Duurzame modetopic

Goede kwaliteit alleen niet handig als je lange benen hebt

1 like

Ik heb na heel lang twijfelen schoenen besteld bij TDleatherboots (las over het merk op whensarasmiles haar blog). Morgen krijg ik ze, ben benieuwd!

3 likes

Oh dit ziet er op het eerste gezicht goed uit zeg! Ik heb de website al helemaal bekeken. Ik ben ook benieuwd naar ervaringen. Het is heel betaalbaar dus ik ga het denk ik ook proberen

1 like

Ik kwam net dit paar schoenen tegen. Vegan leer is een beetje een loze term maar op de pagina zelf staat dat het is vervaardigd uit ananasbladeren. Zo interessant. Ik twijfel wel over het geld en de tekst op de schoenen…

Ja maar dat (vegan) leer van ananas is wel echt een ding hoor. Het is geen plastic zeg maar.
Ik vind ze heel leuk en de tekst amper opvallen (aan de binnenkant van je voet), maar ik vind Ecoalf sowieso een leuk merk. Die jassen ook :heart_eyes:

1 like

Weet je toevallig meer over het merk? Er staat als label op de website “duurzamer”

Ik weet niet alles van ze ofzo haha, maar ik weet dat ze erg goed bezig zijn met recycling qua materialen en een zo schoon mogelijk productieproces, met zo min mogelijk afval en vervuiling. Qua duurzaamheid zitten ze sowieso wel ok. Ze gebruiken (sinds een paar jaar) geen dierlijke producten meer geloof ik.

Volgens mij hebben ze ook een eigen foundation, waarmee ze projecten hebben (in Spanje en nog ergens?) om plastic uit de oceanen te maken. En ook veel awareness creëren enzo. Maar dit is allemaal secondhand info, van toen ik stond te kwijlen bij hun jassen in de Verse Goodstore vorig jaar :wink:

1 like

Ik ga straks even kijken in de winkel denk ik :hugs:

1 like

2 likes

@Parasol hebben jullie al besteld bij honest basics toevallig? Ik ben op zoek naar een nieuwe coltrui en zag er een tussen staan. Voordat ik er eentje haal van Teym voor 120 euro wil ik weten wat mijn opties zijn. :stuck_out_tongue:

Nee nog niet. Ik ben op vakantie op het moment, volgende week ben ik terug en dan ga ik eens kijken.

Nu ik me heb voorgenomen om alleen nog duurzame kleding te kopen, vind ik het echt een stuk minder leuk om in winkels enzo te kijken met vriendinnen. Ik was vorige week met een vriendin in een aantal winkels, maar die kleding interesseert me dan niet en ik verveel dan haha. Het spontane winkelen zit er niet echt in lijkt het.

Ja hè, dat vind ik ook! Het is echt een beetje doelloos rondlopen. Ik laat me soms toch verleiden als ik iets leuks zie, of omdat live winkelen toch makkelijker is, en koop dus toch nog wel eens wat.

Ik ook nog niet, heb nog eens heroverwogen en heb die trui toch niet echt nodig momenteel.

Heeft hier iemand wel eens bij MUD jeans wat besteld? Ik heb gisteren een lease genomen op een broek, maar nu staat bij status: send to Maya. En heb verder ook nog geen bevestigings mail oid gekregen. Vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft?

Ik heb er een broek gewoon normaal gekocht. Toen ging alles goed, maar over het proces met leasen weet ik niet zo goed. Volgens mij heb je ook niet zoveel aan mijn comment dus :smile: In ieder geval, wel hele fijne broeken. Vind ze vergelijkbaar met de kwaliteit van Levi’s.

Ah goed om te horen in ieder geval dat ze kwaliteit goed is. Ben zo benieuwd! Vond het lease concept juist wel gaaf, dus hopelijk werkt het haha. Bedankt voor je reactie!

Coole black friday actie van two thirds. Ipv extra korting wordt er voor elke bestelling een boom geplant! Was al van plan een nieuwe trui te bestellen, dus vind dit echt top!

5 likes

Ik wil een nieuwe winterjas.
Wat ik zoek is er 1 die vegan is, dus niet van dierlijke materialen gemaakt en die ook eerlijk geproduceerd is en die dik is.
Ik draag het liefst wat langere jassen (tot net onder de billen ofzo) en ik werk een groot deel vd tijd buiten dus ik wil ook een dikke jas. Ik wil er het liefst niet meer dan €300 euro aan kwijt zijn… (liefst veel minder maarja)

(Er is 1 zo’n vegan merk met bontjes die ik al geprobeerd heb en die stonden als een vuilniszak. Ben even de naam kwijt).

Who helps a girl out :D?


Staan best wat jassen op die aan je eisen voldoen, maar wel rond de 300-400 euro.

Deze jas lijkt mij echt fantastisch: https://embassyofbricksandlogs.com/product/elphin-down-coat/?attribute_pa_color=inca-gold&attribute_pa_size=s

2 likes

Heeft iemand een mudjeans? Zijn jullie tevreden? Heb normaal gesproken niet duurzame hm jeans en ben toe aan wat beters :see_no_evil: