Duurzame modetopic

Mooi! En voor normaal vind ik hem ook prima kunnen

Ben je nog verder gegaan? Benieuw hoe het gaat.

Ik ben helemaal niet zo duurzaam, laat ik dat voorop stellen. Ik probeer wel mijn aankopen te beperken en me meer te verdiepen in duurzame merken. Tot zover mijn disclaimer. Want ik erger me ontzettend aan ‘duurzame’ bloggers die nog steeds ontzettend veel kopen (jaaaaa, maar duurzaam merk) en niet vermelden dat ze dingen gratis krijgen of heel handig regels buigen (ik heb een no-buy periode maar dingen die ik krijg tellen niet mee). Het is vaak veel minder oprecht en eerlijk dan lijkt. Kijk, ik deed die 5 piece wardrobe en heb ook een jaar alles wat ik leuk vond gekocht, maar dan moet je ook maar met de billen bloot toch? Dan zet ik alles wat ik heb gekocht eerlijk op mijn blog en zeg ik eerlijk dat het stom van me is zonder allerlei smoezen. Nou ja, ik weet niet waar ik heen wil met deze rant. Want niks is wat het lijkt op internet…

1 like

Waar kopen jullie fijne hemdjes? Ik draag graag hemdjes onder mijn kleding. Enige harde eis is dat ze lekker lang zijn en er niet zo snel gaten in komen (ik krijg snel gaten bij de plek van mn broeksknoop). Verder heb ik ze van katoen, katoenmix en merinowol gehad. Laatste is niet zo duurzaam, maar heb ik nodig voor wandelen en draag ik dus ook gewoon normaal. Synthetische hemdjes draag ik liever niet. Iemand een gouden tip?

1 like

Leuk dat hier een topic over is.

Ik heb een tijdje geprobeerd om alleen maar duurzame kleding te kopen, maar het is zo moeilijk. Ik wil best wat meer geld investeren in een goed item, maar dan moet de kwaliteit wel goed zijn. Ik heb bijv. een aantal shirtjes van Armedangels, maar in twee daarvan zit al een gat… en een goede broek vinden was helemaal onmogelijk, dus ik ben er een beetje van afgestapt. Ik heb niet veel kleding en gebruik het lang, dus dat is op zich ook wel een beetje duurzaam (dat zeg ik om me iets minder schuldig te voelen)…

Oke heel specifiek dit maar weet iemand een goede fairtrade bh zonder beugel maar met padding? Zag dat de Hema ze nu heeft maar koop het liever ergens anders.

@Amaura ik heb precies hetzelfde met ArmedAngels! Vind het een heel leuk merk en leuk dat ze vrij groot aan het worden zijn maar de kwaliteit is het vaak net niet. Ik weet niet waar je woont en wat voor een broek je zoekt maar bij de Nukuhiva in Utrecht verkopen ze meerdere duurzame spijkerbroek merken dus kun je goed passen.

Ja ik vind het ook leuk om er op die manier mee bezig te zijn. Vaak heb ik aan het begin 5 dingen op het oog en valt er soms wat af en ruil ik iets. Kan me voorstellen dat veel mensen denken: dafuq, do niet zo obsessief. Maar het werkt wel voor mij,

1 like

Ik woon in het buitenland, dus langsgaan in Utrecht is helaas geen optie. Ik ben redelijk lang, dus de meeste broeken hier in winkels zijn te kort, daarom bestel ik ze online. Hier zijn ze ook nog niet zo ver met fair fashion en er is ook niet veel tweedehands te vinden. :frowning_face:

1 like

Ik heb op dit moment een “no buy” sinds december en het helpt me zo erg met beseffen wat ik wel en niet nodig hrb, met namr dat laatste haha. Ik ben nu na aan het denken welke items ik graag wil kopen voor de lente en waar ik in wil investeren.
Heeft er iemand tips voor mooie, kwalitatieve basic shirts? Ik zoek een zwart en wit T-shirt

1 like

Goat organic apparel heeft mooie shirts in verschillende pasvormen en rond de 17/18€.

1 like

Dankjewel. Goede tip!

1 like

Ik herken het wel. Ik was al een tijdje op zoek naar een zwarte coltrui van katoen maar kon dat bij de duurzame merken niet vinden. Toen heb ik het van een niet-duurzaam merk gekocht en ik ben er alsnog heel blij mee! Het is van katoen en ik heb het al meerdere keren gedragen. Ik houd voor mezelf een 80/20 percentage aan. 80% koop ik duurzaam en 20% niet duurzaam als ik het echt nergens anders kan vinden. Dat werkt voor mij heel goed. Niet te streng zijn voor jezelf!

1 like

Weet iemand een mooie girlfriend jeans?

Misschien kun je eens bij kuyichi of kings of indigo kijken?

1 like

Hier heb ik inderdaad gekeken, maar ze hebben helaas niet wat ik zoek! Mud Jeans ook niet

Armedangels?

Ik ben op zoek naar een zwart leren jasje met een rits in het midden, maar wil liever geen echt leer kopen. Alleen ik wil eigenlijk ook niet van dat lelijke nepleer. Ik weet nu alleen niet goed waar ik moet kijken. Iemand tips voor fijne merken of waar ik op moet letten?

Ja jeans zijn moeilijk! Ik vind Kowtow een mooi merk, maar het is wel duur. Verder kan ik alleen filippa K nog bedenken en Vanilia is niet het beste merk maar redelijk transparant (produceren zelf) en gaat in mijn ervaring lang mee. En anders misschien kijken bij Episode of een tweedehands winkel als dat bij jou in dd buurt zit?

1 like

1 like

Volgens mij zag ik ergens voorbij komen dat matt&nat nu “leren” jasjes heeft.

Anders is idd deadwood of pelechecoco (beide geryceld leer) een aanrader. Ik heb een jas van pelechecoco gekocht en ben er, ondanks dat ik nu geen leer mee koop, echt heel blij mee. Een van mijn beste duurzama aankopen.

1 like

Trots op mezelf, ik had een nieuwe portemonnee nodig en die heb ik tweedehands gekocht, en een kledingstuk als kadootje voor een kindje (ouders hadden kleding gevraagd omdat ze geen extra speelgoed wilden) van een fair & duurzaam merk, ook al was het dus niet voor mezelf #notsohumblebrag.

Ik ben wel een beetje bang voor het voorjaar, ik wil waarschijnlijk wel wat nieuwe kleren, maar ik vind zomerkleding sowieso al moeilijker dan winterkleding, en nu heb ik mezelf ook nog een extra hindernis opgelegd. Ik ontdek wel steeds meer leuke merken via blogs en instagram, maar het is vooral pasvorm waar het vaak misgaat, en dat zie je niet online.

2 likes