Ik weet niet een app om een lijstje bij te houden (wunderlist), ik doe het in mn notities
Ik plan idd mn aankopen 2x per jaar bij ss en fw. De rest van het jaar spaar ik 50 a 100 per maand op een kledingrekening en dan kijk ik wat ik nodig heb en mooi vind. Door die spaarrekening is een duurdere aankoop geen issue meer. Ik koop dure kleding, maar geef véél minder geld uit aan kleding dan hiervoor! (Zo’n 100 a 200 per maand in mn fast fashion tijd)
Voorheen “bevredigde” ik mn snelle aankopen door bijv naar de ij-hallen te gaan, of via vinted. Maar ik merk dat ik dan toch veel miskopen doe en er ook steeds minder behoefte aan heb.
Na 5 jaar (ik begon in 2016/2017) is mn lijst ook vrij compleet, dus ik koop nog minder, maar soms ook duurder 🥲 maar het is heel bevrijdend om een item te kiezen op mooi, comfortabel, fair etc ipv de prijs. Ik ben voor f/w op zoek naar een tussenjas, handschoenen (die kon ik vorig jaar niet vinden), 1 trui, 1 longsleeve, 1 jurk van Armedangels die ik vorig jaar al wilde. en optioneel: 1 paar sneakers & witte blouse. Mn budget hiervoor is zo’n €1000 maar dat gaat waarschijnlijk ook niet op.