Duurzaamheidstopic

Yes ik maak bijna alles zelf! Ik ben zelf niet zo’n fan van de shampoo van Lush. Ik vind ze niet vreselijk, maar er zijn veel betere alternatieven (kijk maar even bij Douce Nature of Lamazuna). Aromaco (deodorant) van Lush vind ik dan wel weer heel erg fijn!
(Er staan ook een hoop recepten op mijn blog, maar ik wil niet spammen dus als je graag de link wil, stuur maar een pb)

3 likes

Super! Ik ga eens op je blog kijken

1 like

Ik heb twee shampoo bars van Lush, maar 1 (Soak and float) is na een tijdje naar ham (?!) gaan ruiken en dan ruikt mijn haar dus ook naar ham… De shampoo is verder wel fijn, had last van eczeem op mijn hoofd maar dat is wel minder.

Jason and the argain oil vind ik wel een fijne shampoo bar!

1 like

Houdt Aromaco het zweten ook tegen of is het vooral tegen geurtjes? Ben er wel benieuwd naar maar ik zweet nogal snel dus ik twijfel een beetje.

Ik zweet ook snel! Ik vind dat hij het zweten ook wel wat tegenhoudt, maar het is natuurlijk geen anti-transpirant.
Hij heeft van zichzelf wel een sterke geur (patchouli) dus als je daar niet van houdt, is het misschien niet voor jou.

1 like

Zijn er forummers die 10 maart meelopen met de klimaatmars?

1 like

Ik ben niet meer in Nederland dan :frowning: Zo stom want wilde ook graag naar de Women’s March die zaterdag en naar de onderwijsstaking de vrijdag erna haha. Maar ik hoop echt dat het groot wordt, ik hoor van veel mensen dat ze gaan!

Ja ik wil sowieso wel gaan!

Ik ga ook! Ik moet wel 2h met de trein maar ik heb altijd al eens mee willen lopen. Ik ken eigenlijk niemand uit mijn omgeving die mee zou willen dus ik was van plan alleen te gaan.

Alleen maar leuk indien er iemand meewilt :blush:

@Applepie ik wilde toevallig in dit topic gaan vragen of er forummers naar de klimaatmars gingen, hehe. Ik ben ook van plan om te gaan en ga een paar mensen meevragen, maar ik reken niet op succes :stuck_out_tongue: Vanuit waar moet jij komen? Ik pak zelf de trein vanuit Breda (via Rotterdam).

Ik ga met m’n familie erheen en @anon76889665 en @Dombo gaan ook!

1 like

Weet er iemand hier een milieuvriendelijk alternatief voor van die plastic tandenstokers? Ik moet stokeren wil ik geen gaatjes krijgen, maar ik vind dat wegwerpplastic zo zonde.

De gewone houten tandenstokers? Of zijn die niet duurzaam?

1 like

Ik wil eigenlijk ook naar de klimaatmars maar twijfel nog een beetje, nog nooit eerder bij zoiets geweest. Vind het een beetje spannend want zou dan alleen gaan. Weet niet hoe zoiets “werkt”. Kan je gewoon er tussen gaan staan en en meelopen? En ben bang voor een aanslag. :roll_eyes:

En @Ireth ik las hier op het forum ooit eens over een “waterpik” (:joy:) waarmee je kan flossen met water. Misschien is dat wat?

Geen idee eigenlijk, maar allicht beter afbreekbaar dan plastic :blush: ben alleen bang dat het de boel niet schoon genoeg maakt omdat daar niet van die stekeltjes aan zitten.

@Ditto, zo’n waterpik (wat een woord :joy: ) is een soort veredeld flossen zoals ik het lees en dus eigenlijk ook niet voldoende.

Bedankt voor het meedenken! Misschien is dit gewoon een gat in de markt :geek:

Ik was er in 2017 en toen werden bordjes uitgedeeld waar je iets op kon schrijven volgens mij. Maar je kunt inderdaad gewoon tussen de massa lopen! Mensen beginnen vanzelf wel met leuzen en liedjes en die kun je dan mee roepen, als je wilt.

1 like

Ja, je kan gewoon meelopen! Er zijn volgens mij op de Dam eerst sprekers, en dan gaat iedereen lopen.

Je kan ook op Facebook oid even zoeken of er een blok is waar je je bij aan wil sluiten, zo si er bijv. een jongerenblok https://www.facebook.com/events/143198299947515/. Die groep mensen loopt dan bij elkaar, en dan weet je dat je in elk geval met gelijkgestemden loopt.

1 like

Ik heb een bidet op mijn wc gemonteerd. Scheelt enorm veel papier in de maand.

Deze:

7 likes

Je kan katoenen wc papier kopen en dat wassen, iig voor het plassen.
Ik vind dit best een heftig idee maar aan de andere kant. Ik houd gewoon wcpapier voor bezoek en dan neem ik een klein prullenbakje voor de vieze doekjes en die was ik gewoon. Heb toch nog een hoop oude handdoeken liggen…

Een vriendin van mij heeft wc-papier van de The Good Roll. Voor mij is het op dit moment te duur, maar ik vind het wel een mooi initiatief.

Website: https://www.thegoodroll.nl