Ja, bij mij ook zoiets. Woon in de stad, dus de stad uit kost wel even. Ja, de oogst verschilt, maar dat wil niet zeggen dat er minder is. Gewoon anders. Vorig jaar, door het natte seizoen, deden de kolen het minder. En minder tomaten. Maar heel veel bonen, sla, worteltje, enzo. Eigenlijk hadden we vorig jaar minder overvloed, maar gevarieerder.
Wat ik heel leuk vindt is dat de tuin je dwingt recepten met groentes die je niet goed kent op te zoeken. En ik maak nu ook af en toe wat in. Het begint heel voorzichtig in het voorjaar maar in de zomer is er soms zoveel, dat is niet bij te houden. En het verrast me altijd hoe lang de tuin blijft geven.
Sommige dingen worden wel snel weg geoogst, door de mensen die vaker komen en dicht bij wonen. Ik heb nog nooit aardbeien gehad, bijvoorbeeld. Maar dat vind ik niet zo erg. Er is zoveel. Het bespaart me echt geld, hoewel dat moeilijk is uit te rekenen.
Ik vind het leukste dat je zelf kunt oogsten. Als je alleen een pakket kunt ophalen, dan zou ik het niet zo snel doen. En daarnaast is er bij mijn tuin ook een bloementuin. En naast groente haal ik ook een vers boeket. Heel leuk.