Oh fijn dit topic! Was me nog nooit echt opgevallen, maar ik ben dit afgelopen jaar ook veel bezig geweest met duurzaamheid. Als ik nu zie wat ik allemaal verkeerd deed/doe schaam ik me echt. Dit heb ik het afgelopen jaar veranderd/ben ik mee bezig:
Van vlees eten naar plantaardig eten
Verzorgingsmerken waarvan het grootste gedeelte biologisch afbreekbaar is en niet op dieren getest
Afval scheiden, op mijn vorige adres kon dat ook niet, maar was er ook niet mee bezig. Ik heb trouwens deze afvalbakjes van Brabantis gekocht:
Ik doe nu ook mee aan een soort test van een universiteit over afval scheiden. Dat is een project in mijn wijk en dan leer je als het goed is om nog effectiever te scheiden. Dat ik hier ooit enthousiast van zou wordenđ€Ł
-Eco schoonmaakmiddelen
Volgende stap is nu om mân kledingkast te verduurzamen. Ik vind mode heel leuk, dus voor mij is dit ook wel echt het lastigste punt. Ik vond het heerlijk om dozen vol met kleding te bestellen, maar dat is echt voorbij nu. Ik vind alleen de collecties van de âgewoneâ winkels gewoon echt nog leuker. Maar goed nu mag ik alleen nog maar naar een winkel hier in de buurt die alleen maar duurzame merken verkoopt, dus ook niet meer bestellen als het niet nodig is. Ik ben al op zoek gegaan naar een winterjas, maar dat vind ik wel een uitdaging. Warm, mooi, duurzaam en vegan, budget is ongeveer 250 euro⊠iemand tips?