Durf te vragen

Mijn goede voornemen voor 2019 is het verduurzamen van mijn kledingkast. Kennen jullie misschien leuke tweedehandswinkels waar kleding verkocht wordt? In mijn regio is het aanbod echt 3x niks.

Het is niet heel extreem koud, maar wel ik-hou-mn-winterjas-aan-en-dan-is-het-prima-koud.

1 like

In Rotterdam en ook andere steden heb je Episode. In Rotterdam heb je ook nog cheap fashion, margootje vintage, piekfijn, verry cherry, North sea design (Voornamelijk meubels maar ook kleding), pleur (ook voornamelijk meubels maar ook een rekje kleding)

In Amsterdam heb je de 9 straatjes en daar zitten geloof ik ook wel wat vintage winkels.

1 like

Hoi!
Ik heb mijn onderbuurvrouw met wat dingen geholpen en zij wilde mij daar geld voor geven. Ik wilde dat niet, want zag het als iets kleins en ik vond het niet erg om te doen. Nu kreeg ik laatst toch iets van haar. Een Bijenkorf kaart van 50 euro (echt zoveel geld). Probleem is alleen dat ik nooit iets bij de Bijenkorf koop. Is er hier misschien iemand die de kaart van mij wil overkopen?

Ik woon in Amsterdam, maar ben wekelijks in Utrecht en Den Haag. We regelen het dan natuurlijk zo dat je het bedrag op de kaart kunt checken en alles!

Weet iemand een programma om een ingewikkeld organogram te maken op de computer?

Heeft iemand leuke tips voor Boedapest? Heb net geboekt voor 4 dagen in februari :hugs:

1 like

Ik ging laatst eendjes rijden en dat was heel erg leuk om te doen!

1 like

Sowieso naar een badhuis gaan! Ik ben in Szechinyi, Gellert en Rudas geweest en vond ze allemaal aanraders. Verder vond ik de ruin pub ook heel leuk. Szimpla Kert is een van de bekendste. Die vond ik leuk, maar dat verschilde voor mij wel per dag hoe leuk het was.

Ik was zo in de war door deze activiteit, het duurde echt te lang voordat ik de link met de auto legde…

@pineapple Ja, wat @Warboel zegt, sowieso badhuis! Ik vond Gellert heel fijn, Szechinyi vond ik wat viezig de paar keer dat ik er was. Eten bij Mazel Tov, zo lekker!

@Warboel @kika bedankt voor de tips! Heb ze op mijn lijstje gezet :slight_smile:

Hahaha ik dacht nog toen ik het typte dat ik het mss anders moest verwoorden :stuck_out_tongue: Beetje nils holgersson idee anders (die gast die op die gans vliegt), ook best een interessant vrijgezellenfeestje!

2 likes

MS Visio, maar verwacht geen kunstwerken haha.

1 like

Om het te laten staan of juist te scheren of bedoel je de stoppels die je zachter wil hebben?
Als je het een tijdje laat groeien en broeken draagt wordt het vanzelf zacht.
Stoppels kun je denk ik niet zachter krijgen dan ze uit je vel komen :stuck_out_tongue:
Met olie (jojoba bijvoorbeeld) worden je benen wel zachter, maar niet per se de haren of stoppels.

Ik merk steeds meer een soort van weerstand ofzo tegen social media en mijn telefoongebruik. Ik wil meer afstand doen van internet en ben benieuwd of iemand fijne tips heeft van bijv apps ofzo waarbij je het een soort van verboden wordt haha of een slot of een bepaalde tijd die je mag besteden?
Mijn intrensieke motivatie is er wel, maar heb het blijkbaar toch ook wel nodig dat het extern op een bepaalde manier ook wordt ~verboden~ ofzo, meteen in 1 x lukt me niet.
Facebook doe ik al nooit, gaat vooral om insta, Snapchat en internet, zoals bijv hier zijn.

Als je een iPhone hebt zit er bij instellingen al zoiets ingebouwd. Je kan het vinden onder ‘schermtijd’.
Je kan dan applimieten instellen en apparaatvrije tijd, dit kan ook per website als het goed is. En ook zien hoe lang je op je telefoon hebt gezeten de afgelopen tijd, best confronterend, maar ook wel goed om te weten zodat je kan minderen.

1 like

Ik heb onder ‘schermtijd’ bepaalde dingen ingesteld. Zo kan ik niet op het forum, blogs en nog wat sites. Die kan ik alleen bezoeken op mijn laptop en daar zit ik veel minder op. Ook kan ik na 21.30 geen apps meer openen (behalve whatsapp en bellen). Heeft mij echt goed geholpen!

2 likes

Heel confronterend inderdaad. Deze week had ik gemiddeld 6 uur minder dan vorige week op m’n telefoon gezeten. PER DAG!! En deze week bestond al uit 4 uur gemiddeld per dag.

Ik snap ook niet hoe dat kan. Was afgelopen week op wintersport dus logisch dat je dan minder op je telefoon zit. Maar vorige week was ik gewoon aan het werk, waar ik m’n telefoon niet eens mee naar binnen mag nemen. Dus ik vond dit wel een beetje gek.

Heeft iemand tips voor wonen in Utrecht (en omgeving)? Welke wijken wel en welke juist niet? Of welke steden in de omgeving van Utrecht zijn aan te raden? Alle tips zijn welkom

Heb je je telefoon op niet-storen? Want als je dat uit hebt staan (dus dat ie op ‘wel storen’ staat) rekent ie misschien al je binnengekomen meldingen mee met schermtijd. Als je in een paar actieve groepapps zit kan dat wel heel snel oplopen tot een paar uur denk ik.

1 like

Ik schrik daar ook altijd even van maar heb nooit echt gekeken waar dat dan door komt :sweat_smile:
Ik bedenk me trouwens dat ik boeken voor studie vaak ook lees op mijn iPad en dat wel ook meetelt! Misschien bij jou ook iets soortgelijks? Netflix tikt bijv ook al aan dan.