Duurzaamheidstopic

Leuk is dat hè! Werd echt helemaal gelukkig toen ik de kringloop instapte. Zoveel glitter, fluweel, pailletten, etc. Ik heb toen een hele mooie top voor m’n zusje gescoord. Helaas niets voor mezelf, maar dat is oké.

Ik gebruik zo’n zoutstick. Salt of the earth heet het.

1 like

Weet niet of deze hier al voorbij kwam, maar ben deze nu aan het terugkijken en deze man zegt zulke zulke treffende dingen

2 likes

Ik ben tevreden over Nuud! Volgens mij doe ik langer dan zes weken met zo’n tube.

1 like

Ik heb de mijne nu zon twee jaar, en hij is nog helemaal mooi en goed. Ik gebruik gem bijna elke dag, wordt gied schoon in de vaatwasser of handdoeken, nadeel is dat Gerben glazen fles isven dus best zwaar in vergelijking met een Dopper

Ik heb de no sweat deo van the ohm collection, werkt goed: geen geur en geen vlekken of zweetvlekken, maar ik wissel af met een rollerdeo omdat ik anders het gevoel heb dat Mn oksels schraal worden :confused:

1 like


Ik heb met kerst zo’n deo gekregen en het werkt zo bizar goed!
Ik doe hem iedere ochtend op en de volgende ochtend ruiken mn oksels nog niet naar zweet, terwijl ik altijd bij het slapen flink zweette.
De volgende ochtend was ik mn oksels weer, doe ik nieuwe deo op en goo.
Deze heeft helaas wel verpakkingsmateriaal maar hij werd anders weggegooid. Ik ga nog op zoek naar een variant zonder of met herbruikbaar verpakkingsmateriaal als deze blijft bevallen.

Ik heb hiervoor een stick gebruikt die ook eco enzo was maar ik kreeg een allergische reactie van de backing soda die erin zat.

1 like

Ik denk er ook al een tijdje over om Nuud te bestellen, maar ben op zoek naar een wat “sterkere” deo, zou je deze dan alsnog aanraden?

Pin me er niet volledig op vast en ik hoor graag als het anders is maar voor zover ik weet zijn de natuurlijk deo’s vrij van aluminiumzouten en dat is natuurlijk top, alleen is dat nou juist het ingrediënt dat ervoor zorgt dat je minder zweet. De natuurlijke en crystal deo’s werken goed tegen zweetgeur maar claimen niet dat je minder zal zweten, het is puur de geur die tegen wordt gegaan.

1 like

Dat klopt volgens mij. Wat ik het voordeel eraan vind: mij lijkt het tegengaan van zweten niet zo gezond (maar ik zweet niet zo heel veel, dus dat is best een luxe) en ik kreeg van die deo’s best verstopte porieen ofzo in m’n oksel, dus veel irritatie. De kristalstick gaat juist de zweetlucht tegen en dat vond ik ook top werken! +geen geirriteerde oksel. Ik ben na 2 jaar wel even geswitcht trouwens, omdat ik het even niet zo goed meer vond werken (de stick zelf stonk ook ondanks reinigen). Ik heb toen deo van dr organics gekocht (ook fijn), maar heb voor hierna alweer een kristalstick klaarliggen :+1:

Ja, ik zou het wel proberen! Het werkt bij iedereen anders maar ik hoef maar eens per drie dagen ongeveer te smeren.

2 likes

Eentje van Rubytec! Je drinken blijft lang koel en hij is echt 100% lek-vrij. Ik heb hem aan m’n vriend gegeven en krijg nu ongeveer om de dag een berichtje dat ie zo blij is met z’n fles, haha.

Onder andere te koop via Greenjump

Edit: hij heeft de 550ml versie, maar dit plaatje zag ik eerder

1 like

Is er iemand hier die ibj ASN bankiert en me kan vertellen hoe hoog de kosten zijn om naar een rekening met andere valuta binnen Europa geld over te maken (dus bijv. naar het Verenigd Koninkrijk)? Ik vind de kosten bij triodos hiervoor megahoog (wordt op m’n huur per maand al snel 20 euro) en ga voor dik een half jaar in het VK wonen dus ben aan het twijfelen of ik niet nog even snel naar een andere bank moet overstappen…

Ik word zo treurig van zulke berichten… dan denk ik ja ik kan m’n afval scheiden en proberen minder auto te rijden. Terwijl aan de andere kant van de wereld mensen massaal hun vuilnis in het water kieperen. Wat heeft het dan voor zin die mini dingetjes die ik doe :frown:

1 like

Mijn lievelingsflessen zijn van Klean Kanteen en van Hydroflask! Lekken allebei niet, goede isolatie dus je drinken blijft lang warm/koud en ik vind ze er ook leuk uit zien. Van beide bestaan ook verschillende ‘bovenstukjes’ dus als je ooit wilt wisselen van manier waarop je drinkt kan dat gewoon. Mn hydroflask heb ik met Hydro Flip bovenkant en daar ben ik super tevreden over.
Verder ben ik fan van Sigg flessen, maar daarvan heb ik alleen de niet-isolatie variant gehad. En Dopper heeft tegenwoordig ook stalen flessen, zowel enkel als dubbelwandig, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

Dat heeft dus zeker heel veel zin <3

2 likes

Ik heb er 50 en vind dat zelf heel fijn. Ik draai niet zo vaak een hete was (wat je voor make up verwijderen wel nodig hebt) en gebruik er soms ook 2/3 per dag. Ik heb er ook een aantal apart voor het verwijderen van nagellak ed.

1 like

Hoe krijg je die weer schoon? Of gooi je ze gewoon weg?

Ik laat ze een half uurtje weken in kokend water met vanish (dit zal vast niet erg duurzaam zijn, sorry). En daarna in de hete was (60 graden, met mn beddengoed/ondergoed e.d.). Soms zitten er nog wel vage vlekjes van waterproof mascara in, maar so be it.

Aha! Maar @Tom_Riddle en ik zijn vooral nieuwsgierig naar de nagellak, krijg je dat eruit? Uitkoken in aceton? :thinking: