Duurzaamheidstopic

Ik ben snel over te halen… Heb net een ASN rekening aangevraagd. Thanks @Willem @Luzarl @Mimir

3 likes

Ik heb ook ASN, ben er erg tevreden mee, maar vind de app juist wat tegenvallen! Ik vergelijk het dan met de Rabo app, vond ik een stuk fijner/mooier. Je kunt bij de ASN app volgens mij ook niet instellen dat je een pushmelding krijgt bij een bij- of afschrijven boven €X.
Ik vond overstappen wel heel soepel gaan!

Mooi is natuurlijk smaak hé, maar hij heeft alle functies en ik vind hem lekker clean, strak en simpel

1 like

Ik heb ook ASN, nu zo’n 1,5 jaar denk ik. Twijfelde ook tussen ASN en Triodos, en uiteindelijk vooral op basis van de ervaring van mensen uit mijn omgeving de keus voor ASN gemaakt. Ik ben heel tevreden, word altijd snel geholpen en de overstap ging soepel. In de tussentijd al een keer mijn pas kwijtgeraakt, was ook heel snel opgelost. En bonuspunten omdat je je pincode kunt aanpassen!

Ik heb ook een creditcard en vond het gedoe meevallen, er waren snelle reacties.
Moest alleen iets opnieuw aanleveren want daar stond het verkeerde adres op (was net verhuisd en dat had ik blijkbaar niet overal doorgegeven haha, vlgs mij was het m’n loonstrook)
@eendagsvlieg

Ik heb asn gekozen omdat triodos een antroposofische grondslag heeft en ik me daar liever van distantieer.

De beelden van de Climate Strikes over de hele wereld vandaag geven me zoveel hoop🙌🏻
Was er iemand in Amsterdam vandaag?

7 likes

Ik was in Berlijn bij de demo (mijn baas zei vanochtend ineens dat hij daarheen ging, en dat wij ook mochten als we wilden, wat ik echt niet verwacht had, werk in een heel commercieel bedrijf). Er waren zo ontzettend veel mensen, dat ik alle speeches en zo niet eens heb kunnen horen omdat we te ver van het podium stonden. Maar het was heel fijn om erbij te zijn, en ook al die kinderen en jongeren te zien die mee demonstreerden. Het geeft inderdaad echt hoop.

1 like

En die maatregelen die Duitsland gaat nemen is ook een grote stap in de goede richting!

4 likes

Wat tof! Ja ik las meer dan 200.000 mensen ofzo in Berlijn? Echt een giga demonstratie.

1 like

Andere forummers die morgen naar ACT gaan? :blush:

Ja, ik las ergens zelfs 270k. Echt een enorme mensenmassa in ieder geval.

Ja ik ga!

1 like

Heeft iemand een goede tip voor een duurzame deodorant? Ik ben eerst alles uit m’n voorraad aan het gebruiken van shampoo, deo, etc en wil daarna overstappen op meer duurzame producten. Dus deodorant is het eerste:)

Ik gebruik sinds twee weken deze en vind hem best fijn:

Ik zou er het liefst eentje gebruiken die verpakkingsvrij is, maar ik heb nog geen fijne deodorant in vaste vorm gevonden.

2 likes

Ik gebruik al een tijdje een aluinsteen als deodorant, en dat doet echt prima zijn werk! Het enige wat je moet doen is even het topje wat nat maken met water en dan onder je oksel smeren.

Je kunt het om het uit te proberen heel goedkoop bij het kruidvat een aluinsteentje kopen. Deze ligt bij de scheerspullen van de mannen en zit in een kartonnen verpakking en kost €3, je doet er enorm lang mee.

Mocht je zorgen hebben over de aluminiumverbindingen die aluinsteen bevat, kun je dit lezen en de afweging maken: https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/alternatief/173948-aluin-als-vervanger-van-deodorant-en-anti-transpirant.html

5 likes

Oh dit klinkt als een interessant alternatief! Ik probeer ook over te stappen maar nog niet echt iets geschikts gevonden… Wat vind je van de anti-transpirant werking, is die een beetje okay? En vlekt dit niet op je kleren? Bij “reguliere” deo’s wil de aluminium nog wel eens lelijke vlekken veroorzaken die er niet meer uitgaan.

Edit: is dit eigenlijk hetzelfde spul als van die kristal-sticks?

Ik had nog nooit van kristal-sticks gehoord, en het even opgezocht. Het is inderdaad hetzelfde, namelijk gemaakt van aluin. Ik vind de antitranspirant werking prima, maar ik zweet dan ook niet zo veel.

De aluinstick vlekt niet, en laat geen waas achter over mijn kleding. Ik ben voornamelijk overgestapt vanwege 2 redenen: het is niet zo’n last voor het milieu, en ook irriteert het mijn zeer gevoelige huid niet want het bevat geen alcohol, kleurstoffen, parfum enzovoorts.

1 like

Ik ga dan toch een poging wagen en er eentje aanschaffen als mijn huidige deo op is. Zweet zelf wel wat meer, dus ben benieuwd hoe dat voor mij is. Ben voornamelijk ook naar iets opzoek dat beter is voor het milieu

Ik heb een afrader. Ik heb zo’n blokje van lush wat naar citrus ruikt, dat moet je inderdaad ook nat maken. Het doet pijn om op te smeren (ruw!!) en heb het idee dat het niet top werkt. Is aluin ook zo ruw @equinox?

2 likes

Aluinstick deed bij mij echt vrij weinig, vooral in de zomer stonk ik zo erg. Werd gewoon naar van mijn eigen geur.
Maarrr
Ik heb nu salts of the earth deoroller, dat is dus al vloeibaar en met een geurtje en dat werkt een stuk beter! Dus mss was mijn aluinstick gewoon te oud?

1 like