Duurzaamheidstopic

Goedemorgen!
In mijn duurzame appartement heb ik te kampen met minder duurzame zonnecollectoren. Soms leveren ze helemaal niets terwijl de zon toch echt dr best gedaan heeft die dag.
Weet iemand wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn?

Scheerzeep van Werfzeep is fijn :slight_smile:

2 likes

Ja die vind ik ook fijn, gebruik die ook met een safety razor

@monkeyslut Ik gebruik meestal een beetje conditioner, die heb ik toch staan. Werkt bij mij prima, en geen extra product om aan te schaffen. Misschien een tip?

1 like

Ik wil graag een uitwisbare agenda kopen en nu twijfel ik tussen Bambook en GreenBook. Heeft iemand een van deze en is 't een aanrader? Veeg je de teksten bijvoorbeeld niet snel uit met je handen?

@wompie ben jij tevreden met je Bambook?

Ik vind het eigenlijk slecht werken. Het uitwissen gaat steeds lastiger en je kan alleen die speciale pen gebruiken. Ik dacht echt dat het een topuitvinding zou zijn, maar vind het tegenvallen!

1 like

Jammer zeg :frowning:

Welk merk heb je trouwens?

1 like

Bambook!

1 like

Ik gebruik een bambook schriftje als kladblok en dat werkt goed voor mij. Ondertussen al ruim een jaar. Pagina’s maak ik wel schoon met ethanol. De stiftjes kan je makkelijk bij kopen, heb ze ondertss in drie kleuren. Het enige nadeel is dat ze vrij dikke punten hebben in vglk met een pen, en ik daardoor slordiger en lelijker schrijf. Maar voor een kladboekje is dat prima.

3 likes

Ben ook tevreden met mijn Bambook en gebruik hem vaak. Voelt zo opgeruimd als ik paginas weg kan vegen omdat ze afgehandeld zijn.

De pen kan je niet te lang open houden of achter elkaar mee schrijven, maar 3 sec de dop erop en je kan weer door. Heb nog geen problemen gehad met uitwissen. Voor kleine stukken gebruik ik de achterkant vh pennetje, voor grote stukken een vochtige tissue.

2 likes

@Xiomara ik heb dezelfde (positieve) ervaring.

Uitvegen met dat achterkantje doe ik praktisch nooit, maar ik pak 1x in de zoveel tijd wen doekje en maak dan alles schoon. Werkt heel goed.

Pen ook prima mijn enige nadeel is dat ik lelijker schrijf daarmee dan met een baloen😂

Heb hem al best lang en nog steeds tevreden.

1 like

Toevallig zat ik gisteren te kijken naar stone paper boekjes van moyu. Iemand daar ervaring mee?

Het enige wat me tegenhoud is dat ik graag met een potlood schrijf, en dat kan natuurlijk niet met die herbruikbare boekjes

Yes deze heb ik! Vind ze heel fijn want de tekst vervaagd niet zo snel als bij bambook oid. Pennen gaan ook lang mee. Wel lastig te wissen als je de tekst een aantal maanden oid laat staan. Ik gebruik altijd glassex maar misschjen de tip van hierboven gebruiken.

1 like

Oh top! Bedankt voor het delen van je ervaring! Wil het juist gaan gebruiken voor van dat ‘zonde’ papier zoals to do lijstjes

Dan zou ik eerder een andere kiezen eigenlijk. Die makkelijk uitwist en die een ringband heeft. Deze ligt niet makkelijk open door de kaft en binding. Ik gebruikte 'm echt voor mn opleiding.

1 like

Bedankt voor de tip. Online zeggen ze dat je alleen water nodig hebt om te wissen, maar dat is dus niet zo? Het lijkt dan toch een beetje te mooi om waar te zijn als ik hier de ervaringen zo lees :frowning:

Ik heb er twee van Moyu en gebruik alleen water om de tekst weg te halen. Ook tekst die er al maanden op staat! Gebruik het voornamelijk voor to do lists voor werk, en werkt erg goed.

Edit: ik heb degene met een ringband trouwens

1 like

Ik heb een Bambook (A4 formaat) en nadat het nieuwe eraf was heb ik 'm weg gelegd en nooit meer gepakt. Die ik heb is best zwaar (zwaarder dan een schriftje), ik vond ook het schrijven niet zo fijn omdat je veel dikker schrijft. Ik zat s avonds ook helemaal onder de zwarte vlekken. Voor mij persoonlijk is uitwissen helemaal niet zo handig omdat ik veel van mijn aantekeningen op een later moment nog nodig heb dus moet kunnen terugbladeren. Voor dat wat ik niet nodig heb zou ik de bambook kunnen gebruiken, maar dan heb je dus twee systemen (papier en uitwisbaar) naast elkaar. Ik vond ook het gladde schrijven minder prettig en ik miste het om te markeren. En de stift droogt heel erg snel uit en is snel leeg. Idee dus heel leuk, uitvoering voor mij wat minder.

Als duurzamere optie ben ik uiteindelijke OneNote gaan gebruiken op mijn laptop, met daarnaast nog wel papier voor snelle aantekeningen. Gebruik daardoor ook een stuk minder papier, maar vind de stone paper boekjes nog wel een hele goede suggestie dus ik ga daar eens naar kijken!

Ik wil blokken shampoo en douchezeep gaan gebruiken ipv plastic flessen. Hoe bewaren jullie die? In de douche op zo’n uitlekbakje of beter er buiten?

2 likes

Ik heb deze bakjes bij de Hema gekocht en bewaar ze wel in de douche maar niet op een plek waar ze nat worden of kunnen blijven.

1 like