Een huis vol

Nouja ze eten 1x pizza als lunch omdat het Sinterklaas intocht is en ze eten taart als er iemand jarig is en op hun trouwdag. Vind die focus hier soms op of de gezinnen wel gezond eten ook een beetje raar.

42 likes

En daarbij de porties zijn niet groot

2 likes

Dat zingen van Zeldenrust is idd cringe. Ik heb nog nooit van dat lied gehoord en heb op een christelijke basisschool gezeten. Wie gaat nou tegen zn kind op de verjaardag zingen dat je maar blij moet zijn dat de heer je heeft gespaard :woozy_face: ze zongen ook toen 1 van die kids voor het eerst naar de basisschool ging maar dat lied viel nog mee qua christelijkheid volgens mij.

Oh ja dat vond ik ook zo lief, uit zichzelf bedanken voor het lekkere ontbijtđŸ„č

3 likes

Cynthia eigenlijk vooral omdat ik oprecht benieuwd ben waar zij alle kleding koopt. Volgens mij vooral veel vintage? Ik weet ff de naam niet meer maar in 1 aflevering had die naar de middelbare gaat nu zo’n leuke jumpsuit aan. Alleen waarschijnlijk wat te kinderlijk voor mij maar vond het echt leuk. Sowieso zijn die kinderen altijd leuk gekleed.

6 likes

Maar wel meteen 6 pizza’s.
Vind het ook niet erg maar valt onwijs op dat er vrijwel iedere aflevering weer iets gebakken wordt. Verder namelijk wel aardappels en groente maar 6 pizza’s als lunch vind ik overdreven ook al is het sinterklaas. En ze hebben wel veel kinderen maar hoeveel eten kinderen nou echt? 2 stukjes misschien

Ach die kinderen zien er toch harstikke gezond uit? Vond dat nou juist leuk, dat ze pizza-mijters lekker bakken & voor de tv - oke niet heel ontspannen - opeten. En sommige kinderen eten gewoon normale porties: mijn nichtje van 4 eet bijv een hele pizza in haar uppie, laf it❀

19 likes

Een huis vol is gefilmd in een tijdsbestek van 6 maanden dus logisch dat ze dan komen filmen bij een speciale gelegenheid. Vandaar dat je het in iedere aflevering (of in ieder geval veel) ziet

16 likes

Idd wat overdreven zeg. Dat vind ik echt een beetje bashen om niks. Ze koken allebei, kun je lang niet altijd van alle gezinnen zeggen. En dat zij bakken leuk vinden is alleen maar positief toch? Ik heb zelf vaak kritiek gehad op janneke wat betreft het koken, ook niet aardig. Maar fanta geven aan een net lopende baby/dreumes bijv. En daar wordt dan bijna niet wat over gezegd? Dit slaat echt kant nog wal. Lol

2 likes

Jahoor, het valt me alleen op.
Net als dat die kleine van de Jelies een hele fles chocomelk krijgt.
Maar wat iemand hierboven ook zegt het is natuurlijk verdeeld over maanden.

1 like

Deze post is echt perfect calvinistisch haha. Wie eet er nou gewoon gebak elke week voor de lekker?! En later ook zomaar verwachten dat je kinderen voor je bakken?! En 6 pizza’s ook al is het een feestdag?! Bizar!!!

30 likes

Ik at vroeger ook elke week wel gebak of taart, zo raar is dat ook weer niet.

Daarnaast zie je alleen de filmdagen, ik zou dan ook lekker makkelijk doen. (Zoals de Jelies)

3 likes

En als ik mezelf een beetje ken zou ik op draaidagen ook extra mijn best doen in de keuken, het huishouden etc zodat het lijkt alsof ik de boel ‘goed’ voor elkaar heb :grimacing:

9 likes

Ja idd. En wat moet je dan doen. En alsof een zelfgemaakte pizza op een kinderfeestdag vergif is. Maargoed ik mocht zelf vroeger ook best vaak door de week wat “lekkers”. Geen chips en frisdrank maar ik mocht wel een koekje pakken als ik uit school kwam. Die chips en cola door de week bij de JeLies viel me dus wel op. Maar komt vooral vanuit mn eigen referentiekader ook.

6 likes

Ik moet er nu dus aan denken. Mocht jij als basischoolkind door de weeks frisdrank en chips eten? Ik doe het wel anoniem. Omdat ik gewoon benieuwd ben.

• Ja hoor
  • Nee
  • Alleen met uitzonderingen/feestdag/vakantie

0 stemmers

1 like

Ik mocht dat soort dingen niet maar ben dan ook macrobiotisch opgevoed met van die groente zakken vol vergeten groente die mijn ouders als enigen niet vergeten waren :nauseated_face:
Ik vind het eigenlijk wel goed als kinderen niet heel erg streng worden opgevoed qua eten, en vind opmerkingen van Gerda dan ook echt weird hehe

6 likes

Ik geniet zo van die uitspraken van HarryđŸ„° Over zijn nieuwe winterjas of zijn juf die ‘behoorlijk lief’ is. Heerlijk!

5 likes

Ik zou het ook wel een leuk tvconcept vinden als de ouders een week ruilen van gezin. Dat de Cudoghams op de kinderen van de Buddenbruckjes moeten passen ofzo.

16 likes

Idk ik denk dat ze bij de Buddenbruckjes geen Stach op de hoek hebben zitten voor koffietjes to go en Iven gaat niet aan de Senseo’s.

3 likes

Ik zou er prima mee willen ruilen voor een weekje. Liever dan in een kledingkastslaapkamer-alles in 1hok leven. En misschien hebben de cudoghams dan ook wel zoiets van. Hey, je eigen “ruimte” hebben is ook best wel normaal.

1 like