Durf te vragen

ben aan de slag geweest met die limieten vanuit mijn iphone, meteen lekker streng alles maar 45 minuten op een dag haha (ja en daar kwam ik gerust aan als ik ff verveelmomentjes had en meteen ging scrollen hier en daar)
maar deze app klinkt erg goed! ik kan hem alleen niet vinden in de app store :frowning:

Ik vind Zuilen heerlijk om te wonen! Overvecht of Kanaleneiland zou ik zelf niet zo snel doen, al hangt het er ook weer vanaf wat je situatie is, voor een studentenkamer had ik het best prima gevonden daar denk ik. Lunetten is ook wel prima en Lombok is ook leuk, en Wittevrouwen maar dat is zo centraal dat het helemaal niet te betalen is denk ik.

1 like

@Enthusiasm ik ben enthousiast over de app Forest! Daarmee stel je zelf een timer in met de tijd waarop je je telefoon niet wilt gebruiken. En in die tijd kun je dan een boom laten groeien. Pak je je telefoon toch, dan gaat je boom dood. Heel sneu haha dus werkt voor mij heel goed. Bij iedere boom die je succesvol ‘plant’ krijg je punten en als je voldoende punten spaart wordt er daadwerkelijk een boom voor je gepland!

2 likes

jaa die had ik al voorbij zien komen in een ander topic! wel jammer dat het een betaalde app is. mega leuk idee

1 like

Ik heb zelf geen ervaring met studentenkamers in Utrecht, maar heb zelf een half jaar gedaan over het vinden van een appartement en zie wel om me heen dat het vaak lastig is. Maar het is ook geluk hebben, sommige mensen hebben met twee weken al een kamer. Als het maar om zo’n korte periode gaat zou ik misschien eerder kijken naar onderhuur, zijn best veel mensen die een semester weggaan dus dat is wel te doen denk ik. Om welke periode gaat het? Dan kan ik het evt ook voor je in de gaten houden als mensen van mijn studie onderverhuren bijvoorbeeld!

2 likes

Oké, ik ga het in de gaten houden voor je! Wat is je budget ongeveer? Je mag me ook even pb’en als je wilt hoor :slight_smile:

Bij mij is Forest niet betaald hoor.
En over Focusme: ik heb een android toestel, misschien is er geen iOs versie, dat weet ik niet!

Bij mij wel, iPhone. €2,29
En focusme lijkt inderdaad niet op iPhone te bestaan. Wel soortgelijke apps maar heb ze allemaal getest en vond ik niet zo, helaas dus

Ik wilde zelf graag verbreden ipv verdiepen dus heb gekeken wat mijn interesses naast mijn studie zoal waren en heb toen op kiesopmaat alle minoren bekeken. Ik wilde ook lekker ver weg vanuit mijn eigen omgeving.

1 like

Ik weet niet of je hier wat aan hebt, ik moest namelijk mijn minoren in het derde jaar doen. Dus misschien dat een vierdejaars minor anders is, dat weet ik niet.
Ik heb voor twee minoren gekozen die op elkaar aansloten in een gebied waar ik vrij weinig mee heb gedaan in mijn eerste en tweede jaar, maar waar ik wel interesse voor had. Het sluit goed aan bij mijn opleiding, maar het geeft me ook net weer wat extra.
Daarnaast heb ik binnen één van beide minoren ook twee diploma’s gehaald voor een specifiek onderwerp waar ik in mijn werkveld weer mee verder kan. Dit hoorde ook bij die minor.

1 like

Ja een hele leuke minor 3 uur treinen dus ik ben op kamers gegaan en was helemaal content

1 like

Soms kun je meer korting krijgen als je het bij 1 verzekeraar doet. Zorg wel dat je goed de polisvoorwaarden leest.

Neem dan aan dat je in een huurhuis zit omdat je geen opstal verzekering hebt. Maar je zou ook eventueel kunnen kijken naar een glasverzekering. Hangt van je contract af wie dat moet betalen.

Verzekeren doe je vooral als je zelf niet in een keer het bedrag kunt missen. Dus je kunt alles wel verzekeren maar vooral goed nadenken of het de moeite waard is.

1 like

Ik ga een wasmachine aanschaffen (budget rond de 250-280) en zit de denken aan deze Beko van 279 euro: Beko WCV6711BC - Wasmachine.

Ik wil hem bestellen bij B.ol, omdat ik hier nog vouchers van heb. Deze Beko wasmachine lijkt me chill door het energielabel, 6 kg inhoud, en omdat Beko me wel een oké merkt lijkt. Heeft iemand goede of juiste slechte ervaringen met Beko? Dan hoor ik het heel graag, voordat ik een slechte aanwinst doe!

Ik heb goede ervaringen met een vaatwasser van dat merk!

Weet iemand of deze snoepjes ook verkrijgbaar zijn in Nederland? Gekregen via zakenrelatie uit Denemarken. Het is de ene helft dropachtig en de andere helft zoetig (ook verkrijgbaar in groen, geel, roze) en binnenin salmiakpoeder. Ze zijn zooo lekker!

Ik ga op zoek, dankje!

Weet iemand hoe het verder moet als je IDbewijs kwijt bent? Ze zeggen bij de gemeente dat ze ‘m pas als vermist opgeven als ik een nieuwe kom aanvragen (maar dan moet ik eerst pasfoto’s regelen, tijd hebben e.d.) en door spookverhalen ben ik beetje bang dat er intussen iets met mijn oude kan gebeuren… :zipper_mouth_face:

Dat lijkt niet meer te kunnen… op de site van de politie staat dat je het bij de gemeente moet melden…

Je kunt gewoon een verklaring van vermissing gaan tekenen! Dat kan ook als je niet gelijk een nieuwe aanvraagt, hoewel dat vaak wel aangeraden wordt inderdaad omdat je anders misschien zonder geldig legitimatiebewijs zit.

Edit: oh dit zei @Willem ook al haha

Ik heb de vaatwasser en dat is een hele fijne machine!