Duurzame modetopic

Zo slim! Ik ga binnenkort nr Parijs, dus dit komt op mn to do :heart_eyes:

Wat een prachtige collectie!

1 like

Nee nog niet geslaagd! Moet ook zeggen dat ik niet heel hard meer heb gezocht, draag nu maar mn oude hemdjes nog verder af haha! Ik sta in ieder geval nog open voor suggesties :smile:

Ze verkopen het ook in Londen in een vd warenhuizen, ik geloof Liberty. Moet zeggen dat toen ik het zag hangen ik niet erg onder de indruk was. Online leek het specialer?

Ik denk niet? Is frans toch? Misschien staat er op hun faq iets over de verzending/adres afzender?

Je kan de website nl ook op euro’s zetten.

Ps. Ik heb even gekeken en er staat: Administrative and/or customs fees may be applied by the carrier for delivery outside Metropolitan France.

Dus lijkt me dat het vanuit frankrijk wordt verstuurd. Miss voor de zekerheid met Paypal bestellen, dan kan je je retourkosten terugkrijgen.

Wauw, wat prachtig allemaal!

Ik heb eens besteld en had geen invoerrechten. Wordt zover ik weet verstuurd vanuit Frankrijk.

En het was hele mooie kwaliteit! Ik ben wel fan!

2 likes

Omg wat prachtig allemaal, zou willen dat ik dit nooit gezien had. Gelijk een heel mooi blousje op UW besteld, ben heel benieuwd!

Heeft iemand hier weleens iets van Sisterhood aangehad? Ze produceren fair, maar alles is wel van polyester. Ze hebben alleen zulke mooie tops dat ik het toch weleens wil proberen, maar ben benieuwd naar de pasvorm e.d.

3 likes

Heeft iemand tips voor duurzame (zwarte) blazers?

Ik heb nu iets van Filipa k op het oog, maar ik wil zeker weten dat ik alle opties heb bekeken (wamt ze zijn wel toch duur) Het liefst een boyfriend model, maar hoeft niet per se.

Ik ben dit weekend alleen thuis en dat leek me het uitgelezen moment om nog wat op te ruimen, konmari-style.

Ongelofelijk eigenlijk hoe normaal ik het vond om ZO VEEL kleren te hebben
 (En ook best confronterend hoe klein al die kleren zijn hahaha omg ik heb echt een horizontale groeispurt gehad)

Ik hoop dat ik er nog een centje aan kan verdienen. Heb geen zin om overal foto’s van te maken dus ga binnenkort maar eens op een marktje staan.

4 likes

Heeft iemand ervaring met kleding bestellen bij Palaver shop en/of Etsy? Ik heb bij beide mooie kleding gezien maar vind het best veel geld om zomaar even te bestellen.

Doe ik ook hoor, is toch al een stap in de goede richting! :blush:

Door berichten hier op het forum ben ik trouwens ook gaan nadenken over online shoppen en alle onnodige verpakking dat daarbij komt kijken. Ik bestelde regelmatig een paar jeansbroeken bijvoorbeeld in verschillende maten om ze rustig allemaal te passen en terug te sturen (soms zelfs de hele bestelling omdat niks goed zat). Nu heb ik mezelf de regel opgelegd dat, als de winkel of merk hier in de stad verkrijgbaar zijn, ik ze daar moet gaan passen.

En da’s kut want na 3 winkels heb ik meestal geen zin meer om mijn broek nog uit te trekken maar goed moeilijk gaat ook.

1 like

Zo herkenbaar! Maar ik merk ook dat wanneer ik kleding in de winkel pas beter zie of het echt past en mooi staat of niet en dus minder miskopen doe.

@Charliee, ik ben dus ook superpicky sinds ik duurzaam koop en dat is alleen maar goed! Het moet echt perfect zitten, comfortabel voelen en bij me passen. En ik laat me niet meer weerhouden of juist overhalen door prijs, want daar baseerde ik toch veel aankopen op (dus iets was mwah stond, maar goedkoper was toch kopen, of juist iets wat heel mooi was laten omdat ik het te duur vond). Zeker als het wat duurder is, moet het wel goed zitten en voelen. Aangezien ik ook veel minder koop hierdoor, kan ik ook wat duurdere aankopen hebben zeg maar.

3 likes

Ik wilde mezelf vrijdag een mooi jurkje geven en dan van een duurzaam merk. Nu is er in Utrecht toch best een redelijk aanbod van winkels met duurzame merken dacht ik. Maar werd er een beetje verdrietig van, voor iemand met mijn lengte (1.58 en maat 42) is het dus gewoon onmogelijk om iets te vinden wat past! Alles is Ăłf alleen in kleine maatjes of allemaal zo lang dat korter maken niet eens zin heeft omdat dan het hele model is verdwenen. Snap dat het nog een kleine afzetmarkt is en dat je daarom minder keuze hebt maar dit was echt niet leuk.

Ooh dat is wel balen. Ik herken het wel met m’n 1.62 dat dingen suuuper te lang zijn.

Check even de blog van dariadaria, zij heeft een goede lijst net shops voor alle maten (volgens mij zelfs plus size, al is dat hier niet van toepassing). En volgens mij gaan komodo, armedangels en people tree wel door tot 42/44?

1 like

Ik heb ook jaren niks gekocht bij winkels als Zara of H&M, maar sinds ik zwanger ben ‘moest’ ik helaas wel. Weet gewoon niet hoe lang ik nodig heb om weer in mijn oude spullen te passen en kan het geld voor mooie, dure dingen niet missen (als je niet weet hoe lang je het aan kan). Maar heb wel m’n best gedaan om in ieder geval producten te kopen die ik dan ná m’n zwangerschap ook nog aan kan, zoals een mooi stretchend jurkje ofzo :slight_smile: shirts haal ik dan weer bij de mannenafdeling, dan kan mijn vriend die na de bevalling aan haha! Maar wel irritant zeg


Ja, daar is de maat dan weer geen probleem maar het is dan zo lang/enorm dat ik er echt in verdwijn. Gewoon winkelen is soms al lastig met mijn lengte maar duurzaam kopen
 Maar goed, ik koop dat weer niet teveel :joy:

Ik heb net dit merk “Nobody’s Child” gevonden, eindelijk een redelijk hip & laaggeprijsd duurzaam modemerk!


https://www.nobodyschild.com

ik ga vanmiddag bestellen dus kan volgende week laten weten over kwaliteit!

7 likes

Wat mooi ja!

1 like

Wat een mooie items! Ik heb het merk alleen opgezocht in de Good on You app en daar scoort hij niet goed (in juni 2018).

Weet iemand waar ik betrouwbare data kan vinden? Voor ik zomaar bestel

Oh raar, ik zou hun hoger dan 2 scoren sowieso! ik zou het gewoon baseren op verschillende bronnen, dat doe ik meestal. Ik heb 3 artikelen gelezen en hun eigen Ethical trading policy ( https://staging.nobodyschild.com/ethical-trading-policy ) en vanuit daar bepaald dat het voor mij een “goed genoeg” merk is. Er is helaas geen 1 bron die alle merken heeft en dezelfde rating hanteert.

1 like