Jij hebt ook gelijk hoor
Ja klopt ook.
Huwelijk is het correcte kakwoord. Net als ijskast en taartje ipv koelkast en gebakje. Los van dat de twee woorden eigenlijk inhoudelijk een andere betekenis hebben, zoals anderen hierboven zeggen, is de bruiloft huwelijk noemen een manier om te laten zien dat je ‘ons soort mensen’ bent. (Of omdat je ouders het je zo geleerd hebben natuurlijk.)
Helemaal correct zou zijn: huwelijksfeest
Ik kan dit programma echt niet kijken zonder Florines manier van praten continu na te doen hahaha. Altijd zo de lucht in aan het einde van een zin en dingen die eindigen op ‘en’ uitspreken als ‘ah’. Wetᵃʰ, nemᵃʰ. Vreselijk ![]()
Ik ging, nadat ik het nieuwste siezoen had uitgekeken, beginnen aan aflevering 1 van (toen nog) Gooische meisjes. Dat is wel echt grappig om te zien. Alleen Beau van Erven Dorenz als voice over is echt wel heel vervelend. Wat ik wel ziekelijk vond is dat er tijdens het sporten van de toen nog 17 jarige leslie, enorm op haar billen werd ingezoomd. Dat kon toen vast ook niet, maar nu al helemaal niet meer.
Ja ik ben ook begonnen met kijken van de oude serie en dit viel me ook op! Blijf het wel heel leuk vinden. Toen Leslie in Gooische moeders ging shoppen voor haar trouwjurk en maar niks vond, had ik echt flashbacks naar toen ze in Gooische meiden ging shoppen voor een jurk voor haar 18e verjaardagsfeest.
Waar kan ik dit kijken?
Videoland!
Haha ja, echt precies hetzelfde.
Er staat weer een nieuw seizoen op! Kijkt iemand nog? Kim is gescheiden, maar ergens verbaasd dat me niet zo. Zag daar ook totaal geen klik maarja het komt natuurlijk sowieso anders over op beeld.
Ik vind het tot nu toe wel leuk! Kim heeft hierdoor ook een ontspannen verhaallijn, hiervoor was het vaak de wel/niet kinderwens die een beetje geforceerd overkwam.
Ik vind Kim nu veel leuker? Geen idee maar ze lijkt inderdaad veel relaxter. Ik vond die man van haar ook niet zo passen. Maar vind alle mannen niet zo leuk… ![]()
Ik denk dat ik met die Goof nog wel een leuke avond in de kroeg zou kunnen hebben! En Harmen heeft ook echt wel humor vind ik. Maar die vent van Bo…
Vind goof vaak heel erg uit de hoogte naar leslie en ook alleen maar cynisch, brrr
Ik heb hem ontmoet tijdens een zakelijke afspraak en hij kwam daar leuk en relaxed over eigenlijk! Leslie was echt precies zoals in de serie, heel leuk mens.
Ja echt zo’n afschuwelijkheid die ik in elke vezel van m’n lichaam voel als hij praat.
Iemand toevallig een idee waar die theepot van Bo van is? Vond m zo leuk. Zat aan het begin van de aflevering toen Paul met die flessen wijn binnen kwam.
Een glazen theepot, deed me een beetje aan een karaf denken.
Dat is gewoon een karaf, er staat een fles limonade siroop naast.
Het lijkt dat ze iets uit een waterkoker erin giet, maar volgens mij is dat zo’n kan met filter voor water.
Ik vond het verschil tussen Harmen en Paul tijdens de aflevering van maandag ook zo groot. Dat feest van Pauline lekker in de kroeg waar ze samen vroeger al kwamen en hij sprak woorden uit zijn hart (tenminste, zo komt het over). Ik heb het idee dat hij zijn vrouw goed kent om het juist daar te vieren: feesten, dansen en plezier. Lekker ongedwongen ofzo. Dat vond ik juist het tegenovergestelde bij dat feest van Bo. Tafelschikking op naam, de woorden vond ik niet zo oprecht klinken. Ik weet niet, ik kan het niet precies uitleggen maar ik merkte zelf dat verschil.
Helaas - had m heel leuk gevonden als theepot, maar dank voor je reactie. Vond het ook al gek dat ze thee en wijn tegelijk dronken.