On-ge-lofelijk! Shein heeft in Antwerpen een pop-up shop (waar je overigens niets kan kopen) en de mensen stonden in de regen aan te schuiven
Nog bedankt voor de tip! Ik heb het een paar uur geleden gemaakt, klopt het dat het heel vloeibaar is? Ook nu het is afgekoeld?
Ja! Niet meer roeren en een nacht laten staan
Oh oeps… heb al geroerd ben benieuwd hoe het er morgen uit ziet
Als het morgen nog vloeibaar is, gewoon nog even kort koken en dan niet meer roeren en opnieuw laten afkoelen!
Het is gelukt! Heb het niet meer opnieuw hoeven koken.
haha oeps, same here!! dank
Ik heb er soms zoveel moeite mee dat vriendinnen allemaal voor weekendjes weg overal heenvliegen. En ik vind het stom dat ik daar zo judgemental over ben maar ik vind ze dan meteen een stukje minder leuk
Ik heb zo’n safety razor en ben daar tevreden mee; afval is minimaal (want alleen mesje af en toe) en die mesjes zijn spotgoedkoop verder.
Elektrische trimmer? Hangt er vanaf of je alles weg wilt hebben, volgens mij kan je met een trimmer niet standje kaal gebruiken.
Na 2 jaar is m’n blok Aleppo zeep bijna op, wilde dat hier even komen showen. Nu alleen nog m’n shampoo, conditioner en droogshampoo verpakkingen vervangen.
Condtioner is makkelijk te doen, maar qua shampoo vind ik het lastig omdat ik last heb van seborroïsch eczeem. Heb een paar van Lush geprobeerd maar dat vond m’n hoofdhuid niet leuk. Iemand andere tips voor een duurzame/solid shampoo?
Lush heeft ook wel veel parfum, dus ik kan me wel voorstellen dat je hoofd dat niet lekker vond. Ik ben wel tevreden met de shampoo van werfzeep, Oa te koop bij de ekoplaza
@pastelzwart De Aleppo zeep heb ik alleen gebruikt voor m’n lichaam en soms haar! Maar ik las in dit topic dat iemand het ook gebruikt om wasmiddel van te maken volgens mij, dat wil ik ook proberen. De gember shampoo klinkt goed, zal binnenkort eens langs The Body Shop. Dankjewel.
@Krekel Daar kwam ik idd te laat achter, en überhaupt dat Lush producten helemaal niet zo clean zijn als dat ze doen geloven. Als ik nu naar de winkels, producten enz kijk dan vraag ik me af hoe ik dat ooit heb kunnen geloven, maar goed. 🫠 Zit nu de website van Werfzeep te checken, veel leuke zeepjes. Krijg meteen zin om zelf dit soort producten te maken.
ik weet dus niet zo goed hoe ik mijn intieme parts hiermee moet scheren, ben zo bang voor wondjes haha. dus nu doe ik mijn benen met deze, en de rest met zo’n venus scheermes maar dat schiet natuurlijk nog niet op qua duurzaamheid
wow thanks ik had hier nog nooit van gehoord maar lijkt me chill! dus jij gebruikt die safety razor ook alleen voor benen?
Ik heb ook een safety razor, gebruik niks anders maar het moet wel altijd heel voorzichtig. Levensgevaarlijk in dat gebied
Hebben jullie nog tips voor leuke duurzame accounts op bijv. instagram, youtube of als podcast? Waarin bijv. tips worden gegeven hoe je duurzamer kan leven
We willen heel graag over op duurzamere energie voorziening dmv PVT panelen. Binnenkort komt er een technische schouw om te kijken of het ook echt kan, ik hoop het zo! Iemand hier toevallig die ook PVT panelen op het dak heeft liggen?
Het is wel duurder in aanschaf dan gewone zonnepanelen, maar je hebt meteen de voordelen van een warmtepomp en een zonneboiler allemaal in één keer eigenlijk.
Het is alleen niet echt een heel bekend systeem volgens mij, terwijl er denk ik echt heel veel potentie in zit!