Duurzaamheidstopic

@kukiheiligers
Je posts zijn verwijderd. Het is hier niet toegestaan oproepen te plaatsen.
Zie de Huisregels.

iemand tips voor duurzame koffiecups? onlangs mn 1-2jarige abbo op wakuli opgezegd, omdat die cupjes constant vastzitten in mn apparaat/er geen koffie uitkomt. Qua concept vond ik het top, maar ik heb iets te vaak een cup moeten weggooien en die zijn aardig aan de prijs…

1 like

Heeft er iemand ervaring met de wasstrips van Brauzz? Het idee klinkt wel heel mooi.

1 like

Ja! Ik heb via levenzonderafval testsetjes geprobeerd van Brauzz en van The good brand. Vond ze beide prima, merkte niet echt verschil met het eigen merk wasmiddel of -poeder wat ik normaal gebruik!
Ik heb wel niet vaak echt vieze wassen (geen stinkende sportkleding of kindervlekken ofzo) dus ik weet niet of het dat ook aan kan.

2 likes

Consumentenbond is niet enthousiast.

1 like

Sorry echt veeeeeeet late reactie op jouw post. Maar ik open dit topic weer eens na een tijdje. Weet niet of je inmiddels al wat gevonden hebt, maar anders zijn de cups van de koffiejongens een aanrader.

dankjewel! en heel erg toevallig heb ik woensdag mn eerste pakketje koffiejongens ontvangen. Cups lijken wat minder breed, en so far so good (nog geen vastlopende cupjes gehad)! Dank :slight_smile:

Haha nou wat een timing danšŸ˜† ik vind de koffie ook best lekker, dus hoop dat het jou ook werkt.

2 likes

Nee, je eten gaat er niet raar van smaken/ruiken :grin:

3 likes

Op een aantal websites waar ze wasbare luiers verkopen, verkopen ze ook wasbaar maandverband. Bv nappys.nl Misschien vind je daar iets?

3 likes

Ik probeer meer duurzaam te doen maar ik vind 't wel echt belachelijk dat het zo duur is om spullen te blijven gebruiken. Nieuwe zooltjes onder schoenen laten zetten: €40. De schoenmaker vroeg zelf het kost dit bedrag, is dat het waard, wat kostten ze nieuw?

Leren tasje waar ik al jaren blij mee ben, ooit gekocht met het idee ƩƩn keer een mooie van goede kwaliteit die neutraal is kopen en dan nooit meer. Naar de stomerij gebracht vanwege pennenstrepen die ik er zelf niet uit kreeg ook €40

Ik doe het wel maar je wordt haast aangespoord om dan maar iets nieuws te kopen.

5 likes

Eens, niet duurzaam is (te) makkelijk(er).

Ik had hetzelfde met mijn laarsjes. Had ze via vinted gekocht voor 25 euro, maar de zolen waren echt vol gaten inmiddels. Repareren kostte 50 euro en ik heb er toch voor gekozen via vinted ā€˜nieuwe’ (tweedehands wel dus) te kopen…

2 likes

Het is zeker veel geld, maar ik houd dan wel in gedachten dat schoenmaker een ambacht is. Ze hebben er niet in 5 minuten nieuwe zolen op gezet en je kan er daarna waarschijnlijk weer jaren mee doen. Als je voor 40 euro nieuwe schoenen moet kopen is de kans groter dat die minder lang meegaan. Plus ik vind het ook wel mooi om een lokale winkel te steunen.

14 likes

Ja is ook zo hoor. Mijn schoenmaker is alleen niet een gezellige ambachtsman met passie voor z’n werk. Tenminste zo komt hij niet over. Eigenlijk is het zo’n type dat je haast niet durft te vragen om je schoenen te maken omdat hij er altijd zo bozig en vermoeid bij staat :sweat_smile:

3 likes

Oh no m’n leren tasje is helemaal verpest door de stomerij :sob: nu moet ik alsnog een nieuwe kopen en ben ik veertig euro en m’n lievelingstas kwijt

Wat is ermee gebeurd? Leer is vaak echt goed te herstellen!

Hoezo verpesten ze je tas en moet je alsnog 40 euro betalen?

4 likes

Hij is helemaal verkleurd (lichter van kleur geworden), de randjes van de flap zijn omgekruld. En de pennenstreep zit er ook nog steeds in.

@zonnebloem ja goeie. Omdat ie al behandeld is denk ik?

Op de foto lijkt het nog wel wat maar hij is echt helemaal verkleurd vooral zo zonde.

Zij moeten dat toch gewoon terugbetalen?

3 likes

Hebben ze iets gezegd van ā€˜eigen risico’ of staat dat op de bon? Een kennis van mij die in een stomerij werkte gaf dat vaak wel aan als hij niet zeker wist of dat wel goed zou gaan… anders zou je inderdaad kunnen overleggen over een soort vergoeding

2 likes