hebben ze ook goede kortingen!
Denk dat je zus moet wachten tot ze de huur opzeggen.
Als er niks in het huurcontract is opgenomen dat je zus het kan opzeggen, maar alleen de huurder met een maand opzegtermijn. Kan je zus ze niet ‘eisen’ dat ze 1 mei weggaan zonder hun, tenzij ze tot een overeenkomst komen,
bij mij ook! Mijn achternaam lijkt op van der Berg (en werd dus Vanderberg) en dat was goed!
@Suvi
Ik zie zoveel mensen in hun stories de Marie kondo manier van opvouwen toepassen. Maar werkt dat ook echt? Of is het binnen een week alweer zoals vanouds in je lade?
Reclaimed heeft mooie sieraden
Meestal wel, en ik ben verreweg geen turner
Maar ik heb veel enkelproblemen gehad en dan lag ik op mn buik en een heel klein beetje gedraaid zodat m’n voeten opzij konden!
Ik zou het weg gooien. Een week vind ik wel heel lang.
Is het bij hellofresh zo dat als je 2 personen selecteert en dan 1 maaltijd voor 2 personen is en dus die prijs ook voor 2 personen? Heb een kortingscode van 50% korting gevonden en lijkt me wel chill om een keertje te proberen.
Heeft er iemand tips voor parkeren in Brussel? We gaan dit weekend naar een hotel daar (grand place Arenburg). Bij het hotel Kun je parkeren A 22 euro per dag. Garage dichtbij is 18 euro per dag.
Is er iets goedkopers? Misschien ergens verder weg en dan met het ov naar hotel?
Van welke stad kom je precies? Er zijn 8 P+R aan de rand van de stad en die zijn gratis of 5 euro. Openbaar vervoer kost je dan 2 euro voor een enkele rit.
Als je zaterdagavond aankomt dan kan je je auto op straat parkeren. Vanaf zaterdagavond 18 uur is dat gratis.
Heeft iemand nog een tip voor een gratis fijn huishoudboekje? Ik zie door de bomen het bos niet meer
AH Thanks, dan wordt het een P+R denk ik
Weet je of je op het metrostation zelf een ticket Kunt kopen? Of heb je zo een Mobib(?) kaart nodig?