Duurzaamheidstopic

Misschien kan je zoeken op iets dat geschikt is voor op een boot? Die hebben vaak grotere zonnepanelen waar je volgens mij wel direct van kan tappen.

@pastelzwart ondanks dat ik gek ben op de visie van waka waka zijn hun zonnepanelen eigenlijk echt best wel lage kwaliteit.

En losse zonnepanelen? Ik ken ze van deze YouTubers (https://youtu.be/jG_ZL1aEa00). Dan kun je ze misschien op het balkon of in de tuin zetten?

Domme vraag misschien maar mag het glas dat om kaarsen zit in de glasbak? Ik twijfel, het is wel een verpakking maar misschien is het vuurvast? Iemand die dit weet? Ik heb al gegoogled maar ik kan het niet echt duidelijk vinden.

Ok dan zal ik ze niet meer in de glasbak gooien. Wel jammer want ik heb er altijd zo veel :frowning:
Bedankt voor het antwoord.

Ik ben op weg naar de klimaatmars, zijn er meer mensen die daar vandaag heen gaan?

Toen Rutte zijn coronaspeech hield dacht ik meteen: hij zou bijna dezelfde speech kunnen houden met als onderwerp klimaat. En zie hier! (is een edit van De Correspondent)

2 likes

Mochten er nog mensen een safety razor willen kopen: ik heb deze gekocht op bol . Volgens mij is het een hele goede deal, het ding zelf en 20 mesjes voor 12.95
Ik heb hem net binnen, dus nog niet gebruikt, maar hij voelt heel stevig en zwaar en het mesje erin doen ging goed :thumbsup: Hij is verpakt in karton. Ook een leuk sinterklaas/kerstcadeautje denk ik.

2 likes

Ik gebruik sinds een paar maanden Nuud als deodorant en ben er echt zo tevreden over. Totaal geen zweetgeur meer, geen gele vlekken in t-shirts en je doet super lang met een klein tubetje. Echt heel blij mee. Ik gebruik het zelf elke vier dagen ongeveer.

1 like

Goedemorgen!
In mijn duurzame appartement heb ik te kampen met minder duurzame zonnecollectoren. Soms leveren ze helemaal niets terwijl de zon toch echt dr best gedaan heeft die dag.
Weet iemand wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn?

Scheerzeep van Werfzeep is fijn :slight_smile:

2 likes

Ja die vind ik ook fijn, gebruik die ook met een safety razor

@monkeyslut Ik gebruik meestal een beetje conditioner, die heb ik toch staan. Werkt bij mij prima, en geen extra product om aan te schaffen. Misschien een tip?

1 like

Ik wil graag een uitwisbare agenda kopen en nu twijfel ik tussen Bambook en GreenBook. Heeft iemand een van deze en is 't een aanrader? Veeg je de teksten bijvoorbeeld niet snel uit met je handen?

@wompie ben jij tevreden met je Bambook?

Ik vind het eigenlijk slecht werken. Het uitwissen gaat steeds lastiger en je kan alleen die speciale pen gebruiken. Ik dacht echt dat het een topuitvinding zou zijn, maar vind het tegenvallen!

1 like

Jammer zeg :frowning:

Welk merk heb je trouwens?

1 like

Bambook!

1 like

Ik gebruik een bambook schriftje als kladblok en dat werkt goed voor mij. Ondertussen al ruim een jaar. Pagina’s maak ik wel schoon met ethanol. De stiftjes kan je makkelijk bij kopen, heb ze ondertss in drie kleuren. Het enige nadeel is dat ze vrij dikke punten hebben in vglk met een pen, en ik daardoor slordiger en lelijker schrijf. Maar voor een kladboekje is dat prima.

3 likes

Ben ook tevreden met mijn Bambook en gebruik hem vaak. Voelt zo opgeruimd als ik paginas weg kan vegen omdat ze afgehandeld zijn.

De pen kan je niet te lang open houden of achter elkaar mee schrijven, maar 3 sec de dop erop en je kan weer door. Heb nog geen problemen gehad met uitwissen. Voor kleine stukken gebruik ik de achterkant vh pennetje, voor grote stukken een vochtige tissue.

2 likes

@Xiomara ik heb dezelfde (positieve) ervaring.

Uitvegen met dat achterkantje doe ik praktisch nooit, maar ik pak 1x in de zoveel tijd wen doekje en maak dan alles schoon. Werkt heel goed.

Pen ook prima mijn enige nadeel is dat ik lelijker schrijf daarmee dan met een baloen😂

Heb hem al best lang en nog steeds tevreden.

1 like

Toevallig zat ik gisteren te kijken naar stone paper boekjes van moyu. Iemand daar ervaring mee?

Het enige wat me tegenhoud is dat ik graag met een potlood schrijf, en dat kan natuurlijk niet met die herbruikbare boekjes