Een huis vol

Zo herkenbaar. Ik ben met de antroposofie opgevoed. Mijn ouders waren ook zo streng met eten, pak dit zelf echt totaal anders aan.
Veel dingen bij de Cudoghams zijn nostalgie voor mij.
Wij mochten niet eens schoenen met lichtjes aan naar de Vrije school.

4 likes

Hebben de Buddenbrucks geen stroom ofzo? Dat iedereen de kerstboom met zaklampen staat op te zetten. Een paar afleveringen terug waren ze ook steeds met die telefoons aan t schijnen

2 likes

Volgens mij klopt er ook veel niet met hoe het is aangelegd en wat nodig is in deze tijd. Is een oud huis toch?

Was ook een keer in een aflevering dat er verder NIKS aan mocht, anders kon de verlichting (en magnetron?) in de keuken niet aan, want dan vlogen de stoppen eruit. Toen waren Thaila en Rob ook steeds aan t rondrennen om alles uit te doen omdat de stoppen er steeds uit vlogen.

Oh wat vreselijk truttig die foto bij Zeldenrust

8 likes

Ik lustte geen fris en chips was bij ons wel iets voor het weekend. Wel gewoon snoep/koekjes/chocola oid doordeweeks.

3 likes

Ja dat kan ook en dat die gang gewoon bijna geen licht heeft. Lijkt me een klusje voor Rob!

Ik heb maar een halfuur gepuberd in mijn leven maar hier zou ik ook enorm van gaan puberen

6 likes

En dat dan op fb zetten met “fijne dinsdag lieve Facebook vriendjes” :laughing::laughing:

5 likes

Ahw ik vond die foto wel cute! Ik vind sowieso dat vader en moeder Zeldenrust het heel goed doen. Ik zie vrolijke, gezonde kindjes met hobby’s, gezellige tradities en een aardig gelijk verdeeld takenpakket in het huishouden voor de ouders. Het is bijna saai om naar te kijken, maar als ik 8 kinderen zou hebben zou ik willen dat het gezin zo zou draaien.

Love de Jelies ook. Was blij te horen dat ze Jennie toch wel aansporen om een vervolgopleiding te gaan doen ipv fulltime in de snackbar te gaan werken, in de hoop dat ze daarmee een financieel zekerder toekomst voor zichzelf veilig stelt. Heb alleen niet veel vertrouwen in haar keuze voor pedagogiek, als de enige motivatie daarvoor is dat ze een hoop zusjes en een broertje heeft en dus wel wat gewend is.
De fles chocomel voor de baby was me ook al opgevallen, en ik herinner me nog wel het gezins-tandartsbezoek van een vorig seizoen met alle gaatjes.

8 likes

Brocante

2 likes

Als bedachtzaam mens met irritaties over drukte en onhandige situaties ga ik niet tussen 17:00 en 18:00 naar de Appie of op een zonnige zaterdag de hond uitlaten in het overvolle park, dus ik verbaas me telkens over hoe deze gezinnen gewoon allerlei dingen doen met z’n allen en niet zo bezig zijn met logistieke kwesties.
Die Thaila die alle 12 kinderen meesleept naar oma’s kleine flatje en vanuit daar met de hele stoet naar het reuzenrad, de Cudoghans die in een huis met 3 (?) slaapkamers totaal wonen, alle gezinnen die naar pretparken etc gaan.
Echt verbluffend, ik krijg al stress als ze beginnen te vertellen wat ze nu weer gaan doen.

25 likes

Nou echt precies dit. Ik heb met 1 kind soms al het idee dat ik een uur bezig ben voordat we éindelijk eens dat huis uit zijn om ergens heen te gaan. Ik krijg al stress als ik naar al die door elkaar lopende en jas aan trekkende kids kijk.

4 likes

Ah wat leuk hoe trots Rob bij zijn kerstspeech zegt dat Thaila volgend jaar hopelijk een eigen zaak heeft. Lieve laatste aflevering!
Kan de intonatie van Jozua alleen echt niet aan

3 likes

Ik kan er al niet tegen dat hij JOOOO-zia heet, vind dat echt een irritante naam.

8 likes

Welke intonatie?

1 like

Woorden/zinnen laag eindigen. Klinkt moedeloos (zou ik ook hebben met zo veel kinderen en vrouw met kinderkapsels hoor).

2 likes

Oh ik was sarcastisch

1 like

Haha sorry

2 likes

Maar jij/wij zorgen alleen of met partner voor kleine kinderen. Zij hebben grote kinderen die veel meehelpen, hè. Bij de Jelies zie je altijd wel een van die oudste meiden met een kleintje, en puber Zeldenrust hielp mee de kleintjes in bed leggen als die vader op de boot is. Etc etc. Dat scheelt wel veel hoor.

2 likes

En denk aan een school. Een juf gaat ook met 30 kleuters gymen die zichzelf omkleden enzo. Dat gaat meer in een moeite door denk ik ofzo.
(ik zou persoonlijk helemaal gek worden hoor, daar niet van :crazy_face:)

2 likes