Duurzaamheidstopic

Ik heb een conditionerbar van dille&kamille en die werkt ook niet.

Mijn haar heeft wel echt conditioner nodig dus ik ben ook nog op zoek naar een duurzaam alternatief dat wel iets doet voor mijn haar.

2 likes

Goeie tip! Ga eens uitproberen of t dan ook werkt bij de mijne.

1 like

Ik stop de restjes samen in een zeepzakje en laat het daarin schuimen, dan kun je ze helemaal op gebruiken :slight_smile: ik gebruik het ook om mijn zeep in te drogen. Die van mij komt van Holland & Barrett

2 likes

Ik lees nu over een duurzame uitvaart. Is er iemand die daar al een duidelijk beeld bij heeft, hoe je dat zou willen voor jezelf?

1 like

Ik gebruik sinds kort de producten van Ivy haircare. (Is te koop via mijn kapper, Ami kappers.) Heel tevreden over! Een duurzaam haarmerk van NL bodem, vegan en op de flessen zit statiegeld! www.ivyhaircare.nl

2 likes

Ja, is een aanrader. Ik ga er al een paar jaar naar 1. Is heerlijk!

2 likes

Ja, bij mij ook zoiets. Woon in de stad, dus de stad uit kost wel even. Ja, de oogst verschilt, maar dat wil niet zeggen dat er minder is. Gewoon anders. Vorig jaar, door het natte seizoen, deden de kolen het minder. En minder tomaten. Maar heel veel bonen, sla, worteltje, enzo. Eigenlijk hadden we vorig jaar minder overvloed, maar gevarieerder.

Wat ik heel leuk vindt is dat de tuin je dwingt recepten met groentes die je niet goed kent op te zoeken. En ik maak nu ook af en toe wat in. Het begint heel voorzichtig in het voorjaar maar in de zomer is er soms zoveel, dat is niet bij te houden. En het verrast me altijd hoe lang de tuin blijft geven.
Sommige dingen worden wel snel weg geoogst, door de mensen die vaker komen en dicht bij wonen. Ik heb nog nooit aardbeien gehad, bijvoorbeeld. Maar dat vind ik niet zo erg. Er is zoveel. Het bespaart me echt geld, hoewel dat moeilijk is uit te rekenen.

Ik vind het leukste dat je zelf kunt oogsten. Als je alleen een pakket kunt ophalen, dan zou ik het niet zo snel doen. En daarnaast is er bij mijn tuin ook een bloementuin. En naast groente haal ik ook een vers boeket. Heel leuk.

7 likes

Die conditionerbar is ruk idd, tijdje geleden postte ik (denk in het haartopic) over de haarmaskerbar van D&K, die is echt geweldig!

2 likes

Nouja tientallen, een safety razor kost eenmalig een euro of 20, hoeft niet rosékleurig te zijn, en de mesjes zijn volgens mij nog geen 20 cent per stuk. Toon mij hoe dat nog zuiniger kan.

7 likes

suikerwax? :smiley: ik gebruik dat tientallen euro’s stuk rose kleurig metaal haha

1 like

Na gebruik is het enige wat ik zou zeggen als je hem gaat gebruiken voor je bikinilijn, met kort handvat is fijner dan lang zodat je makkelijk in alle hoekjes kunt komen

1 like

Hi! ik heb een vraagje. Ik ben me helemaal aan het verdiepen in duurzaamheid en wil ik huis langzaamaan beginnen met dingen vervangen. Nu heb ik in de koelkast nog keukenrol liggen, onder de dingen die kunnen lekken en in de fruitla. Nu wil ik dit dus gaan vervangen maar ik twijfel tussen herbruikbaar keukenrol of van die bijenwas doeken. Hebben jullie misschien tips?

is gewoon een theedoek of servet geen optie? Dat lijkt mij handig in ieder geval, maar misschien heb je dat al geprobeerd

4 likes

even een vraag hierover: heb deze ook, eerste keren scheren was top, haast eng zo scherp maar nu werkt het nog amper? ik snap echt niet of ik iets fout doe, al paar keer mesjes vervangen maar ik lijk amper echt te scheren
 Iemand die deze ervaring herkent?

1 like

Ja, ik heb toch echt mijn benen net geschoren onder de douche, maar ze zijn nog best harig.

2 likes

ik ben dit nu aan het testen op m’n laptopkabel en m’n lievelingsmok die een barst had, ben benieuwd! Het is aan het uitharden nu

1 like

Zou je die Sugru kunnen gebruiken op dun glas? Ik heb een speciale glazen koffiekan waar een stukje af is aan het tuitgedeelte (of hoe je dat ook noemt). Was nogal een dure kan dus wil hem repareren als het kan

Heeft iemand hier ervaring met wassen met marseillezeep?

1 like

Jammer!

2 likes

Ja! Ik maak al een aantal jaar zeg wasmiddel van Marseille/Aleppo zeep op basis van het recept van ik.ben.Iris.niet. Was wordt goed schoon en is goedkoop :slight_smile:

1 like