Duurzaamheidstopic

Kringloop! Zie aflevering Prijsknallers op NPO over oa kleding die in kledingbakken wordt gedaan. Als het goede kwaliteit is kan het op zich ook in een kledingbak maar veel van die kleding komt uiteindelijk in Ghana terecht waar ze niet blij zijn met de bergen aan slechte kwaliteit kleding die daar gedumpt wordt en waar ze zelf niets mee kunnen. Even in het kort hoor, de aflevering is veel specifieker

Edit: lag aan ook de soort stof waar de kleding van gemaakt is.

2 likes

Goede tip, ga ik kijken, dank je!

2 likes

Als je stad het heeft een kledingbank! Dan wordt het gratis weggegeven aan minima, ipv dat die er alsnog voor moeten betalen.

5 likes

Er bestaat ecologisch vaatwaspoeder van Sonett! Die kan je bij bio winkels halen. Zelf niet getest want heb geen vaatwasser :smile:

2 likes

Er bestaat ook los vaatwaspoeder. Volgens mijn vroegere buurman, die ook vaatwasserstekker is, is los poeder sowieso het allerbeste voor je machine. Mijn ouders gebruiken daarom vaak poeder, maar ik heb geen idee waar ze het kopen.

2 likes

Je kan poeder voor de afwasmachine gewoon bij de AH kopen.
Poeder

5 likes

Hij is vaatwasser :electric_plug:?

10 likes

Ik gebruik Happy Soaps, heel blij mee. Je kan daar ook een proepakketje bestellen met kleine shampoo’s. Ruiken in ieder geval heerlijk en mijn haar wordt er ook echt schoon van. Bodybar ligt nog in de verpakking, dus daar kan ik niks over zeggen.

3 likes

Ik gebruik zelf de ganier ultimate blends shampoo bar, maar ik heb verder geen ervaring met andere bars.

Gebruiken jullie het laatste stukje van de bar, het moment dat hij begint te breken in dunne stukjes?

Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ik las vandaag op linkedin een post over de gote hoeveelheid stroom die de ziggomedia box XL verbruikt. Ik hoop dat er nu meer druk komt op ziggo om dit aan te passen. Even een link van radar ipv Linkedin.

1 like

ik “plak” die meestal op m’n nieuwe bar! of ik gebruik het ook evenjtes als lichaamszeep dan is het zo op want vind het wel geklooi

2 likes

Haha, reparateur. Geen idee waar die autocorrectie vandaan kwam :face_with_hand_over_mouth:

Oh nu het hier over shamboobars gaat: ik had een setje van Happy Soaps gekregen. Over de shampoo ben ik super enthousiast: ruikt lekker en schuimt ook goed. Maar de conditioner lijkt gewoon niks te doen? Ik probeer het wel door m’n haar te smeren maar ik kan het niet ‘schuimen’ of iets wat er op lijkt? Is dat normaal bij een conditioner-bar?

1 like

Ja die conditionerbars zijn echt ruk. Die van lush doen ook helemaal niks en kosten wel een fortuin.

Ik gebruik trouwens ook scheerzeep in blokvorm, en daar doe ik toch zo mega lang mee! Echt heel nice.

2 likes

Ik vond ze ook ruk (stroef, kwam niets vanaf) maar toen kwam ik erachter dat ik hem verkeerd gebruikte. Je moet die conditioner bar echt een tijdje onder de warme kraan houden. Dan wordt ie zacht en werkt ie super fijn en werkt het echt heel erg goed! Het schuimt niet maar dat doet geen een conditioner in mijn ervaring?

3 likes

Ik heb nu een conditionerbar van Lush en er komt gewoon ook bijna geen product vanaf. Ook als ik hem direct over mijn haar wrijf krijg ik juist alleen maar meer klitten. Weggegooid geld inderdaad.

4 likes

Ik heb een conditionerbar van dille&kamille en die werkt ook niet.

Mijn haar heeft wel echt conditioner nodig dus ik ben ook nog op zoek naar een duurzaam alternatief dat wel iets doet voor mijn haar.

2 likes

Goeie tip! Ga eens uitproberen of t dan ook werkt bij de mijne.

1 like

Ik stop de restjes samen in een zeepzakje en laat het daarin schuimen, dan kun je ze helemaal op gebruiken :slight_smile: ik gebruik het ook om mijn zeep in te drogen. Die van mij komt van Holland & Barrett

2 likes

Ik lees nu over een duurzame uitvaart. Is er iemand die daar al een duidelijk beeld bij heeft, hoe je dat zou willen voor jezelf?

1 like

Ik gebruik sinds kort de producten van Ivy haircare. (Is te koop via mijn kapper, Ami kappers.) Heel tevreden over! Een duurzaam haarmerk van NL bodem, vegan en op de flessen zit statiegeld! www.ivyhaircare.nl

2 likes