Duurzame modetopic

Ik heb zelf deze, en er is ook nog een curvy versie van:

Ik heb ook vaak dat high-waisted broeken te strak zitten bij de taille maar deze zit bij mij echt fijn. Laatst nog met Kings of Indigo: de medium-waisted jeans zat prima en heb ik gehouden maar de high-waisted in dezelfde maat was te krap. Maar heb niet alle merken geprobeerd, alleen dus Kings of Indigo en ook Levi’s.

1 like

Ik vind de broeken van Everlane super!!

Je kunt ze niet passen, maar wel een hele fijne maattabel.

2 likes

Ik had de curvy ook besteld maar gewoon en curvy zaten bij m’n buik hetzelfde alleen curvy ging iets makkelijker aan over m’n heupen. Heb uiteindelijk de normale gehouden. Misschien heeft iemand hier iets aan.

1 like

Als je iets specifieks zoekt, is deze website heel handig:

Dit is een zoekmachine voor duurzame kleding en linkt volgens mij alleen naar Nederlandse webshops.

Verder vind ik Armedangels wel een goed instapmerk omdat het nog redelijk geprijsd is (fuck al die influencers die er nu mee aan de haal gaan, wij duurzamemodefans kenden het allang voor het cool werd). Al vind ik de kwaliteit wat wisselend.

6 likes

Ja, is echt een fijne website!

4 likes

Ik vind deze websites heel fijn:

Een soort Nederlandse verzamelwebsites met duurzame kleding. Qua merk ligt het denk ik ook heel erg aan je eigen stijl. Bij mij ging het heel geleidelijk. Ik ben net als @Ovenschaal ook wel echt minder gaan kopen, deels omdat het duurder is en deels omdat ik me wel bewuster ben geworden van de impact van kleding en hoe weinig ik eigenlijk nodig heb.

5 likes

Zijn hier mensen die kleding dragen van hennep? Is dat wat? Voelt het fijn aan? Klopt het dat het wat lijkt op linnen? En welke merken draag je dan precies?

Geen kleding wel schoenen! Van Ahinsa en van 8000kicks

1 like

Volgens mij mag organic basics uit de lijst in de openingspost :wink:. Echt jammer dat ze failliet zijn. Had er net een paar super fijne items van ontdekt. :pensive:

2 likes

He nooo helemaal gemist. Jammer!

2 likes

Ja las het bij When Sara Smiles. Het wordt overgenomen waarschijnlijk maar de vraag is nog of de hele filosofie dan overeind blijft.

Volgens mij wordt er hier op het forum wel regelmatig iets bij Twothirds besteld. Nu ben ik verliefd geworden op een jurk, maar kan iemand mij vertellen hoe de maten hiervan vallen?

Ik vind de kledij ruim uitvallen, dus als je twijfelt tussen 2 maten: kies de kleinste!

1 like

Super, dank je wel!

1 like

Eens met hierboven, valt wat groter. Over de kwaliteit ben ik niet super te spreken overigens.

1 like

Thanks voor je reactie, ook goed om te horen dit! Wat valt er tegen aan de kwaliteit voor jou? Het is natuurlijk wel even een investering qua prijs dus dan moet het het wel waard zijn natuurlijk :sweat_smile:

1 like

Qua kleur en pasvorm blijft het niet altijd mooi. Ik heb 1 trui die er afgedragen uitziet terwijl ik hem misschien 10 keer gedragen heb en een paar t-shirts zijn krom getrokken (naden lopen scheef of zijn achter korter geworden.

1 like

Ah thanks voor deze info! Ik ga er nog eens goed over denken of ik het aandurf!

1 like

Precies dit had ik ook bij twothirds, wel echt jammer voor hoe duur het is!

2 likes

Tip: De webshop green labels heeft clearance sale en doet alles weg tegen kostprijs. Zelf net wat ondergoed van organic basics en veja’s ingeslagen

2 likes