Duurzame modetopic

Heeft iemand een mudjeans? Zijn jullie tevreden? Heb normaal gesproken niet duurzame hm jeans en ben toe aan wat beters :see_no_evil:

Ik heb de mudjeans skinny een aantal jaar gehad, denk rond de 3 a 4 jaar. Heb het echt enorm veel gedragen, maar was helaas bij mijn kontzakken voor de zoveelste keer ergens achter blijven haken waardoor die echt niet meer mooi te repareren was. Het was een prima broek, blijft mooier goed zitten dan goedkopere broeken. Maar het is ook niet dat die nooit uitlubbert.
Ik zal het wel aanraden, ook puur omdat broeken zo persoonlijk zijn dat het misschien lastig is om het vanuit een paar reviews te beslissen.

1 like

@RutgerF je bericht is verwijderd. Je bent van harte welkom om gezellig mee te posten. Spam en commerciële berichten zijn echter niet toegestaan.

Had ik maar een kleine schooenmaat!

1 like

Welke menstruatie onderbroeken gebruiken jullie? Is er ook duurzame oplossing voor inlegkruisjes?

Ik gok dat er hier meer ervaringen hierover staan: Duurzaamheidstopic

Er is wel wasbaar maandverband, dus vast ook wel wasbare inlegkruisjes denk ik. Volgens mij zag ik vandaag of gister nog iemand hier op het forum daarover posten.

Ja je hebt wel wasbare inlegkruisjes. Volgens mij heeft @Luzarl dat geprobeerd? Hoor er niet zoveel positieve verhalen over.

Wel over menstruatie ondergoed. Ik kijk er toevallig naar zelf aan te schaffen en daarin spreekt thinx mij het meeste aan.

Op https://www.dariadaria.com/fair-fashion staat een speciale sectie met period underwear, dus dan kun je eens vergelijken

Ja klopt @MENDOWN en ik vond het niks. Heb het drie menstruaties geprobeerd. Je moet de inlegkruisjes of verbanden ergens bewaren in de tijd dat je geen wasjes draait en ik wist niet waar, ik woon mini dus had daarvoor geen discrete plek. Ik heb ook een hele simpele wasmachine aangesloten op mijn keukenkraan en durf geen wasjes te doen warmer dan 30, maar daarmee werden ze niet schoon en ik moest ze soms wel vaker wassen. Maar als dat anders was geweest was ik er misschien wel mee doorgegaan, want het dragen vond ik prima!

Ja dat wassen moet ik inderdaad ook nog even uitzoeken :sweat_smile:

Heb wel zo’n tasje erbij dat lekproof is oid om het in mee te nemen, maar misschien toch iets van een emmertje ofzo om ze in te gooien als ze uitgespoeld zijn, voor ze de was in gaan.

Ik vraag me ook wel af hoe lang je met zo’n ding kunt doen? Hoeveel uren zegmaar

Ja een emmertje is wel noodzakelijk (met koud water) anders trekt het bloed er in. En ik ben niet zo heftig ongesteld dus droeg ze net zo lang als een normale maandverband, maar dat moet je zelf even testen

Ja ik ben dus echt heeeel licht ongesteld vanwege m’n spiraal, dus het is denk ik meer een kwestie van wanneer wordt het te muf/vies ofzo dan dat het echt vol zit haha

Iemand tips voor een fijne duurzame yoga legging? :slight_smile:

1 like

Misschien bij de webshop van Take it Slow?

1 like

Ik zoek ook! Vooral 1 die niet afzakt…

iemand nog tips voor duurzame linnen kleding? love linnen wil eigenlijk niets anders dragen in de hitte

1 like

Het merk Love and Confuse maakt linnen kleding, het wordt wel speciaal voor je gemaakt dus het duurt iets langer voor je het hebt. Wel goed betaalbaar!

3 likes

oh wat een mooie dingen, dankjewel!:heart_eyes:

2 likes

Wordt ook op maat gemaakt, ook uit Litouwen net als die van @Ladyhawke, blijkbaar is dat een ding daar?

Voor mooie linnen jumpsuits (en een goed gevulde portemonnee)

5 likes

Ik heb een paar jaar geleden iets by jyoti gekocht (en draag het nog steeds met plezier). Keek nu even snel en zie nu wel dat ze veel meer aanbod hebben, dus weet niet of het nog allemaal linnen is of niet.

Matter prints en not perfect linnen (via etsy) staan nog op mn wish list. Van de eerste weet ik btw niet of het per se linnen is of ook andere stoffen. Wel lekker luchtig materiaal.

Verder heeft humanoid denk ik wel linnen kleding. Haha goeie tips met allemaal weetnietzekerlinnen :sweat_smile:

1 like

Zijn er hier mensen met een Pelechecoco jasje? Ik heb hem nu net een jaar, maar vind de kwaliteit eigenlijk echt. De verf(?) vervaagt super snel waardoor er nu allemaal lelijke bruine vlekken op zitten en op de plekken waar de banden van m’n rugzak zitten is de stof super dun geworden. Waar bij de kraag die drukknoopjes zitten, zit zelfs een gat :frowning: Ben echt zo teleurgesteld, ging ervan uit dat ik jaaaren plezier zou hebben van dit jasje