Duurzaamheidstopic

Ga het wel een keertje proberen. Sowieso lijkt dat uitkoken me wel handig, bij mij zitten die dingen onder de mascaravlekken. En ik heb bij een aantal olie gebruikt, dat krijg je er ook niet meer uit.

2 likes

Ik heb nog een zakje wasbare wattenschijfjes te koop. Ik gebruik ze nooit. Ik weet niet of er iemand geinteresseerd is? Ik zal thuis een foto maken.

Ik wel, wat vraag je ervoor?

1 like

Ik zou ze graag overnemen! Ik wou ze sowieso gaan bestellen :blush:

Ik heb zo’n kristal deo gekocht, moet je die na gebruik droog maken? En maak je hem schoon door gewoon af te spoelen?

En hebben jullie tips wat goed werkt tegen kalkaanslag?

Ik heb zo’n aluinsteen, bedoel je die? Op die van mij staat dat hij langer meegaat als je hem droogmaakt na gebruik, dus dat doe ik wel ja. En ik spoel hem idd gewoon af.

1 like

@Jenn @Applepie @En_17_Anderen sorry sorry helemaal vergeten! Ik ben over een uurtje thuis en dan ga ik even fotomaken


Dit is het!
Het zakje is van bag-again en de wattenschijfjes zijn zelf gemaakt door een mevrouw. Heb het op een marktje gekocht. Het zijn er vier. Ik dacht aan vijf euro
@Jenn
@Applepie
@En_17_Anderen

1 like

Ik weet niet of dit perse slecht is voor het milieu (duurzaam zal 't wel niet zijn) maar toen ik in het buitenland woonde maakte ik altijd met transferwise geld over naar een buitelandse rekening. Scheelt heel veel geld per transactie

Ja ik heb nu uiteindelijk ook maar transferwise gebruikt, misschien moet ik het daar maar bij laten. Was ook wel een beetje een random vraag in dit topic, maar ik dacht, hier zitten vast de meeste ASN’ers hahaha

1 like

Nee nog niet, stom eigenlijk. Maakte eerst heel veel schoon met azijn maar laatste tijd niet zo. Ga het weer eens proberen!

1 like

Nee eentje met mineralen, denk dat die anders is:

image

Volgens mij ging er iets mis inderdaad. Ik zie het net pas. Mijn excuses!

1 like

Ik heb net in de winkel deze deo gekocht. Ik ben benieuwd hoe deze zal werken! Ik ben een beetje zoekende als het gaat om een duurzame deo. Ik gebruikte eerder deo van dr. Organic maar die vond ik vrij prijzig.

3 likes

Weet iemand of er ook duurzame anti-transpirant bestaat? Want deo daar heb ik niet zoveel aan, dan moet ik 3x per dag mijn shirt wisselen, en al dat wassen is al helemaal niet duurzaam :no_mouth:

Volgens mij had iemand het in dit topic eens over een app waarmee je punten kunt verdienen door duurzame keuzes te maken in het dagelijks leven (zoiets in ieder geval). Weet iemand hoe die app heet?

Joulebug?

1 like

Jaaa, volgens mij wel. Thanks!

Ik vond deze video wel inspirerend. Weer even een wake-up call voor mezelf dat ik er echt meer aan wil gaan doen om duurzamer te leven. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het maken van eigen producten? (deodorant, douchegel, etc.). Volgende keer bij de Lush ga ik in ieder geval een shampoobar kopen, voor als mijn huidige shampoo op is. Iemand aanraders voor lang en fijn haar?

1 like

Yes ik maak bijna alles zelf! Ik ben zelf niet zo’n fan van de shampoo van Lush. Ik vind ze niet vreselijk, maar er zijn veel betere alternatieven (kijk maar even bij Douce Nature of Lamazuna). Aromaco (deodorant) van Lush vind ik dan wel weer heel erg fijn!
(Er staan ook een hoop recepten op mijn blog, maar ik wil niet spammen dus als je graag de link wil, stuur maar een pb)

3 likes