Jeuj de verpakking van Lay s Stax mag gewoon bij het oud papier! Nu kan ik nog redelijk met een goed geweten chips eten. Verpakking van p ringles en gewone chipszakken zijn echt ellende blijkbaar dus ben blij nu want love chips
Heb je dit weleens geprobeerd?
Wauw nee maar dit moet ik duidelijk gaan proberen thanks! Ik schrok even toen ik las “is even wat werk” maar het lijkt me helemaal niet zo moeilijk. Heb jij ze weleens zo gemaakt?
Ik denk dat ze daarmee bedoelt dat het meer moeite kost dan een zak chips uit de winkel halen en die opentrekken
Ik heb het zelf geprobeerd maar bij mij is het niet gelukt, als jij het nu dus test dan kunnen we evalueren wat ik fout doe
Ik zie het vanaf nu als mijn missie om het komende week te maken haha. Will report back!
Hm die koker heeft toch volgens mij een soort folie erin terwijl er in het Frans op staat dat het karton ‘a recycler’ is. Heb maar even gevraagd hoe of wat. Zou jammer zijn!
Mijn vriend doucht altijd lang en veel maar sinds kort zet ie een kookwekker op 6 minuten. Uit zichzelf en voornamelijk om financiële redenen maar ben best wel trots dat ie daar zelf mee kwam en omdat het ook milieubewust is om watergebruik te minderen.
Ja ik zat ook zo toen ik het las van @Archimedes
Maar aan de andere kant wist ik wel dat het produceren van smartphones (en alle andere elektronische apparaten) ook echt vreselijk slecht is voor de wereld.
De stoffen die ervoor gewonnen moeten worden in mijnen (o.a. coltan), kinderarbeid die erbij komt kijken, natuur die verwoest wordt, waar een hoop met uitsterven bedreigde diersoorten wonen.
Het gaat niet per se om het produceren, maar om het opslaan van alle data. Datacenters gebruiken enorm veel energie en dat is meestal niet schoon.
Ja dat bedoel ik, ik stond alleen bij de productie van de smartphone stil (dus wist al dat het veel impact had), maar daarbovenop komt ook nog de mega impact van dataopslag.
Ik weet niet of het al voorbij was gekomen, maar bij de Action is er een betaalbaar biologisch afbreekbaar wasmiddel te koop! Wel een plastic flacon, dat is dan weer jammer.
Ik voel een forumtrend aankomen…
Ze hebben er ook wcpapier van 100% gerecycled papier. Weliswaar per 4 rollen in plastic, maar niet zo duur (1.19) en beter dan nieuwe bomen.
Weet iemand hier een plek waar je douchespullen naar toe kan brengen? Ik ben aan het opruimen en heb zoveel Rituals en andere verzorgingsproducten gekregen, die ga ik nooit allemaal gebruiken. Zou het graag ergens naar toe brengen zodat het naar mensen kan gaan die het minder hebben. Had al even gegoogeld, maar kon nog niet echt organisaties of zo iets vinden.
Ik zet die zelf altijd gewoon op een weggeefgroep op facebook!
Voedselbank? Volgens mij kun je daar ook shampoo oid kwijt maar dat weet ik niet zeker. Is maar een gokje haha
Ik haal ze recentelijk ook alleen maar bij de kringloop voor weinig, al ben ik ook wel heel blij met de potten die ik voor meer bij een tuincentrum heb gekocht (die heb ik nu al jaren en vind ik nog steeds heel mooi dus die gaan voorlopig ook niet weg)
Ik heb de sports en woolversie en vind ze heel fijn en toch een stuk goedkoper dan de meeste eco wasmiddelen.
En omdat ik veel natuurlijke materialen (zoals tencel etc) heb, zijn die toch best specifiek qua wassen.