Duurzaamheidstopic

Ben heel benieuwd naar die deo!

1 like

Zodra je overstapt van zakjes thee naar losse wil je echt niet meer terug. Losse thee is zo veel lekkerder. Echt een heel verschil van smaak! Ik drink heel vaak de ontbijtmelange van simon & levelt (ook ā€˜s avonds haha)

6 likes

Oooo wat goed om te horen! Denk dat ik het ook aan ga schaffen.

1 like

Ik gebruik sinds kort wasbare wattenschijfjes en ben hier zo blij mee! Ik heb er gekocht van biologisch katoen via een eco webshop (kudzu).

Ik vind kleding ook het lastigst! Naar welke winkel ga jij?

Verder: goed bezig!

Ok review over de ecoegg:

Het leek ideaal maar het is het toch niet. Misschien ben ik een abnormale zweter maar ik krijg zweetluchtjes er niet mee uit kleding. Ook niet als ik op 40 graden was en er natuurazijn bij doe.

Ik ben ook gestopt en weer overgestapt op klokpoeder :(. Denk dat ik hem blijf gebruiken voor mn sportkleren, de schillen ook. Want die was ik altijd na uurtje sporten al

hoe doen jullie dat als iets nog niet echt vervangen moet worden, maar je het wel wil vervangen? Ik heb een sjaal, al 5+ jaar
En als sjaal doet ie het nog prima, maar raak er een beetje op uitgekeken. Ben er zuinig op geweest (nooit ergens vergeten, hahaha) maar het voelt zo stom om dan een nieuwe te kopen als deze niet stuk is.

Je hoeft niet perfect te zijn he, het is geen religie. En de sjaal heeft voor jou zijn dienst gedaan. Zoek iemand die er gelukkig mee is, in je vriendenkring, bij de kringloop of zelfs een dakloze. Zo krijgt de sjaal een tweede leven en verdien jij een nieuwe! 5 jaar is echt een prima tijd, wees niet te streng voor je zelf!

5 likes

Op 3 is nu het programma ā€˜Genaaidā€™ over de textielindustrie. Niet super vernieuwend als je je er vaker in hebt verdiept, maar wel interessant om te kijken!

1 like

Misschien een vriendin er blij mee maken? Of naar de kringloop? Als je hem maar niet in de container dumpt, dan krijgt de sjaal een tweede leven. Ik doe kleren ook vaak in de leger des heils bak.

Ik heb zelf wattenschijfjes gemaakt van een wat ouder handdoekje :blush:

2 likes

Ik weet niet wie er in Amsterdam wonen of hoe dit in andere gemeentes werkt, maaarrr ik heb ontdekt dat er een kaart is waar alle wormenhotels in de stad op staan! :slight_smile: Daar kan je dus je GF(T)-afval naartoe brengen. Bij sommige heb je wel toestemming van de beheerder nodig.

https://maps.amsterdam.nl/buurtcompost/

5 likes

Welke douchegel/douchespul is volgens jullie een aanrader? Ik zoek verantwoorde alternatieven voor de standaarddingen die ik nu gebruik. Zeep al verschillende soorten geprobeerd maar ik heb daar echt geen goede reactie op :(.
Deo wil ik ook graag switchen maar ik zweet vrij snel, dus dat is wel lastig voor mijn gevoel. Wat ik tot nu toe probeerde stonk ik sneller van :grimacing:

Ik gebruik nu shampoo van Lush (shampoobar). En weet van iemand dat er in de douchegel van de Hema niet veel rotzooi zit. Dus dat gebruik ik nu ook.

Oh dat is handig, Hema! Goed om te weten

Edit: gebruik/bedoel je deze? https://www.hema.nl/mooi-gezond/persoonlijke-verzorging/lichaamsverzorging/douchegel-scrub/bad-en-douchegel-11310437.html

Ja, onder andere die! Ben er net mee begonnen, dus ken nog niet alle soorten. Heb ook wel handzeep van ze gebruikt. Heb nu een blok zeep (gekregen), maar ga daarna weer terug denk ik.

Wil deze ook nog eens proberen: https://www.hema.nl/mooi-gezond/persoonlijke-verzorging/hand-en-voetverzorging/glycerinezeep-11310260.html

1 like

Wat is er precies duurzaam aan de douchegel vd hema? Kan je navulverpakkingen kopen oid?
Ik moet nog 2 flessen voor ik door mā€™n eindeloze voorraad douchegel heen ben.
Voor shampoo gebruik ik al bijna een jaar een blokshampoo.

1 like

Er zijn duurzamere vormen van douchegel hoor! Maar het zijn beste verpakkingen en er zit geen rotzooi in. Ik ken een alternatieve dokter en die zegt dat in veel douchegels veel ā€˜gekkeā€™ ingredienten zitten. Hema is in die zin normaal. Vandaar dat ik hem noem.

1 like

Oh vandaar!