Rijst, pasta, pindakaas, koekjes, limonade, kruiden en tissues. Vrij divers, maar vooral ook even kwaliteit uitgeprobeerd. Op de pot van de pasta staat ook de kooktijd en die klopte ook. De koekjes bleven vers genoeg tot ze op waren en de lege pot kan mooi in de jute zak tot de volgende bestelling. In die jute zak zitten ook vakverdelers, is best een mooi stevig ding.
Ik bestel nu zoân half jaartje bij pieter pot dus kan mijn ervaring ook wel even delen!
Vind de producten erg fijn (ze hebben steeds meer in het assortiment) en de potten inleveren is erg makkelijk (jute tas met potten terug meegeven aan de bezorger) - het is wel goed om in de gaten te houden hoeveel je inlevert (even opschrijven) en of het statiegeldtegoed daarbij juist wordt berekend. Bij mijn eerste bestelling, toen ik dus nog geen potten had om in te leveren, kreeg ik toch statiegeld terug, bijvoorbeeld. Het kan dus voorkomen dat de bezorger net een pot meer of minder aanslaat in het retoursysteem. Klantenservice reageert wel snel, en ook het statiegeld staat meestal de volgende dag na het teruggeven van de potten al op mân account.
Prijzen van producten liggen verder vrij gelijk met bio-producten in de supermarkt, (maar bijvoorbeeld de parelcouscous & woknoodles zijn bij pieter pot een stuk voordeliger), door het statiegeld voor de potten is je eindbedrag wel vaak wat hoger, maar dat krijg je dus ook weer terug als je de potten inlevert en kan je als tegoed gebruiken bij je volgende bestelling.
Ik bestel best veel tegelijk, en vooral âbasisproductenâ, waardoor het niet iets is wat ik wekelijks of zelfs maandelijks doe - mijn laatste bestelling was half november en daarvan is nu zeker de helft nog niet op (maar we zijn ook maar met zijn tweeĂ«n thuis). Mijn grootste aanraders qua producten zijn de woknoodles, geroosterde edamamebonen en de pindakaas (!!! ).
Zo, dit was mijn spreekbeurt.
Wat vinden jullie fijne/ goede eco vaatwastabletten?
Ik vind die van albert heijn eco huismerk niet fijn, vaat werd niet goed schoon. Klok was okish, Ecover heb ik nog niet geprobeerd omdat ze best duur zijn en ik eerder slechte ervaringen heb gehad. En het houdt me een beetje tegen dat ze geen oplosbaar hoesje hebben (scheelt wel verpakkingsmateriaal maar bij een andere werd dat van maiszetmeel gemaakt dus ook niet erg voor het milieu lijkt me?)
Ik breek de blokjes doormidden en doe dus 2x zo lang met een doos vaatwasblokjes. Komt er met een half blokje nog steeds helemaal schoon uit!
Wat is nou eigenlijk de beste/duurzaamste manier om kleding weg te doen? In zoân kledingbak of naar de kringloop? Het gaat om prima kleding, ziet er nog goed uit maar past niet meer of niet meer mijn stijl. Voor verkopen heb ik geen tijd.
Kringloop! Zie aflevering Prijsknallers op NPO over oa kleding die in kledingbakken wordt gedaan. Als het goede kwaliteit is kan het op zich ook in een kledingbak maar veel van die kleding komt uiteindelijk in Ghana terecht waar ze niet blij zijn met de bergen aan slechte kwaliteit kleding die daar gedumpt wordt en waar ze zelf niets mee kunnen. Even in het kort hoor, de aflevering is veel specifieker
Edit: lag aan ook de soort stof waar de kleding van gemaakt is.
Goede tip, ga ik kijken, dank je!
Als je stad het heeft een kledingbank! Dan wordt het gratis weggegeven aan minima, ipv dat die er alsnog voor moeten betalen.
Er bestaat ecologisch vaatwaspoeder van Sonett! Die kan je bij bio winkels halen. Zelf niet getest want heb geen vaatwasser
Er bestaat ook los vaatwaspoeder. Volgens mijn vroegere buurman, die ook vaatwasserstekker is, is los poeder sowieso het allerbeste voor je machine. Mijn ouders gebruiken daarom vaak poeder, maar ik heb geen idee waar ze het kopen.
Hij is vaatwasser ?
Ik gebruik Happy Soaps, heel blij mee. Je kan daar ook een proepakketje bestellen met kleine shampooâs. Ruiken in ieder geval heerlijk en mijn haar wordt er ook echt schoon van. Bodybar ligt nog in de verpakking, dus daar kan ik niks over zeggen.
Ik gebruik zelf de ganier ultimate blends shampoo bar, maar ik heb verder geen ervaring met andere bars.
Gebruiken jullie het laatste stukje van de bar, het moment dat hij begint te breken in dunne stukjes?
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ik las vandaag op linkedin een post over de gote hoeveelheid stroom die de ziggomedia box XL verbruikt. Ik hoop dat er nu meer druk komt op ziggo om dit aan te passen. Even een link van radar ipv Linkedin.
ik âplakâ die meestal op mân nieuwe bar! of ik gebruik het ook evenjtes als lichaamszeep dan is het zo op want vind het wel geklooi
Haha, reparateur. Geen idee waar die autocorrectie vandaan kwam
Oh nu het hier over shamboobars gaat: ik had een setje van Happy Soaps gekregen. Over de shampoo ben ik super enthousiast: ruikt lekker en schuimt ook goed. Maar de conditioner lijkt gewoon niks te doen? Ik probeer het wel door mân haar te smeren maar ik kan het niet âschuimenâ of iets wat er op lijkt? Is dat normaal bij een conditioner-bar?
Ja die conditionerbars zijn echt ruk. Die van lush doen ook helemaal niks en kosten wel een fortuin.
Ik gebruik trouwens ook scheerzeep in blokvorm, en daar doe ik toch zo mega lang mee! Echt heel nice.
Ik vond ze ook ruk (stroef, kwam niets vanaf) maar toen kwam ik erachter dat ik hem verkeerd gebruikte. Je moet die conditioner bar echt een tijdje onder de warme kraan houden. Dan wordt ie zacht en werkt ie super fijn en werkt het echt heel erg goed! Het schuimt niet maar dat doet geen een conditioner in mijn ervaring?
Ik heb nu een conditionerbar van Lush en er komt gewoon ook bijna geen product vanaf. Ook als ik hem direct over mijn haar wrijf krijg ik juist alleen maar meer klitten. Weggegooid geld inderdaad.