Duurzame modetopic

Sinds ik duurzaam koop ga ik om die reden ook vaker naar een echte winkel ipv online shoppen. Het staat bij mij gewoon zo anders dan bij een midel. Ik weet niet waar je woont, maar zeker in a’dam zitten echt een paar leuke winkels.

En wat ik echt alleen online kan vinden, stuur ik dus wel gewoon terug als het tegenvalt. Kritisch zijn werkt echt het beste tegen miskopen.

2 likes

@vaatdoek @wompie thanks! Gerecycled leer kende ik nog niet, maar is zeker een optie voor mij. Ik ga de sites eens goed bekijken :blush:

1 like

H&M conscious had een tijdje terug bralettes, weet niet of ze ze nog steeds hebben!

1 like

Op asos bij cheap monday?

Tip voor de duurzame mens: op UW staan best veel nieuwe geitenwollen - goat organics shirts. Van iemand die is gestopt met een winkel.

4 likes

Ik heb het topic er wat op gescand, mijn excuses als ik het heb gemist… Maar wat zijn jullie ervaringen met Two Thirds? Qua zowel kwaliteit en fit van hun producten als service?

Mijn vriend is enorm fan, hij heeft meerdere shirts, truien en een zonnebril geloof ik. Ik heb er 1 trui van en die blijft heel mooi, pasvorm daarvan is normaal/beetje baggy. Verzenden duurt wel even, en geen gratis retour

1 like

Ik koop/kocht ee vooral spullen voor m’n vriend en vind de kwaliteit van de spullen wel fijn. Behalve een blouse en heb daar ook een klacht over ingediend. Op zich houd ik van het idee dat je besteld voor productie, maar de vorige order was er na 3,5 maand nog niet en toen ik navraag ging doen bleek dat een blouse uberhaupt niet eens geleverd zou worden. Wat me dus alleen verteld werd omdat ik ernaar vroeg :woman_shrugging: De service vind ik niet top en je krijgt je geld niet terug bij retour. Hoewel ik dat wel begrijp, vind ik het voor mezelf vervelend dat ik dan weer “gedwongen wordt” iets te kopen daar want de codes zijn dan ook beperkt houdbaar. Ik wil juist niet verplicht kleding kopen.

Ik ben tegenwoordig dus wat minder enthousiast, maar zoals gezegd de kwaliteit van de kleding is goed, dus zou het wel een kans geven als je iets op het oog hebt.

Bestel btw via paypal, dan kan je de retourkosten alsnog terugkrijgen.

Bedankt voor je reactie en tips!

@Pheline ik ben ook tevreden over de shirts, heb er twee. Heb ze beide al een paar keer gewassen maar nog niet megavaak. Ze zien er nog mooi uit maar zijn dus ook nog vrij nieuw.

Verzending duurde bij mij ook heel lang maar daar was ik voor gewaarschuwd. Houdt me wel een beetje tegen om nog eens te bestellen…

1 like

Good on you is er ook zo een, is ook een app.

Naar aanleiding daarvan heb ik ook gelijk een vraag: zij raten Miista ‘we avoid’ met het minste aantal sterren, maar ik dacht juist (nav When Sara Smiles) dat zij een goed merk waren? Weet iemand hier meer van? Anders gaan de schoenen die iknet binnen heb de doos weer in :joy:

1 like

Zo op het eerste gezicht lijkt het heel verantwoord, ontwerpen in London, maken in Spanje. Maar er staat iig op hun website helemaal geen informatie over het productieproces, waar de materialen vandaan komen, etc. En zonder die transparantie kun je niet raten en wordt het (denk ik) automatisch avoid.
Goede tip trouwens, ga die app ook meteen downloaden!

2 likes

Mehh, zo jammer. Ik kon op hun site inderdaad ook niks vinden. Lijkt me dat als je goed bezig bent qua duurzaamheid en arbeidsomstandigheden je dit juist laat zien. Doei mooie laarsjes

1 like

Wat ik ook duurzaam vind, is een paar laarsjes vinden die misschien niet helemaal duurzaam zijn geproduceerd maar die jij wel helemaal kapot gaat dragen omdat ze perfect voor jou en jouw stijl zijn.

Ik ben soms op zoek naar een kledingstuk die ik na maanden zoeken niet kan vinden bij een duurzaam bedrijf maar wel bij een bedrijf die bijv wel organic cotton gebruikt en ik weet dat ik dat kledingstuk ga dragen en eventueel repareren tot het echt niet meer kan. Ook dat is duurzaam vind ik persoonlijk.

5 likes

Daar ben ik het zeker mee eens! Maar ik denk dat ik in principe wel iets soortgelijks moet kunnen vinden, ik wil een vrij basic laarsje dus er is vast wel een ethisch verantwoord merk die zoiets heeft!

@Tsundoku Hmm lijkt mij ook inderdaad. Vind het zo vaag dat ze niks over hun productiewijze op de webshop hebben staan… Ik ga nog eens op onderzoek uit haha.

Bedankt voor jullie tips allebei!

2 likes

Filmpje van Diana/disfordazzle over duurzame/tweedehandswinkels in Amsterdam!

3 likes

Weten jullie nog leuke youtubers die filmpjes maken over capsule wardrobes of slow/sustainable fashion?

uselessdk! Een deense (maar met engels kanaal dus ook te volgen als je Deens niet zo goed is). Ik vind haar leuk!

1 like

Ooh ik volg haar ook, maar kijk eigenlijk bijna nooit want zij praat zo langdradig en saai :redface: wel mooie looks.

Ik kijk the anna edit voor “capsule looks”, maar is met veel niet duurzame merken. Ik mis eigenlijk wel leuke sustainable kanalen?

1 like

Oja, de Anna Edit vind ik ook leuk, maar zijn gaat inderdaad voornamelijk voor een capsule wardrobe en niet zozeer sustainable fashion.

Useless vind ik wel leuk, maar ook wel een ietsie pietsie saaiig. Maar de eerste Everlane order is onderweg, dus we gaan het meemaken.

1 like