Duurzaamheidstopic

Waar heb je die safety razor gekocht?

Deze heb ik:

https://www.bol.com/nl/p/qshave-dubbelzijdig-scheermes-inclusief-5-titanium-mesjes-zilver-double-edge-razer-blade-classic-safe-scheren-dubbelzijdigemesje-gezichtshaar-klassiek-scheermes-safety-razer-classic-razer/9200000100110767/

2 likes

Oooh die zien er een stuk beter uit idd! Kende deze nog niet. Eerst even deze opmaken, maar dan ga ik wel even langs de Etos als ik mijn wekelijkse boodschappen ga doenšŸ¤— nog goedkoper dan die van de HEMA en inderdaad, ziplockzakje kan ik mooi weer gebruiken voor mn naalden van de insuline zodat die niet door mn tas slingeren.

@Nowayjose Ga die webshop ook eens even goed bekijken! Wasbare wattenschijfjes gebruik ik nu ook sinds een tijdje :hugs:

1 like

Voor oorsmeer gebruik ik een rvs oorstokje. Heb die 10 jaar geleden of zo gekocht ( via ebay, dat wel) en dat werkt perfect. Voor onder je ogen heb ik een soort microvezel vingerdoekjes op vakantie gekocht in Aziƫ. Denk dat ze dat hier tegenwoordig ook wel moeten verkopen.

Ah top, dankjewel!

1 like

Werkt dat ook om je hele oorschelp mee schoon te maken of vooral voor oorsmeer? ā€œProbleemā€ is met name ook dat ik partner mee wil krijgen. Die is monteur dus regelmatige het zwart in alle lijntjes van zijn oorschelp zitten en dat gaat er dan toch het beste uit met een (iets vochtig) wattenstaafje

:smiling_face_with_three_hearts:

15 likes

ā€˜Ik stel voor dat we de term wereldburger reserveren voor mensen die zich bewust zijn van hun eigen voetafdruk, die weten van smeltende ijskappen, overstromingen en verwoestijning en hun gedrag daaraan aanpassen. En die dus niet 10.000 kilometer per jaar vliegen.ā€™

Dit zegt hij zo goed!

19 likes

Ik heb wel de mesjes gekocht maar ik ben offline nog nooit een safety scheermes tegengekomen, waar heb je hem gekocht?

Edit: sorry ik had nog niet bijgelezen en zie nu net de link!

1 like

@pastelzwart Deze heb ik ook gebruikt een tijdje. In gebruik wel fijn. Maar het hout is van twijfelachtige herkomst. Er staat verder helemaal geen info op de verpakking over herkomst/keurmerk oid.
Ik heb uiteindelijk voor bamboe gekozen omdat dat veel sneller groeit, dat heeft minder ruimte nodig voor dezelfde hoeveelheid productie en dus duurzamer.

1 like

Goeie! Daar had ik niet bij stilgestaan.

4 likes

Wie deelt dit even met Mascha en Queen of Jetlags? Ach ja, zullen ze wel negerenā€¦

Ik vind dit zo kut, vooral omdat voor mā€™n gevoel zo weinig mensen er wat mee doen omdat ze niet in willen leveren op eigen luxe.
Ik denk eigenlijk zelfs dat nietvliegen uiteindelijk beter gaat zijn voor het milieu dan vegan eten (daargelaten dat diegene wel flex eet dus niet the american diet). Dat is wel op je uitstoot per persoon genomen dus.

1 like

Hierop aansluitend in de Libelle Belgiƫ stond een artikel over duurzaamheid met enkele vragen. 1 van de vragen was wie is het best voor het milieu een fietsende vleeseter of een met de auto rijdende vegetarier? En volgens hen is een fietsende vleeseter beter. Klopt dit? Ik dacht altijd dat de vleesproductie etc. slechter was dan vervoer.

Ik kan het me eigenlijk niet voorstellenā€¦
Deze gegevens zeggen ook dat vlees veel vervuilender is

1 like

Ik dacht het ook altijd zo gelezen te hebben. En vind het kwalijk om te lezen want is een excuus om toch vlees te eten voor velen. Ik kijk thuis eens of ik het nog terug vind.

1 like

Ik heb een winkeltip: https://littleplantpantry.com/! Nieuwe verpakkingsvrije en vegan winkel in Amsterdam. Je kan je eigen tasje/zakje/potje/flesje meenemen of daar iets kopen om je boodschapjes in mee te nemen. Ze verkopen houdbare producten, zoals maple syrup, olijfolie, koffie, bonen, rijst, kruiden en thee (al zag ik ook dadels liggen?) maar je kan er ook eten afhalen en ze hebben verzorgingsproducten dus ik heb een shampoo bar en handzeepje gescoord. :smiley:

Ik weet niet zo goed hoe de prijzen zich verhouden tot die van ā€˜normaleā€™ winkels. Denk dat veel dingen even duur of goedkoper zijn, maar sommige ook duurder. Zag bijvoorbeeld havermout voor ā‚¬0,33 per 100 gram, terwijl het goedkoopste pak van 500 gram in de supermarkt ā‚¬0,40 kost.

9 likes

Ik had em laatst gezien. Binnenkort maar even langs. Volgens mij is de havermout wel biologisch daar dus vergelijken met de goedkoopste optie is niet helemaal eerlijk.

1 like

O ja dat zou zeker kunnen!