Duurzame modetopic

Ja ik heb ook de Venturi, zo fijn en leuk!

1 like

Klopt het dat Diadora sneakers ook best duurzaam zijn? Iig een pak goedkoper dan Veja

3 likes

Ik heb de merinwol trui van Asket, goede kwaliteit en mooie stof. Die viel bij mij op maat (maar eerder aan de krappere kant dan ruime).

3 likes

Ja eens, ik heb Campo sneakers van Veja en ga nu jaar 4 in en zien er echt nog goed uit! Ik heb ook v12 van Veja en daarvoor wordt dit de derde zomer, geloof ik. Goede kwaliteit!

1 like

Ik heb dit een paar keer gedaan bij bedrijven die hogere retourkosten rekenen dan als je het zelf zou terugsturen. Heb alleen ervaring met zelf retourneren via DPD en DHL, kwam altijd goed. En verwerking duurde ook niet langer oid.

1 like

Ik heb een jeans van Armedangels laten innemen bij Mended en ik ben echt heel tevreden! Ik kreeg zelfs nog een paar foto’s met verschillende manieren waarop ze hem konden innemen en ze vroegen wat mijn voorkeur had. Hij is echt super netjes afgewerkt en je ziet helemaal niet dat hij is ingenomen. Ze hebben mijn broek afgelopen woensdag ontvangen en ik heb hem vandaag alweer binnen.

Dus zeker een aanrader! Ik twijfelde eerst om deze te verkopen en een maat kleiner terug te kopen, maar dit is een veel fijnere oplossing.

11 likes

Ik ben op zoek naar nieuwe, simpele croptops maar ik vind dat echt moeilijk te vinden bij duurzame merken. Gewoon t-shirtje met korte mouwen/ronde hals zeg maar. Zoek in elk geval een effen zwart maar eventueel ook andere kleuren. Iemand enig idee waar ik kan zoeken?

Heb je toevallig al bij organic basics gekeken?

Ja dit is echt al een tweejarige zoektocht voor mij. Die van organic basics heb ik trouwens geprobeerd maar de stof was zo dun en cheap. Vielen ook heeeeeel kort.

2 likes

En deze?

1 like

Jaa die heb ik volgens mij ook gehad, daar zag je inderdaad echt elk lijntje van m’n beha’s doorheen, vond ik ook niet zo mooi helaas
Ik heb twee jaar terug dus uiteindelijk maar een shirtje bij de monki gekocht maar ik draag die supervaak en hij begint nu te slijten en zou als alternatief dan graag wel wat duurzamers willen.
Die van reformation ziet er wel uit als wat ik zoek ongeveer ja, dank @george!

2 likes

Ik heb die van reformation ook geprobeerd haha. Hangt natuurlijk ook af van wat je zoekt maar ik ben 1.79 en deze kwam ruim boven mijn navel dus voor mij was dat te kort (zoek meer een randje blote buik niet 10 cm). Stof is wel mooi!

ik wil ook niet te kort maar ik ben ook 164, dus voor mij is dit misschien wel een optie dan! thanks voor de info in elk geval!

1 like

Ja dat denk ik dan ook! Fijn!

Misschien Jan 'n June?

1 like

Veja heeft sommige modellen met wel halve maten

3 likes

Heb je dit rijtje al geprobeerd toevallig? Ik houd de site van Sara eigenlijk altijd aan als basis als ik iets zoek.

2 likes

Er is weer 25% korting bij dilling, alleen op kleding voor volwassenen

1 like

Zie dat dit topic niet super druk is :smile: maar wilde toch even wat plaatsen.

Oorspronkelijk gemotiveerd door een vol huis/kasten en komende 2 jaar minder besteedbaar inkomen, bezig gegaan met opruimen van onder andere mijn kledingkast. Na twee zwangerschappen hing er nog veel kleding uit de tijd zwanger/pp/kolven/en nog gewicht verliezen. Zit nu weer beetje op het gewicht van voor de zwangerschappen en pas de meeste van mijn gewone kleding weer. Heb nu 2 vuilniszakken verzameld met kleren die ik niet meer draag voor de kringloop.

Verder gelezen over een capsule wardrobe en op die manier gekeken naar wat er nu ‘over’ is en keuzes maken in wat er nog meer weg gaat (bijv qua kleur niet in ‘mijn’ pallet) en welke basics er dan bij komen. Ik heb op basis daarvan enkele bij Uniqlo gekocht (bestelling onderweg).

Daarna pas meer gaan lezen over duurzame kleding kopen. Ik heb nog een klein beetje geld apart staan voor 1 of enkele duurzame aankopen dit jaar en wil komende twee jaar alleen duurzame aankopen doen. En alleen ter vervanging of als ik echt basics mis. En daarmee dus mijn kleding beperkt houden. Het scheelt dat ik verder dus weinig lopend besteedbaar inkomen ga hebben en daarmee weinig verleid kan worden tot fast fashion aankopen.

Heb denk van enkele jaren aan posts hier gelezen en veel tips en merken genoteerd! Veel dank hiervoor. Heb ook een lijstje gemaakt van dingen waarvan ik denk dat dit basics kunnen zijn die ik mis. Of items waarvan ik denk dat die dit jaar vervangen moeten worden. En afhankelijk van of het dan daadwerkelijk kapot gaat, het te kopen.

16 likes

Heeft iemand tips voor duurzame schoenen, en dan specifiek een flat / instapper? Ik heb twee paar Nikes (zwart en wit) als platte schoen. Voor de zomer wissel ik dat af met een sandaal en hoge hak en laars met hoge hak. Maar de sneakers vind ik hoog zomer te warm. Ik begin na de zomer voor de klas dus hakken zijn dan niet praktisch. Ik zoek dus een duurzame schoen, beetje flats / loafers / instappers qua model. Die dus vooral comfortabel zijn en fijn voor de zomer. Wellicht iemand een merk tip?

Edit: ballerina model past niet bij mijn voet (smal, gaat gapen, kan nooit juiste maat vinden), dus ik zoek iets wat iets bedekter is.