Duurzaamheidstopic

Is het bij jou al gelukt? Ik heb het ook en kan em met geen mogelijkheid meer los krijgen :sob:

1 like

Ja! Ik heb em bij mijn vader thuis tussen de bankschroef gehad en toen lukte het!

Heb jij het recept van de cream cleaner geprobeerd? Werkt het echt xo goed? Zo ja wil je het recept geven?

1 like

Ja daarom wil het okk proberen, insta is er lyrisch over vandaar! Wist niet dat ie gewoon online stond, sorry!

1 like

Ja Swedish Stockings zijn fijn en een andere tip is Dear Denier, zie hier:

watMooi - Panty Rebecca 50 Denier Grey van Dear Denier

2 likes

Geen idee of het duurzaam is maar Snag panty’s zijn de enige panty’s die ik wil dragen. Passen perfect, voelen heel fijn aan en ik heb ze nu een aantal maanden en draag ze veel maar nog geen gaatjes te bekennen.

2 likes

Heeft iemand tips voor het kopen van een tweedehands telefoon? Tot nu toe had ik altijd geluk en kon ik oude telefoons van familie overnemen maar helaas (gelukkig!) slaat mijn “gebruik alles tot het uit elkaar valt” houding ook op hen over. Dus nu moet ik zelf opzoek naar iets nieuws. Zie online veel aanbieders maar weet niet of die betrouwbaar zijn, en eigenlijk weet ik ook niet echt naar welke soort winkels ik het beste kan gaan.

Gewoon katoen wordt wel schoon in de wasmachine ja, maar heb je wel schoonmaakmiddelen bij nodig. Geen ervaring met gele doekjes wassen, want die gooien we weg na 1 keer gebruik in het ziekenhuis.
In het kader van duurzaamheid wint microvezel nog steeds, omdat je daar geen schoonmaakmiddel bij gebruikt. Er zijn ook glad aanvoelende microvezeldoekjes, die verliezen minder vezels. Die gebruiken we ook in het ziekenhuis. Zijn gewoon te koop bij de action ook.

Ik heb heel lang deze gebruikt:
image
Deed hem telkens in de wasmachine bij handdoeken enzo (ja klinkt gek maar werkte echt perfect) en dan gingen die haren ook meteen weer netjes recht staan. En hij bleef super lang goed, denk dat ik wel een jaar met 1 kon doen.

5 likes

Heb vanmiddag m’n verjaardag gecombineerd met een kledingruil en dat was ZO leuk! En ook chill want ik mix altijd veel vriendinnen van allerlei plekken met elkaar en dat is met zoiets echt top :pray:t2:. Ijs is meteen gebroken als men in een te klein rokje, te grote jurk of juist perfect passende broek staat te passen . Dikke aanrader!

26 likes

Wat een goed idee! Ik hou totaal niet van in de belangstelling staan op mijn verjaardag (of op andere momenten) maar op deze manier zou ik het wel leuk vinden om mijn vriendengroep samen te brengen. Ik sla de post op als reminder. Dank je wel voor het delen (en nog gefeliciteerd met je verjaardag! :partying_face:)

4 likes

Thanks! En jaaa goed idee, veel plezier alvast!

2 likes

Ik had die over meubels al eerder gezien, nu ook die van koffie. Kocht nog koffiebonen in de supermarkt, ga dat nu wel veranderen.

Iemand tips voor duurzame koffiebonen (zonder een abonnement)?

Moyee, kan je bij de appie kopen. Ik vind hem erg lekker en zit goed qua fairchain.

3 likes

Ik wist niet dat je die ook in fysieke winkels kunt kopen, dat is zeker handig! Die ga ik proberen de volgende keer.

1 like

Misschien wat te laat, maar heb je al eens een Fairphones overwogen? Ik heb de mijne nu 3 jaar, werkt nog prima, en wanneer er iets stuk is, kan ik het zo vervangen. Onlangs is hij van de trap gevallen, waarna de batterij niet meer goed connecteerde, dus toen heb ik zonder problemen een neiuwe batterij besteld. Het scherm heeft die val wel overleefd.
Ik hoop om er uiteindelijk toch 5 jaar me te doen, en dan zou het qua prijs wel meevallen. Ze zijn sowieso het meest duurzame smartphone merk op de markt, waardoor ik ze ook graag supporter.

1 like

Ik heb nog geen keuze gemaakt, dus zal hier ook eens naar kijken! Bedankt voor de tip.

NRC biedt een refurbished iPhone aan zag ik (de SE 2020), ziet er ook wel betrouwbaar uit (?)

3 likes

hahah I wist niet dat de NRC dat soort dingen verkocht. Wel jaren een abbo gehad op NRCNext dus heb een positief gevoel bij ze.

Nee wist ik ook niet! Zag het in de weekendkrant toevallig

1 like