Duurzame modetopic

Ik heb nog geen vaste merken eigenlijk haha. Net m’n bestelling opgehaald. Vesten en shirts waren goed, als het goed bevalt zou ik van die merken weer opnieuw kunnen bestellen. De broek zat helaas niet dus die ga ik toch maar terugsturen.

M’n zoektocht naar broeken en truien gaat weer door

Heeft iemand hier ervaring met de maatvoering van de broeken van Hund Hund? Als ik de maattabel volg zou ik 1 maat groter moeten kopen dan de maat die ik normaal draag maar de kleding zou groot uit kunnen vallen. Misschien maakt het ook nog uit of er stretch in zit of niet.

Hmm, ik heb wel kleding van hund hund, kan me even niet meer herinneren specifiek de broek.

Vind zelfde de kleding wel op maat vallen, maar zeker niet ruim. Dus kan me een maat groter wel voorstellen. De size guide is in mijn ervaring wel echt kloppens

2 likes

Ik heb voor het eerst een broek van Nudie besteld, ben heel benieuwd! Ik heb qua spijkerbroeken naast m’n tweedehands 501’s eigenlijk alleen maar spijkerbroeken van de H&M en de Pull en Bear van minstens 5 jaar geleden en die zijn inmiddels echt wel afgedragen allemaal. De Rode Winkel had mijn maat helaas niet dus ik heb 'm toch maar online besteld dus ik hoop dat hij past!

1 like

Ik ben erg te spreken over de kwaliteit van Nudie. Ik heb een exemplaar dat ik al 10 jaar draag :blush:. De maten verschillen wel ontzettend per model, meestal kijk ik naar de maat die het model draagt en probeer aan de hand daarvan mijn maat in te schatten.

1 like

Wauw wat chill, zo lang! Ze hebben op de website een aparte maattabel per broek dus die heb ik vergeleken met een broek die ik heb en die goed zit, dus ik hoop dat dat een beetje klopt haha.

2 likes

Welk model heb je besteld?

3 likes

De Clean Eileen! Heb 'm één maatje kleiner dat m’n 501’s, dat kwam het beste overeen qua cm en op Zalando zag ik ook dat ze bij dat model aanraadden om een maat kleiner te nemen dus ik ben hoopvol. Scheelt ook wel dat het wijde pijpen zijn dus zolang hij goed zit bij m’n heupen is het al vrij snel oke denk ik

2 likes

Die is super mooi! Ik keek daar ook naar, maar ben uiteindelijk voor de breezy britt gegaan.

1 like

Oh die is ook heel mooi ja!

Eindelijk heb ik de knoop doorgehakt en een jas met 20% korting van Embassy of bricks and logs gekocht. Zo blij mee. Hij is zo zacht en warm als een donzen dekbed. En m’n vriend vond het er ook uitzien als een dekbed haha maar I love it.

12 likes

Hoe is de kwaliteit van Colorful Standard? Zit te denken aan sokken en een sjaal. Maar vind ‘t nog best prijzig voor hoe basic alles is, of zijn de stoffen het waard?

Ik heb een aantal sokken! Ze zitten heel lekker en blijven heel zacht. De bruine sokken zijn wel een beetje vervaagd in de was maar ik was ze altijd op 60 ipv 40 graden en doe ze in de droger.

Voor kerst heb ik de Merino sjaal gekregen, voelt zacht maar moet hem nog even uittesten :blush:

1 like

Haha aah ik heb deze ook en krijg juist best vaak complimtentjes over de jas!

Draag deze nu voor de 3e winter (?) en overleef er idd alle weersomstandigheden mee! Dus snap helemaal dat je blij bent met deze aankoop🙌

2 likes

Goed om te horen! Is de sjaal ook lekker groot, voor buiten zegmaar? Op de aanfoto lijkt 't van wel maar die andere foto’s lijkt 't weer zo’n klein sjaaltje haha

Ik heb hem niet gemeten maar ik denk ongeveer 2 meter lang en 30cm wijd.

1 like

Is inderdaad wel een smalle sjaal, vaak zijn damessjaals (bijv van Acne, Filippa K of Bufandy) 50 tot 60cm breed. Maar de kwaliteit is denk ik goed, heb zelf een merinowollen trui van Colorful Standard die erg mooi is!

Ik zit zelf ook te kijken naar die CS sjaal (ben juist op zoek naar een wat smallere sjaal) maar twijfel over de kleur. Heb een navy jas en roze en lichtgrijze muts (draag ik afwisselend).

2 likes

Ik ben uiteindelijk voor burned yellow gegaan, vandaag binnen gekregen en het is precies wat ik zocht! Fijne stof ook

2 likes

Van ski-jassen tot jeans: bergen nieuwe kleding eindigen in de fast fashion-woestijn | Buitenland | AD.nl

Ik wist wel dat het erg was met de mode industrie, maar wow dit is wel echt een bizar beeld.

3 likes

Op de insta van Diet Prada staat er een post over Sézane en hoe ze een fotoshoot hielden bij de inheemse bevolking en ze een lokale vrouw maar 10 dollar betaalden voor haar bijdrage. De excuses van de oprichtster zijn ook heel erg, sorry I got caught.

6 likes