Duurzame modetopic

Zo op het eerste gezicht lijkt het heel verantwoord, ontwerpen in London, maken in Spanje. Maar er staat iig op hun website helemaal geen informatie over het productieproces, waar de materialen vandaan komen, etc. En zonder die transparantie kun je niet raten en wordt het (denk ik) automatisch avoid.
Goede tip trouwens, ga die app ook meteen downloaden!

2 likes

Mehh, zo jammer. Ik kon op hun site inderdaad ook niks vinden. Lijkt me dat als je goed bezig bent qua duurzaamheid en arbeidsomstandigheden je dit juist laat zien. Doei mooie laarsjes

1 like

Wat ik ook duurzaam vind, is een paar laarsjes vinden die misschien niet helemaal duurzaam zijn geproduceerd maar die jij wel helemaal kapot gaat dragen omdat ze perfect voor jou en jouw stijl zijn.

Ik ben soms op zoek naar een kledingstuk die ik na maanden zoeken niet kan vinden bij een duurzaam bedrijf maar wel bij een bedrijf die bijv wel organic cotton gebruikt en ik weet dat ik dat kledingstuk ga dragen en eventueel repareren tot het echt niet meer kan. Ook dat is duurzaam vind ik persoonlijk.

5 likes

Daar ben ik het zeker mee eens! Maar ik denk dat ik in principe wel iets soortgelijks moet kunnen vinden, ik wil een vrij basic laarsje dus er is vast wel een ethisch verantwoord merk die zoiets heeft!

@Tsundoku Hmm lijkt mij ook inderdaad. Vind het zo vaag dat ze niks over hun productiewijze op de webshop hebben staan
 Ik ga nog eens op onderzoek uit haha.

Bedankt voor jullie tips allebei!

2 likes

Filmpje van Diana/disfordazzle over duurzame/tweedehandswinkels in Amsterdam!

3 likes

Weten jullie nog leuke youtubers die filmpjes maken over capsule wardrobes of slow/sustainable fashion?

uselessdk! Een deense (maar met engels kanaal dus ook te volgen als je Deens niet zo goed is). Ik vind haar leuk!

1 like

Ooh ik volg haar ook, maar kijk eigenlijk bijna nooit want zij praat zo langdradig en saai :redface: wel mooie looks.

Ik kijk the anna edit voor “capsule looks”, maar is met veel niet duurzame merken. Ik mis eigenlijk wel leuke sustainable kanalen?

1 like

Oja, de Anna Edit vind ik ook leuk, maar zijn gaat inderdaad voornamelijk voor een capsule wardrobe en niet zozeer sustainable fashion.

Useless vind ik wel leuk, maar ook wel een ietsie pietsie saaiig. Maar de eerste Everlane order is onderweg, dus we gaan het meemaken.

1 like

Wie doet er mee?

Ai, ik heb de laatste 3 maanden (onbewust) geen nieuwe kleren gekocht en nu kriebelt het bij mij om iets nieuws te kopen. Ik ga er nog even over nadenkek haha

1 like

Ik heb met mezelf de afspraak heel het jaar geen fast fashion te kopen, tot nu toe gaat het goed! Alleen bij een tweedehandswinkel een bloesje gekocht dit jaar.

't Is pas vanaf 21 juni hĂš, dus dan heb je nog twee maanden om nieuwe (duurzame) dingen te kopen, en dan weer drie maanden niet :wink:

Ook dan kun je je aanmelden! 't Is nogal een ambitieus doel dat ze zichzelf gesteld hebben, dus elke deelnemer helpt!

1 like

Aangemeld!

1 like

Ik koop nu 2 jaar voornamelijk duurzame kleding en dat is gewoon wat duurder. Daardoor denk ik er langer over na of ik het echt leuk vind en of het langer dan een seizoen meegaat en ik verbaasde me laatst over de prijzen van ‘fast fashion’. Een maxi jurk voor 25 euro? Een rok voor 19 euro? Eigenlijk bizar dat dit mogelijk is

2 likes

Ja, je prijsbeleving veranderd echt. Nu koop ik met gemak een broek voor €100 (ik liet de prijs altijd mijn aankoop bepalen en deed daardoor veel miskopen, liet leuke dingen liggen of kocht net niet kleding omdat het zo goedkoop was), terwijl ik dat vroeger nooit zo doen. Het verschil is dat ik nu max 1 broek per jaar koop ipv 8 van 20. En dus alsnog goedkoper uit ben. Mijn kleding is duurder, maar ik koop zoveel minder.

Ik zag laatst een broek van €8! Hoe dan??

Ik deed vorig jaar mee met de slow summer en nu weer. Al koop ik sowieso maar ong 2x pj kleding haha, dus telt niet echt.

3 likes

Hebben jullie tips voor sportkleding? En dan specifiek voor hardlopen?

Ik heb een paar maanden geleden sportkleding van Röhnisch gekocht en ben er nog steeds heel blij mee. Wat zoek je specifiek voor hardlopen? Overigens heb ik ook een paar stukken tweedehands sportkleding en hoewel je daar wel een beetje geluk mee moet hebben heb ik wel een paar dingen van echt goede kwaliteit gevonden.

https://www.rohnisch.com/nl/nl/active/better-choice-right-now-active/

Thanks! Een strakke, lange legging en wat wijdere shirtjes. Ik heb nu alleen van die neonkleurige hele strakke tops en ik voel me daar zo’n Barbie in, haha. Zeker in combinatie met een sportbeha.

Vandaag weer naar de duurzame winkel in Haarlem gegaan. Wat een grote collectie hebben ze daar. Echt heerlijk! Ik heb alleen een topje gekocht. Moest wel even slikken bij het afrekenen (69,95) maar hij is het zeker waard. Zo lekker zacht en gewoon eerlijk en duurzaam gemaakt

3 likes