Duurzame modetopic

haha ik had echt hetzelfde, word er helemaal hebberig van.

heb nu de penelope dress en isla short en ben echt fan. zou zo graag de short in lila willen en een van de jurkjes waar ik destijds al over twijfelde…

1 like

Ik zit even op de website te kijken onder het kopje “concious fashion bij le coutourier”

What are sustainable materials:

LINEN
COTTON
WOOL
RAYON & MODAL
POLYESTER
ACRYLIC
LEATHER
HEMP.
TENCEL (Eucalyptus trees)

Ehhh nou het ligt net even iets anders naar mijn mening hoor… Polyester? Acrylic?

Sowieso die hele site vind ik een beetje shady en niet-transparant met onduidelijke samenstellingen, en een heel lang verhaal over wat dan sustainable en concious is.
Bah.

1 like

Ik heb ook die top, maar dan in het grijs, en vond hem opzich mooi maar het is wel gewoon een beetje een nikserig topje.

Nou die van mij is volgens mij van katoen!

Heeft iemand de tip voor een mooie duurzame jeans? Ik zoek een beetje baggy (niet te) model met lichte kleur. Had er een van Kuyichi bedteld, maar die zit echt niet mooi helaas.

Misschien van armedangels? Ik zie daar vaker wel mooie.

Edit: misschien heb je hier wat aan http://whensarasmiles.nl/duurzame-jeans-guide-denim/

Oh super die guide, dankje! Ga eens even lekker rondkijken.

Ik heb mijn eerste Love and Confuse bestelling binnen :smiley: De Bee top en Isla shorts (wil het niet per se bij elkaar dragen maar kan wel):

Ik was bang dat de maten niet goed zouden zijn maar het past perfect (ter referentie: top in XS en shorts in M). Zo blij mee!

9 likes

oh ik heb toevallig precies die kleur ook bij de Bee top! staat je goed

1 like

Wat balen dat ie niet goed zit! Terugsturen al gelukt? Ik had het laatst met een jurkje, moest idd mailen en duurde een week (+ een herinneringsmail) voor ik antwoord kreeg. Maar kreeg toen wel snel mn geld terug :grinning: Verzendkosten zijn voor eigen rekening maar die kreeg ik terug via PayPal

Ja haha ik heb dit merk een tijdje geleden ook eens gecheckt. Toen ook meermaals een bericht gestuurd over hun sustainability vs materiaalgebruik. Nooit bericht op gehad, dus uiteindelijk dacht ik laat maar… gelukkig maar dus 🥲

Je zou denken dat #greenwashing alleen bij de h&m’s in de wereld plaatsvindt….

Zou er nog verder afgeprijsd worden bij hundhund of is dit wel de laatste ronde? Weet niet hoe dat loopt met de sale seizoenen…

Ik heb voor mijn verjaardag 2 jurkjes gekregen van Love and Confuse en na een maand zijn ze aangekomen. De kleuren zijn heel mooi, maar (net zoals Twothirds trouwens) ik vind de jurken wel groot uitvallen!
Voor degene die twijfelen tussen 2 maten: kies voor de kleinste en wat de verzendtijd betreft: het duurt meestal een maand voor je bestelling er is.

4 likes

Ah leuk! Welke modellen heb je gekregen?

Ik heb een kortingscode gekregen en twijfel of en wat ik wil bestellen…

Gianna en Peony!

1 like

Heeft er iemand een goede tip voor mooie pantalons of pakken oid? Ik heb binnenkort een event waar de dress code business casual is. Kent iemand een leuk merk waar ik naar kan kijken?

WE lees ik hier vaak

1 like

Vanilia! Ik ken de huidige collectie niet, maar ik heb er vorig jaar een paar hele mooie wijde pantalons met bijpassende tops gekocht.

1 like

Vanilia! Doen ook mee aan de vogue shopping night en glamour day, dus dan is er wat korting.

1 like

Bedankt voor de tips! Maar zijn Vanilla en WE ook duurzaam dan? :thinking:
@Luzarl @Meka @JaneDoe

1 like