Duurzaamheidstopic

Hee, volgens mij zag ik dit ook op de instagram van ikbenirisniet voorbij komen! Wilde al even opzoeken wat het was, thanks voor de reminder ;p

Pfoe tis echt duur.
Koop nu altijd eco papier en dan zijn 24 rollen €8,40 en hier €20,00.
Maarja tis wel echt goed. Jammer dat je niet echt minder kan gebruiken.
Er was ook eens iemand die het duurzaam online kocht en dan heel veel rollen. Maar ik ben bang dat dat op het vorige forum was gedeeld

Ik ben op zoek naar eco/fair sport/yoga kleding. Het moet lekker zitten maar mag ook wel een beetje mooie zijn haha. Heeft iemand een aanrader?

De duurzame webshop Sophiestone heeft wel redelijk wat sport/yoga kleding

3 likes

Ik heb vorige week kleding van Röhnisch (https://www.rohnisch.com/nl/nl/active/) gekocht en heb er pas een paar keer mee gesport maar ben er heel tevreden mee! Ze worden verkocht bij WatMooi dus ik heb zelf niet zoveel onderzoek gedaan naar hoe duurzaam ze zijn maar de ‘better choice’ collectie is gemaakt van gerecycled materiaal.

Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik had ze gekocht, maar badstof was te ruw voor mijn huid (ik heb een lichte vorm van rosacea). Dus nu gebruik ik alsnog gewone wattenschijfjes.

Ik heb deze

www.biggreensmile.nl/products/lamazuna-reinigingsdoekjes-make-up-10-stuks-refill/lamazdecleanrech.aspx?productid=lamazdecleanrech

Die zijn van microvezelstof. Ik ben er matig tevreden over. Water glijdt er gewoon vanaf dus ze zijn moeilijk nat te maken en ik gebruik olie om mijn mascara eraf te halen maar dat glijdt er dus ook af. Ook wordt het niet schoon in de wasmachine dus heb ik nu roze watjes met zwarte vlekken, maar daar kunnen die dingen niks aan doen denk ik.

Ik liep op vakantie tegen herbruikbare wattenschijfjes gemaakt van hennep aan, die zijn heel zacht, nemen wel wat meer product op dan wegwerpwattenschijfjes. Maar ik heb geen idee waar je ze in Europa kan kopen, dus dat helpt denk ik niet echt…?

1 like

Ik gebruik deze:

https://www.bol.com/nl/p/wasbare-zoogcompressen-wasbare-katoenen-zoogcompressen-10-stuks/9200000084842496/?Referrer=ADVNLGOO002031-G-66536626044-S-605173440369-9200000084842496&gclid=EAIaIQobChMIs7vjscWL4QIVlc13Ch2plgrqEAQYAyABEgIXdvD_BwE

Verwijdert mn gezichtsmake-up prima! Wassen ook goed uit zonder al te opvallende vlekken. Ik gebruik ze niet om mn oogmake-up mee te verwijderen, dus ik weet niet of die vlekken er ook uit gaan

1 like

Weet iemand waar je duurzame reisflesjes kunt kopen?

Ik gebruik deze ook, gekocht via EBay toen en ik haal wel mijn mascara bijvoorbeeld eraf. Ik was op 40 graden en dan gaan de vlekken er niet helemaal uit maar zelf vind ik dat niet erg. Als je op 60 graden wast gaan ze er volgens mij wel uit.

@tuula vroeg hier ook laatst om, een paar posts naar boven staan een aantal goede tips!

Ik wielren en loop hard en heb ook nog niets gevonden anders dan voor yoga helaas. Alsof mensen die duurzaam willen alleen aan yoga doen. Mijn sportkleding gaat wel heel lang mee. En oude hardloopschoenen lever ik in voor het goede doel of gaan naar de kringloop. Goede kwaliteit kopen en er lang mee doen is nog de beste optie, denk ik.

1 like

Adidas doet wel al behoorlijk veel aan duurzaamheid, zeker voor zo’n enorm groot merk, dus als je geen specifiek duurzaam merk kan vinden is dat wel een goede tweede keus.

Röhnish heeft ook gewone sportkleding! Ik weet niet wat je precies voor een kleding voor zaalvoetbal nodig hebt maar ik heb daar bijv. een losse short gekocht.

Vaude is een duurzaam merk met veel voor fietsen (wielrennen, mountainbike, fietstassen…)
Sowieso hebben zij fijne outdoor spullen.

1 like

Thanks, ik dacht dat zij alleen mtb-spullen verkochten, maar blijkbaar ook voor de racefiets. Ziet er goed uit!

Ik heb er van greenjump en ze bevallen goed, terwijl ik zelf ook hele gevoelige huid heb rondom m’n ogen (en eczeem). Ik gebruik wel zo’n melkreiniger van de bodyshop, dus dat scheelt misschien ook. Ze zijn ook lekker groot, waardoor het extra afval scheelt; 1 wasbare tegenover 2 of 3 wattenschijfjes :green_heart:

Ik was ze op 60 graden en heb bijna geen vlekken, maar ze worden er wel ietsje ruwer van. Ik gebruik heeel af en toe een gewoon (biologisch) katoenen wattenschijfje ter afwisseling. Die heb ik sowieso ivm nagellakremover (sorry), maar vindt het alsnog verbazingwekkend hoeveel minder afval ik heb met de wasbare schijven.

1 like

Ik ben overgestapt naar Triodos, zij bieden echter geen Credit Card aan. Als ik zoek op duurzame cc kom ik op de cc van ASN of de Visa Panda Card. Iemand ervaring met een van deze? Of tips?

Ik heb die van asn en weet niet wat ik hoor te verwachten maar gewoon fijn ding en niet echt duur!

1 like