De Libelle, Margriet en Omroep Max raden wassen met koffie(prut) of peper aan ![]()
Zonde hè als een Vinted aankoop niet is wat je verwacht of het niet helemaal eerlijk geadverteerd is. Ik zoek al even naar een wollen vestje van benetton. Al die zoekertjes staan op “zo goed als nieuw”, maar zijn gewoon gekrompen en verwassen. Doe eens gewoon rustig met je wasmachine.
Ja het valt me ook op dat als ik iets nieuw koop van By bar ik altijd M heb maar via Vinted is L bijna krap. Mensen pleuren alles dan maar in een hete droger ofzo, bizar.
Zag wassen met peper ook ja, vind dat wel een leuke om te proberen, zo random haha. Het was wel best goedkoop dus had het misschien kunnen verwachten… maar toch jammer ja.
Voor degenen die in Amsterdam en omgeving wonen, zondag houdt Teym een sample sale!
Ja ik baal daar ook van! Ik heb van de week een witte blouse gekocht en ik vroeg naar het materiaal (leek op de foto katoen). Maar ze kon het niet vinden dus ik heb het erop gegokt.
Was het een 100% polyester blouse van Shein, echt balen. Ik zou zelf nooit Shein kopen en wil dat tweedehands ook niet steunen. Die gaat maar in een tas om weg te geven.
Eegh, snap dat je daarvan baalt. Zou je hem zo wel dragen? Anders kun je het verven net zo goed proberen lijkt mij?
Ik heb best vaak kleding met succes gewassen, maar helaas nooit viscose.
Ja twijfel of ik het zou dragen, echt zonde. Ga de peper nog wel proberen, het strijken hielp toch niet echt. Misschien verf ik het met wat zwarte rijst, heb daar wel eens wol mee geverfd.
—
Weet ik niet, over een week zal mn buik wel wat normaler zijn dus dan past het iig
het verven gewoon even proberen kan geen kwaad. Het weg doen kan altijd nog!
iemand ervaring met de kleding van Asket?
Ik kwam dit tegen uit de Remake Fashion Accountability Report 2024
https://x.com/OgLakyn/status/1768008248639238473?s=20
De scorecard gaat tot 150 punten in totaal en zelfs de duurzame merken zoals Everlane (40 punten), Reformation(34 punten), Allbird (19 punten) en Patagonia (17 punten) hebben nog veel ruimte voor verbetering.
Niks groundbreaking in het report: de mode-industrie heeft te maken met grote uitdagingen op het gebied van mensenrechten, milieu en klimaat, maar het ontbreekt aan echt leiderschap om de noodzakelijke systeemverandering door te voeren.
De industrie spreekt veel over leefbaar loon en welzijn van arbeiders, maar toont weinig actie.
Risico’s liggen bij leveranciers; geen aansprakelijkheid voor modebedrijven zelf.
Kleine stappen op duurzame materialen maar volume blijft doorgroeien.
Reparatie & tweedehands groeit maar vervangt reguliere productie nog niet.
Klopt, dat is volgens mij al een paar jaar zo. Zelfs Inditex scoort hierin relatief oké. Ik kijk zelf meestal liever op goodonyou.eco voor een idee of een merk goed bezig is qua duurzaamheid, dierenwelzijn en mensenrechten
Ik heb een jeans van Mud Jeans op het oog maar ik ben verder niet bekend met het merk qua pasvorm. Vallen broeken van Mud Jeans op maat, of groot/ klein uit? Kan iemand hier iets over zeggen? Ik heb momenteel ook een jeans van Armedangels aan, is dat een vergelijkbare pasvorm rond de taille in vergelijking met Mud Jeans?
Ik kan niets zeggen over de maat omdat mijn broek al oud is, maar wel dat mijn Mud jeans al jaren meegaat, echt een goede broek. Heb m wel moeten indragen, hij zat niet meteen lekker, maar daarna blijft het echt als een ouderwetse goede spijkerbroek goed zitten.
Andere vraag maar heeft iemand goede sneakers? Ik wil geen adidas of nike meer kopen en heb Woden gedragen maar vind de modellen niet meer leuk
Ik heb meerdere skinny hazen broeken van mud jeans in maat 26x32. Die vind ik echt super fijn en gaan lang mee. Ik heb ook die broek een keer gepast in de zwartste kleur die ze hebben, maar die is qua materiaal anders en die zat te strak. Dus het kan nog verschillen per stof (en model lijkt me).
Ik heb 1 broek van armed angels, die heb ik in maat 26x32. Dat is wel een wat losser model dan de skinnies.
Bedankt voor jullie reacties! Ik blijf het lastig vinden dat je jammer genoeg niet zo veel fysieke duurzame kledingwinkels hebt en het toch vaak gokken is qua merk/ pasvorm/ maatvoering.
Ik weet niet welk model je op het oog hebt, maar bij Otrium hebben ze een aantal te koop met korting!
Faye Straight! En thanks voor de tip, ik ga kijken.
https://www.hln.be/nina/frankrijk-wil-mensen-die-bij-shein-shoppen-een-boete-laten-betalen~a54ef466/
Yessss ![]()
Wel interessant om af te zetten tegen de rol van Frankrijk in deze. Als je voor consumentenboetes bij Chinese spelers bent en tegen meer zorgplicht voor je eigen bedrijven dan spelen er tenminste een paar andere belangen dan duurzaamheid.
@Discopony Genesis misschien. Dit overzicht is ook handig, als je het niet al kende.
Veja!
Mud valt bij mij op maat. Thanks, ik ga eens bij Otrium neuzen.
Veja loopt heerlijk en blijven ook echt lang goed. Ik heb ook new balance (niet zo duurzaam dacht ik) en die waren na een jaar bijna dagelijks dragen echt op maar m’n Veja’s zijn nog steeds mooi en heb ik al lang. Ik heb de Venturi.