Duurzame modetopic

Had je ze al een berichtje gestuurd? Want nu ben ik ook benieuwd!

Ja! Maar nog geen antwoord. Als ik iets hoor, geef ik het door :grin:

1 like

Ik kan hem niet vinden online, heb je ergens een linkje?

Als de maat het enige is waarover je twijfelt: het lijkt alsof hij naden heeft aan de zijkant, mischien kan je hem een stukje laten innemen?

Ik heb m inmiddels teruggestuurd, hij was echt te wijd bij de rug. Als ik wat langer was geweest had ie vast beter gestaan.
Het is deze:
https://m.aboutyou.nl/p/kings-of-indigo/wintermantel-vlatka--4060705

1 like

Joh, ik dacht dat die webshop alleen kleding van eigen merk verkocht. Niet dus. :yum:

1 like

Ik denk ik drop dit maar even. Zie een gerecyclede jas bij Zara. Meerdere kleuren, mocht het wat zijn.

4 likes

Bij welk merk kom je uit als je op zoek bent naar vegan en duurzame schoenen van goede kwaliteit?

Veja en Wado is niks voor mij qua stijl.

Ik zag dat Dr Martens een vegan laars of schoen heeft? Ze schijnen ook lang mee te gaan in een leven en dat zie ik ook als duurzaam. Zie ook lijstje linkje hieronder.

2 likes

Ja, ik ben bekend met de Dr. Martens maar die zijn vrij prijzig en bovendien niet echt mijn smaak. Ik ben nu een bestelling bij Toms aan het overwegen. Iemand daar ervaring mee?

Edit: Toms is ook geen optie, want ik heb die nog nooit gepast en de kosten van een retour zijn voor de klant. Als ik vier paar schoenen moet terugsturen, betaal ik dus 12+ euro voor de pakketpost… Nee, bedankt.

Edit2: Kent iemand dit merk? Is dit een go of no go? Via Google word ik niets wijzer. https://www.zalando.nl/anna-field-korte-laarzen-black-an611n055-q11.html?size=42

Heb antwoord gekregen! Ze zijn van Stella Mccartney. Zo’n €600 :grimacing:

Ik heb ooit bij de bijenkorf stella mc C schoenen net 70% korting gekocht. Er is nog hoop dus :slight_smile:

2 likes

Zojuist deze blouse besteld van Jan n June, gemaakt van gerecycelde pet flessen :biggrin: . Wil m met het kerstdiner van werk aandoen, maar vinden jullie dat het ook voor een normale (werk)dag kan?

7 likes

Mooi! En voor normaal vind ik hem ook prima kunnen

Waar kopen jullie fijne hemdjes? Ik draag graag hemdjes onder mijn kleding. Enige harde eis is dat ze lekker lang zijn en er niet zo snel gaten in komen (ik krijg snel gaten bij de plek van mn broeksknoop). Verder heb ik ze van katoen, katoenmix en merinowol gehad. Laatste is niet zo duurzaam, maar heb ik nodig voor wandelen en draag ik dus ook gewoon normaal. Synthetische hemdjes draag ik liever niet. Iemand een gouden tip?

1 like

Leuk dat hier een topic over is.

Ik heb een tijdje geprobeerd om alleen maar duurzame kleding te kopen, maar het is zo moeilijk. Ik wil best wat meer geld investeren in een goed item, maar dan moet de kwaliteit wel goed zijn. Ik heb bijv. een aantal shirtjes van Armedangels, maar in twee daarvan zit al een gat… en een goede broek vinden was helemaal onmogelijk, dus ik ben er een beetje van afgestapt. Ik heb niet veel kleding en gebruik het lang, dus dat is op zich ook wel een beetje duurzaam (dat zeg ik om me iets minder schuldig te voelen)…

Oke heel specifiek dit maar weet iemand een goede fairtrade bh zonder beugel maar met padding? Zag dat de Hema ze nu heeft maar koop het liever ergens anders.

@Amaura ik heb precies hetzelfde met ArmedAngels! Vind het een heel leuk merk en leuk dat ze vrij groot aan het worden zijn maar de kwaliteit is het vaak net niet. Ik weet niet waar je woont en wat voor een broek je zoekt maar bij de Nukuhiva in Utrecht verkopen ze meerdere duurzame spijkerbroek merken dus kun je goed passen.

Ik woon in het buitenland, dus langsgaan in Utrecht is helaas geen optie. Ik ben redelijk lang, dus de meeste broeken hier in winkels zijn te kort, daarom bestel ik ze online. Hier zijn ze ook nog niet zo ver met fair fashion en er is ook niet veel tweedehands te vinden. :frowning_face:

1 like

Ik heb op dit moment een “no buy” sinds december en het helpt me zo erg met beseffen wat ik wel en niet nodig hrb, met namr dat laatste haha. Ik ben nu na aan het denken welke items ik graag wil kopen voor de lente en waar ik in wil investeren.
Heeft er iemand tips voor mooie, kwalitatieve basic shirts? Ik zoek een zwart en wit T-shirt

1 like

Goat organic apparel heeft mooie shirts in verschillende pasvormen en rond de 17/18€.

1 like

Dankjewel. Goede tip!

1 like