Duurzame modetopic

Wie doet er mee?

Ai, ik heb de laatste 3 maanden (onbewust) geen nieuwe kleren gekocht en nu kriebelt het bij mij om iets nieuws te kopen. Ik ga er nog even over nadenkek haha

1 like

Ik heb met mezelf de afspraak heel het jaar geen fast fashion te kopen, tot nu toe gaat het goed! Alleen bij een tweedehandswinkel een bloesje gekocht dit jaar.

't Is pas vanaf 21 juni hè, dus dan heb je nog twee maanden om nieuwe (duurzame) dingen te kopen, en dan weer drie maanden niet :wink:

Ook dan kun je je aanmelden! 't Is nogal een ambitieus doel dat ze zichzelf gesteld hebben, dus elke deelnemer helpt!

1 like

Aangemeld!

1 like

Ik koop nu 2 jaar voornamelijk duurzame kleding en dat is gewoon wat duurder. Daardoor denk ik er langer over na of ik het echt leuk vind en of het langer dan een seizoen meegaat en ik verbaasde me laatst over de prijzen van ‘fast fashion’. Een maxi jurk voor 25 euro? Een rok voor 19 euro? Eigenlijk bizar dat dit mogelijk is

2 likes

Ja, je prijsbeleving veranderd echt. Nu koop ik met gemak een broek voor €100 (ik liet de prijs altijd mijn aankoop bepalen en deed daardoor veel miskopen, liet leuke dingen liggen of kocht net niet kleding omdat het zo goedkoop was), terwijl ik dat vroeger nooit zo doen. Het verschil is dat ik nu max 1 broek per jaar koop ipv 8 van 20. En dus alsnog goedkoper uit ben. Mijn kleding is duurder, maar ik koop zoveel minder.

Ik zag laatst een broek van €8! Hoe dan??

Ik deed vorig jaar mee met de slow summer en nu weer. Al koop ik sowieso maar ong 2x pj kleding haha, dus telt niet echt.

3 likes

Hebben jullie tips voor sportkleding? En dan specifiek voor hardlopen?

Ik heb een paar maanden geleden sportkleding van Röhnisch gekocht en ben er nog steeds heel blij mee. Wat zoek je specifiek voor hardlopen? Overigens heb ik ook een paar stukken tweedehands sportkleding en hoewel je daar wel een beetje geluk mee moet hebben heb ik wel een paar dingen van echt goede kwaliteit gevonden.

https://www.rohnisch.com/nl/nl/active/better-choice-right-now-active/

Thanks! Een strakke, lange legging en wat wijdere shirtjes. Ik heb nu alleen van die neonkleurige hele strakke tops en ik voel me daar zo’n Barbie in, haha. Zeker in combinatie met een sportbeha.

Vandaag weer naar de duurzame winkel in Haarlem gegaan. Wat een grote collectie hebben ze daar. Echt heerlijk! Ik heb alleen een topje gekocht. Moest wel even slikken bij het afrekenen (69,95) maar hij is het zeker waard. Zo lekker zacht en gewoon eerlijk en duurzaam gemaakt

3 likes

Zo’n leuk topic om te volgen! Hebben jullie ook wel dat jullie met ‘irl’ shoppen HEEL lang bezig zijn? Inmiddels heb ik wel een neus voor de juiste materialen, maar vroeger moest ik echt elk topje binnenstebuiten draaien om de materialen te lezen. En als die in orde zijn, dan ga ik het merk googlen, rankabrand bekijken: staan ze daar niet op, dan weer verder zoeken. Gedoe! :stuck_out_tongue:

Mijn laatste aankopen:


€40 van ArmedAngels

Baggy en korte hoodie in een supermooie kleur


€55 van KIN
Helaas hier wel van achtergekomen dat het ‘alleen maar’ Better Cotton Initiative is, niet perse 100% organisch katoen. Had er wat meer over gelezen na de aankoop, dus weer wat geleerd! Maar gelukkig wel al heel veel plezier van gehad en al heel veel gedragen.

3 likes

Welke duurzame merken hebben mooie zomerse jurken? Ik zoek nog een mooie en het mag ook wel wat kosten, als het materiaal heel mooi is.

Ik vind de nieuwe van de confidante spirits heel mooi (maar wel lange mouwen).

Dat gezegd hebbende vind ik hun two pieces heel leuk, maar de rokjes wel echt heel erg kort. Zo jammer.

1 like

Wat voor soort zoek je? Ik heb zelf van Armed Angels en People tree leuke jurken (zij zijn ook wel the obvious), maar ook van Komodo (beetje suf merk, maar wel mooie kwaliteit) en suite13. Rita Row is heel populair nu volgens mij. Fridays Project heeft altijd wel lekkere jurkjes. Iets lastiger te vinden/bestellen zijn fathfull en reformation, maar beide wel mooi :heart_eyes:

Edit: ik kijk nu op de website van komodo en vind dat ze dit jaar verrassend leuke kleding hebben.

1 like

Oh jongens ik wil alles van
https://www.sezane.com/us

Maar ik zit al sinds 1 januari op een no buy. Gelukkig is het mega mega duur dus ik ben niet snel geneigd hier iets van te kopen

1 like

Ik ook, ziet er zo mooi uit. Gelukkig heb ik geen idee of dit ergens in een winkel hangt en durf ik dit sowieso niet aan om te bestellen voor een fortuin en te moeten retourneren voor een fortuin omdat niks mij past.

@JaneDoe @wompie Dank voor de tips, heel fijn om wat keuze te hebben want ben helemaal niet zo thuis in de duurzame mode merken. Ik ga alles opslaan want naast jurkjes zie ik ook nog andere leuke dingen! Kan ik een wishlist maken voor aankomende tijd.

1 like

Ik slaag voor zomerse jurken toch vaak het best tweedehands eigenlijk! Bij Episode heb ik afgelopen weekend een hele mooie jurk gekocht bijvoorbeeld.

1 like

Een vriendin heeft een aantal stukken van Sezane en is er ontzettend blij mee. Zij kwam het tegen in Parijs en heeft het daar toen gepast. Super slim, want ze weet haar maten in de kleding van hun nu en kan het online bestellen. Ze is altijd heel enthousiast over de kwaliteit en vindt het het geld waard! Ik heb er zelf niets van omdat ik het op dit moment niet kan betalen en net als jij, ook geen nieuwe kleding koop.

2 likes